2013-05-19, 15:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
http://www.expressen.se/nyheter/misstankt-valdtakt-i-boden/

Våldtäkten utan hittade gärningsmän, var ska den ha ägt rum? Om VB blev överfallen av två män är det svårt att slå sig fri. Om hon gick hem, passerade hon flera ödsliga platser.
Kaptensgatan, tror jag. NSD: Polisen behöver hjälp att hitta gärningsmän
Citat:
Våldtäkten inträffade i närheten av Kaptensgatan vid karateklubbens lokaler.
NSD: Här blev kvinnan våldtagen av två män
Citat:
Våldtäkten inträffade vid 23-tiden vid karateklubbens lokaler i närheten av Kaptensgatan.
Citera
2013-05-19, 16:02
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extremtlagom
Citat:
"Hur långt är det från Vatcharee*a B*ngsuans hem på Ugglegatan till kompisen hon pluggade hos?

- Ungefär två kilometer." (Ulf Sköld, polisen)
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleID=7649916
Antingen tror polisen att VB flög hem (men förkortar flygsträckan 26%), alt. har man låtit någon som tagit fel på gatunamn provgå sträckan, alt. förväxlar US sträckan med andra data – eller också har tråden fått fel info (från två håll) betr. studiekamratens identitet.
Citera
2013-05-19, 16:07
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Jag tror att KJ drack lite öl blev lite lullig, vart uppmärksamhetsbarn gentemot VB, VB blev irriterad på han o hans beteende o stressad därför att hon ville hem en viss tid för att hinna göra sig i ordning (fin för dejten), sen vart hon tvungen att gå hem - istället för att få skjuts (som lovat) o då ringde VB dejten" o frågade om han kunde skjuts hem henne att hämta kläder o duscha inför deras planerade dejt..
KJ dricker bara Dr Pepper och VB blev irriterad senast 18:40.
Citat:
Sen är jag av lite samma typ som VB, smart, udda.
Har du också studerat tillsammans med VB?
Citat:
Sen älskar jag att se saker o ting för det uppenbara,
1+1 modellen.
Ja, det lärde sig KJ på högskolan också. 1+1 = Det antal gånger den lullige KJ fick köra upp för att få körkort. – Kanske därför han inte kunde köra hem VB?
Citat:
KJ är udda / speciell, en kompis som är bekant med KJ sa att han har massa vapen o brukar vara o skjuta runt om på bodens skjutbanor. ( att han är lite märklig - så sa kompisen)
Så kompisen sa inte att KJ var smart – bara udda? – Varför skulle då VB vilja studera tillsammans med honom?
Citera
2013-05-19, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Antingen tror polisen att VB flög hem (men förkortar flygsträckan 26%), alt. har man låtit någon som tagit fel på gatunamn provgå sträckan, alt. förväxlar US sträckan med andra data – eller också har tråden fått fel info (från två håll) betr. studiekamratens identitet.

Avståndet är ca 4 km beroende på vilken vag man tar oavsett bil, cykel eller promenerar.

Kenn*th Raoti* på polisen sa i efterlyst,
hon blev hämtad från UG4, hon sågs sist i området Flottiljvägen när hon lämnade ca 21.
Samtidigt sägs att man fått en "sista" signal från sävast från mobilen.
Den masten är i radioskugga av åberget (fortet) så för att få en signal så kan hon då inte befinna sig på flottiljvägen vid "sista" signal utan ute på åbergsleden eller närmare sävast efter sävastvägen (detta är samma väg men byter namn vid just innan åberget.
Citera
2013-05-19, 16:51
Medlem
wire2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
KJ dricker bara Dr Pepper och VB blev irriterad senast 18:40.Har du också studerat tillsammans med VB?Ja, det lärde sig KJ på högskolan också. 1+1 = Det antal gånger den lullige KJ fick köra upp för att få körkort. – Kanske därför han inte kunde köra hem VB?
Så kompisen sa inte att KJ var smart – bara udda? – Varför skulle då VB vilja studera tillsammans med honom?
Det är ju inte ovanligt att man plugga ihop på universitetet som en social grej även om man inte läser samma saker. Så det behöver inte betyda något. Det kan ju även vara så att VB skulle samtidigt hjälpa KJ med hans studier samtidigt som hon höll på med sitt. Sedan är det ingen som vet om de verkligen skulle plugga ihop eller om det bara var något hon sa. Inte heller så konstigt.
Senast redigerad av wire2 2013-05-19 kl. 17:08.
Citera
2013-05-19, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vägen utan trottoar eller gångbana syns till stora delar inte från bostadshus. Den ser ut att inbjuda till höga hastigheter.
Vilken del av sträckan åsyftar du? Fram till Damm vägen saknar GC-bana men är inte vägar man kan gasa på utefter. Resten av sträckan har GC-väg ända fram till bostaden. Skulle hon däremot ha tagit Slip vägen så är det bitvis hög hastighet på trafiken där fram till Torpgärdanleden.
Citera
2013-05-19, 17:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeBeBe
Vilken del av sträckan åsyftar du? Fram till Damm vägen saknar GC-bana men är inte vägar man kan gasa på utefter. Resten av sträckan har GC-väg ända fram till bostaden. Skulle hon däremot ha tagit Slip vägen så är det bitvis hög hastighet på trafiken där fram till Torpgärdanleden.
Jag upprepar:
Citat:
Det tar 40 minuter att gå 4 km i nyktert tillstånd på lördagskvällar, vilket inte alls är en orimlig promenad. Jag har studerat vägen och sett att det saknas trottoar och gångbana från korsningen Svedjevägen/Slipvägen till korsningen Kanslihusvägen/Dammvägen. En berusad förare kan ha orsakat en olycka och gömt kroppen.
Citera
2013-05-19, 17:10
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Avståndet är ca 4 km beroende på vilken vag man tar oavsett bil, cykel eller promenerar.

Kenn*th Raoti* på polisen sa i efterlyst,
hon blev hämtad från UG4, hon sågs sist i området Flottiljvägen när hon lämnade ca 21.
Samtidigt sägs att man fått en "sista" signal från sävast från mobilen.
Den masten är i radioskugga av åberget (fortet) så för att få en signal så kan hon då inte befinna sig på flottiljvägen vid "sista" signal utan ute på åbergsleden eller närmare sävast efter sävastvägen (detta är samma väg men byter namn vid just innan åberget.

Är det fastlagt vem som hämtade henne? Vem? Maskat namn tack, inte bara initialer.
Citera
2013-05-19, 17:12
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Kaptensgatan, tror jag. NSD: Polisen behöver hjälp att hitta gärningsmän

NSD: Här blev kvinnan våldtagen av två män

Det här har ju varit uppe förr, och det är intressant. Vilka har nycklar till Karateklubben och kan uppehålla sig i lokalen? Vilka ev. GM som diskuterats i tråden bor nära denna adress, och då tänker jag näraliggande gator samt själva stadsdelen.
Citera
2013-05-19, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Har man fått veta vem hon skickade sms:en till och vem de handlade om? Om det stod att hon bråkade med exet så... ja.

Förutom personen som hämtade henne har VB skickat sms till minst en person till
och om det tiger polisen,enligt nsd,pga förundersökning och att det är en integritetsfråga gentemot
de personerna. Så det lär nog inte komma fram ifall det inte kommer en FUP till vår kännedom,
och huruvida en sådan blir aktuell eller inte vet vi ej.
Citera
2013-05-19, 17:36
Medlem
Cinnabars avatar
https://www.flashback.org/t2110827

Här har vi en försvunnen kille, numera hittad drunknad, där TS uttryckligen skriver att brodern inte är självmordsbenägen. Alla möjliga teorier om mord och brott pågick, utifrån att brodern inte ansågs vara benägen att ta livet av sig, trots att jackan hittades i vattnet. Man draggade resulatlöst och först efter ett par månader flöt han upp en bra bit bort.

Samma sak kan ha hänt här. VB kanske inte ville ha skjuts, utan behövde egentid för att tänka igenom sitt liv, eller om hon drabbades av en akut panikattack. Hon kan mycket väl ha hoppat i ån, utan att hittas, och förr eller senare återfinns hon. Det är svårt att dragga efter drunknade, det bevisas gång på gång. De flesta slår ifrån sig tanken på att hoppa i iskallt vatten, men det är trots allt ett snabbt sätt att ta livet av sig, om man nu känner så. För bara tio månader sedan sökte hon på en låt med texten "jag saknar dig" och om studierna gick trögt (plugga en lördag), samtidigt som hon hade ett tungt bagage (någon som retade upp henne, tidigare upplevelser under uppväxten, jobbig flytt, utanförskap, mobbing med mera, olycklig kärlek och en oengagerad mor) kan hon ha gett upp. Uppenbart identifierade hon sig med texten "jag saknar dig". Det kan ju vara att hon bara saknade sitt gamla liv i Thailand. Hur kul är det att leva i Boden?

Det här med "annorlunda" som ofta kommer på tal kring VB, vad innebär det? Var hon frånvarande stundvis, inne i sig själv? Att hon ger intryck av att vara en aktiv tjej, som tränar, ställer frågor med mera är ändå bara ett skrap på ytan, vi vet inte vad hon egentligen bar på för minnen eller upplevelser.

Om polisen trots förhör inte hittar något, återstår olycka eller självmord, och jag tror att hon mycket väl kan ha valt att hoppa i ån, allra helst om hon inte känt någon större uppbackning hemifrån och fått söka själsligt stöd hos äldre bekanta.

Jag tycker att det där om att hon skickade ut flera meddelanden under kvällen kan tyda på något slags upprop, eller farväl. Det var inget direkt rop på hjälp, i så fall hade polisen berättat det. Detta sägs vara något känsligt, och då tror jag på att hon mådde dåligt, eller lindade in ett avsked.

Finns andra trådar finns på det temat, personer som före självmordet skickar ut flera meddelanden.

Att hon försvann efter 21 kan också vara logiskt, om hon ville hoppa i vattnet osedd och gå dit utan att bli iakttagen. Hon kanske till och med var svartklädd från topp till tå (utom skorna) av en anledning?

Även om vi inte vet vad som hänt tycker jag att alla som mobbar andra, eller försöker göra det, ska tänka efter före. Som jag skrev innan, har VB tagit livet av sig, har alla som medvetet behandlat henne illa en delskuld i tragedin. Det gäller AN, det gäller bloggaren, det gäller mobbande klasskompisar, och den som skickade sms-et (troligast).
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-19 kl. 17:51.
Citera
2013-05-19, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Är det fastlagt vem som hämtade henne? Vem? Maskat namn tack, inte bara initialer.

Så vitt jag jag förstår: Krist*ffer joha*sson Flottiljv*gen 4C Bodsvedjan.

sen har en annan individ figurerat också som möjlig men det tror jag inte: Chri*tian Sel*erg Batteri*ägen 7 Bodsvedjan.

De bor ca 100m från varandra men det har säkert tråden nämnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in