2013-05-19, 17:58
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Finns under inställningar på FB kontot

Jag är fortfarande nyfiken på detta. Om det går, exakt var ställer jag in det så mina inlägg ser ut att vara från en annan ort, land? Någon som har Facebook och kan testa detta månne?

Det kan vara relevant om det går att ändra var inläggen görs ifrån menar jag.
Då kan jag välja att posta inlägg varfrån jag vill, och att det inte är något alibi.
Som sagt, någon med facebook som kan testa och förklara hur man gör i inställningarna för att uppge en annan ort eller land vid inlägg?
Citera
2013-05-19, 18:00
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Man får snabbläsa dom flesta inlägg tillika alla länkade facebook sidor,snart
tror jag att alla invånarer i Boden varit på tapeten i jakten efter en GM,ni kommer inte att hitta en sådan för det existerar förmodligen ingen sådan.
Nu har tydligen huvudpersonen Aspergers också pga att hon, som jag sagt tidigare,
uppvaktar personer i sin omgivning och inte förstår att sluta.
Det är inget handikapp det är en kulturform.

Svaret finns nog hos Mamman var VB finns, polisen har inte velat kommenter ifall det
var Mamman som var in på dotterns fb-konto eller inte,
risken är stor att det var VB själv och modern täcker misstaget.

Jag ger dig rasist/fördomspriset mot samtliga thailändare...

Dock har du en intressant tankegång här, att mamman täcker upp för dottern. Varför skulle hon göra det? Förslag på motiv för att täcka upp att dottern håller sig borta från offentligheten?
Citera
2013-05-19, 18:00
Medlem
Jag gick i skola tillsammans med VB på högstadiet och det är intressant hur en fb-tråd kan spåra så mycket i konspirationsteorier. Hon är en väldigt intelligent tjej, dock socialt missförstådd - har få vänner och ter sig ofta till lärare och andra vuxna för råd och hjälp. Hon är blyg och väldigt snäll, sådär snäll att varenda människa som gör något gott mot henne uppskattar hon i överflöd (dvs, lätt att lura). Hon har varit mobbad så länge jag kan minnas.

Angående KJ har jag bott granne med honom, och ja han har Aspergers (softairgunhistorien är sann) och är även hennes ex-pojkvän (orkar inte gå igenom hela tråden om den här informationen redan är delad).
Citera
2013-05-19, 18:02
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poky
Jag gick i skola tillsammans med VB på högstadiet och det är intressant hur en fb-tråd kan spåra så mycket i konspirationsteorier. Hon är en väldigt intelligent tjej, dock socialt missförstådd - har få vänner och ter sig ofta till lärare och andra vuxna för råd och hjälp. Hon är blyg och väldigt snäll, sådär snäll att varenda människa som gör något gott mot henne uppskattar hon i överflöd (dvs, lätt att lura). Hon har varit mobbad så länge jag kan minnas.

Angående KJ har jag bott granne med honom, och ja han har Aspergers (softairgunhistorien är sann) och är även hennes ex-pojkvän (orkar inte gå igenom hela tråden om den här informationen redan är delad).

Vet du om det var hos exet hon var denna dag och pluggade?
Citera
2013-05-19, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vet du om det var hos exet hon var denna dag och pluggade?

Läste en kommentar på MPS facebookbild att en kvinna kommenterat att "hon hoppades att hon skulle hittas, för det är min sons ex-flickvän". Och det var inte KJ's mamma som kommenterat, så det rör sig nog om en annan ex-pojkvän.

Dessutom hävdas det att "kompisen" hon pluggade med var ett ex. Har inte haft i kontakt med henne det senaste året.
Citera
2013-05-19, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Om polisen trots förhör inte hittar något, återstår olycka eller självmord, och jag tror att hon mycket väl kan ha valt att hoppa i ån, allra helst om hon inte känt någon större uppbackning hemifrån och fått söka själsligt stöd hos äldre bekanta.

Jag tycker att det där om att hon skickade ut flera meddelanden under kvällen kan tyda på något slags upprop, eller farväl. Det var inget direkt rop på hjälp, i så fall hade polisen berättat det. Detta sägs vara något känsligt, och då tror jag på att hon mådde dåligt, eller lindade in ett avsked.

Jaså, det var en mycket märklig slutsats. Att polisen inte hittar något trots förhör betyder ingenting. Antingen har man inte förhört rätt personer eller så kan personerna ljugit. Det behöver inte alls betyda att det måste vara självmord eller olycka. Om det skulle vara en trafikolycka så är det i alla fall ett allvarligt brott eftersom olyckskorpen har forslat bort kroppen.
Skulle det vara så att hon har tagit sitt liv så måste hon ha hoppat i älven vilket ju är föga troligt. Även att hon skulle fallit i av misstag är ganska osannolikt. I vilket fall som helst borde något ha hittats längs älven vid det här lagt. Sedan skulle någon fiskare ha kunnat se när hon hamnade i vattnet.
Om hon skulle ha slängt sig i älven med flit så måste ju i så fall pluggkompisen ha knäckt henne fullständigt. Det finns ju inget som tyder på att hon var deprimerad innan hon gick hemifrån. Det sista hon gjorde på FB 2 kl 15:42 var att lägga upp en länk till ett sushirecept. Varför la hon upp sushireceptet på FB 2 men skrev att hon skulle ut och jobba på FB 1. Jag har en misstanke om att någon kan ha haft tillgång till hennes inloggning på FB 1. Att mamman hade det är väl redan bekräftat.

Fortfarande undrar jag om det var KJ eller CS som var pluggkompisen. Vet vi detta med säkerhet? CS frågar själv på hennes FB åttonde Maj vem pluggkompisen var, men detta kan ju ha varit ett villospår.
Citera
2013-05-19, 18:04
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:

Tack, äntligen ett svar jag tror på. Tror du att VB också kan ha Aspergers, och att det här handikappet till sist har gjort henne så ledsen och nedstämd att hon inte orkade leva? Hon verkar ju vara en så go tjej enligt de inlägg jag sett, men får mest kyla tillbaka? Det är ett jättesvårt handikapp om man inte får rätt stöd, tror jag.
Citera
2013-05-19, 18:05
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Läste en kommentar på MPS facebookbild att en kvinna kommenterat att "hon hoppades att hon skulle hittas, för det är min sons ex-flickvän". Och det var inte KJ's mamma som kommenterat, så det rör sig nog om en ny ex-pojkvän.

Okej, kan du länka eller vet du namnet på mamman?

Skulle han också bo på Flottiljvägen 4C?
Citera
2013-05-19, 18:06
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Jaså, det var en mycket märklig slutsats. Att polisen inte hittar något trots förhör betyder ingenting. Antingen har man inte förhört rätt personer eller så kan personerna ljugit. Det behöver inte alls betyda att det måste vara självmord eller olycka. Om det skulle vara en trafikolycka så är det i alla fall ett allvarligt brott eftersom olyckskorpen har forslat bort kroppen.
Skulle det vara så att hon har tagit sitt liv så måste hon ha hoppat i älven vilket ju är föga troligt. Även att hon skulle fallit i av misstag är ganska osannolikt. I vilket fall som helst borde något ha hittats längs älven vid det här lagt. Sedan skulle någon fiskare ha kunnat se när hon hamnade i vattnet.
Om hon skulle ha slängt sig i älven med flit så måste ju i så fall pluggkompisen ha knäckt henne fullständigt. Det finns ju inget som tyder på att hon var deprimerad innan hon gick hemifrån. Det sista hon gjorde på FB 2 kl 15:42 var att lägga upp en länk till ett sushirecept. Varför la hon upp sushireceptet på FB 2 men skrev att hon skulle ut och jobba på FB 1. Jag har en misstanke om att någon kan ha haft tillgång till hennes inloggning på FB 1. Att mamman hade det är väl redan bekräftat.

Fortfarande undrar jag om det var KJ eller CS som var pluggkompisen. Vet vi detta med säkerhet? CS frågar själv på hennes FB åttonde Maj vem pluggkompisen var, men detta kan ju ha varit ett villospår.

Skrev i trådens början om människor som tagit livet av sig, en helt vanlig dag. Exempelvis en tjej som fick hjälp av en kompis att köpa ett nytt köksbord, och timmar senare tar hon livet av sig. Totalt oväntat. Sök så ser du några tragiska exempel på det helt oväntade, och till synes ologiska.
Citera
2013-05-19, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Tack, äntligen ett svar jag tror på. Tror du att VB också kan ha Aspergers, och att det här handikappet till sist har gjort henne så ledsen och nedstämd att hon inte orkade leva? Hon verkar ju vara en så go tjej enligt de inlägg jag sett, men får mest kyla tillbaka? Det är ett jättesvårt handikapp om man inte får rätt stöd, tror jag.

Aspersbergsteorin är jag inte helt hundra på. Tror det har att göra med hur hon blivit behandlad (dvs mobbad). Hon har försökt att söka kontakt med människor men gång på gång trackar folk ner på henne. Jag brukade alltid prata med henne och hon hjälpte mig med kemiläxan ibland och blev oerhört glad när jag frågade henne - och om hon var duktig i kemi!

Det första jag tänkte när jag såg att hon var försvunnen och hur många som delade MPS-fotot var att hon kommer att bli så glad när hon kommer hem och ser hur många som engagerat sig.. Har svårt att tro att hon skulle vara suicid, tror hon har hittat sin plats på LTU.
Citera
2013-05-19, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Okej, kan du länka eller vet du namnet på mamman?

Skulle han också bo på Flottiljvägen 4C?

Om du orkar kan du ju leta igenom MPS-fotot där hon kommenterade, kommer inte ihåg vilket av de foton som lagts upp det kan vara.

Det har jag faktiskt ingen aning om, tyvärr!
Citera
2013-05-19, 18:13
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Aspersbergsteorin är jag inte helt hundra på. Tror det har att göra med hur hon blivit behandlad (dvs mobbad). Hon har försökt att söka kontakt med människor men gång på gång trackar folk ner på henne. Jag brukade alltid prata med henne och hon hjälpte mig med kemiläxan ibland och blev oerhört glad när jag frågade henne - och om hon var duktig i kemi!

Det första jag tänkte när jag såg att hon var försvunnen och hur många som delade MPS-fotot var att hon kommer att bli så glad när hon kommer hem och ser hur många som engagerat sig.. Har svårt att tro att hon skulle vara suicid, tror hon har hittat sin plats på LTU.

Skulle vilja citera allt du skriver, för det värmer, med tanke på allt det som skrivit om VB, både av folk som känner henne, och inte känner henne. Jag, som inte känner henne, uppfattar henne precis som du skriver utifrån det jag läst och sett på nätet, och det har gjort att jag engagerat mig i hennes öde. Dessutom hade jag en thailändsk väninna som en gång i tiden gjorde samma flytt som din gamla klasskompis.

Vad tror du har hänt henne? Jag skulle också vilja att hon fick se hur många som tycker att hon är viktig, och betyder något, hur många som letar efter henne och tycker att det är orätt att hon mobbats av ondsinta personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in