2013-05-23, 23:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7672664

Nu är det visserligen spekulerande media det är frågan om.
Men om en polis säger "vi vill hitta mordvapnet" så borde det tyda på att de har ett hum om dödsorsaken?

Eller uttryckt på ett annat sätt: de letar efter ett vapen. En kniv, gevär, trubbigt vapen eller något liknande. De måste mao ha koll på specifika (dödliga) skador på kroppen.

Eller springer de planlöst runt och letar efter knivar, fälgkors, slipsar, stenar, rep och andra tänkbara mordvapen?

Kan ha hittat krutstänk på kroppsdelar eller kläder, det är en möjlig förklaring.
Citera
2013-05-23, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matteseven
OM man söker på fb så hittar man en Te**a Nor*q*is* (*ssdut)
kontot är reggat den 22 maj

22 maj - 2011
Citera
2013-05-23, 23:39
Bannlyst
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7673520

Intresse för "svärd och sånt" låter ju som ett tänkbart mordvapen...
Citera
2013-05-23, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeBeBe
Sa att det var läskigt att ha umgåtts med en person som kanske är den som gjort det och inte alls kunnat se/avgöra det. Att personen kunde hålla masken så otroligt bra. Att vara så kall att vara med på söket.

Det är ju inte ovanligt att gärningsmän deltar i sök, det kan också vara ett sätt att hålla koll på vart man söker antar jag och att ev. snappa upp info om senare sök. Sedan kanske det kan vara en del i en teater för att inte bli hemskt misstänkliggjord (utan att framstå som väldigt oskyldig), man lär snabbt bli medveten om att den som sist sågs tillsammans med en försvunnen, per automatik blir ifrågasatt och granskad under lupp...Vem tror liksom att en försynt, lite nedstämd kille som ser ut så här, har styckmördat någon? Kan inte vara många....fullt möjligt att killen med sina hundögon också lyckades manipulera polisen initialt:

http://i.imgur.com/0kQSMVn.jpg
Citera
2013-05-23, 23:41
Medlem
T*ss Lin*b*rg är nog den ni söker... har angett AB som sin bror också... (ede)
Citera
2013-05-23, 23:42
Medlem
Sorry om detta redan sagts men;

Färsk info från säkra källor på lokaltidningarna i Norrbotten:

Efter snack med grannar, polis m.m har man börjar misstänka att detta är ett ritualmord. Bland annat hade benen i ödehuset placerats i ett kors.
Citera
2013-05-23, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-Gordon
OM nu KJ är skyldig så blir det intressant att få reda på motivet och hur/varför det ev eskalerade (i det fall det var ett impulsivt, icke planerat dåd).

Olyckshändelse?

Impulshändelse?

Planerat?

Självförsvar?

Affekt?

Det behöver inte finnas ett motiv om han agerat helt utifrån egna initiativ. Kanske räcker det med
en djupt rotad fascination för våld och fantasier om våld hos en person som under inverkan av alkohol+läkemedel/andra droger tappar kontrollen? Om så är fallet bör han ha fragmentariska eller fullständiga minnesluckor från tiden för gärningen. Kan handla om en "impulshändelse" på så vis att
att GM har denna fascination och dessa tankar som han bär dagligen djupt rotade inom sig och att droger har utlöst det hela.
Citera
2013-05-23, 23:43
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ursprungligen postat av MrFold
Ja, sant. Men det är svårt att bedöma styrkan i det som var känt vid anhållandebeslutet:

Det framgår inte ens om det är rättsmedicinsk undersökning av kvarlevorna eller av den misstänktes ev. skador. Troligtvis det förstnämnda, även om det spekulerats idag i det sistnämnda i tråden. Det rör sig knappast om någon för ett åtal avgörande bevisning, jag har faktiskt svårt att föreställa mig överhuvudtaget vad det skulle kunna vara. Fingeravtryck eller DNA? Men eftersom han inte är anhållen än och inte är dömd för något som gör att uppgifterna redan skulle kunna finnas i polisens register för matchning och pga den korta tid som gått sen fyndet av kvarlevorna gjordes så känns det mer osannolikt.

Ledsen men du har fel han är anhållen och skäligen misstänkt för mord. Dom har antytt att det finns något som indikerar på att han är gm. Och tro mig om jag säger att det existerar inte de orden om dom inget har.

Om du läser min inledande mening borde du ha begripit att det var en felskrivning i hastigheten - det jag avsåg att skriva var att han ännu inte är anhållen på den högre graden av misstanke.

NÅGOT har de självklart. Dock knappast något som i nuläget kan anses säkert binda honom till kroppen.
Citera
2013-05-23, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Det är ju inte ovanligt att gärningsmän deltar i sök, det kan också vara ett sätt att hålla koll på vart man söker antar jag och att ev. snappa upp info om senare sök. Sedan kanske det kan vara en del i en teater för att inte bli hemskt misstänkliggjord (utan att framstå som väldigt oskyldig), man lär snabbt bli medveten om att den som sist sågs tillsammans med en försvunnen, per automatik blir ifrågasatt och granskad under lupp...Vem tror liksom att en försynt, lite nedstämd kille som ser ut så här, har styckmördat någon? Kan inte vara många....fullt möjligt att killen med sina hundögon också lyckades manipulera polisen initialt:

http://i.imgur.com/0kQSMVn.jpg
Inte en chans, KJ har varit huvudmisstänkt från dag 1, allt annat hade varit tjänstefel som LGWP hade sagt. Givetvis hade de span på han.
Citera
2013-05-23, 23:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponylover

Efter snack med grannar, polis m.m har man börjar misstänka att detta är ett ritualmord. Bland annat hade benen i ödehuset placerats i ett kors.

Och om det finns ett uns av sanningshalt i detta så har vi anledning att åter dryfta konversationen om jävla satanister, eller har vi inte?
Citera
2013-05-23, 23:45
Medlem
Flash-Gordons avatar
Citat:

Andra uppgifter talar om att benen låg 20-30cm från varandra just innanför fönstretn.
Citera
2013-05-23, 23:46
Medlem
MrFolds avatar
Citat:

SKITPRAT SKITPRAT SKITPRAT SKITPRAT. Tror inte ett ögonblick på att du pratat med flera journalister på tidningarna och fått nån hemlig information som inte läckt ut någon annan väg.

Bara dumma rykten - tidigare idag påstod en annan person att benen hade ställts upp. Detta dementerades av en skribent som gjorde ett trovärdigt intryck på mig - han sade sig ha en vän som varit med då fynden gjordes och denne hade såvitt han kunde bedöma inte sett något annat än att kroppsdelarna bara låg där. Tills vidare bedömer jag den källan som minst 100 gr mer trovärdig än du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in