Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Om polisen trots förhör inte hittar något, återstår olycka eller självmord, och jag tror att hon mycket väl kan ha valt att hoppa i ån, allra helst om hon inte känt någon större uppbackning hemifrån och fått söka själsligt stöd hos äldre bekanta.
Jag tycker att det där om att hon skickade ut flera meddelanden under kvällen kan tyda på något slags upprop, eller farväl. Det var inget direkt rop på hjälp, i så fall hade polisen berättat det. Detta sägs vara något känsligt, och då tror jag på att hon mådde dåligt, eller lindade in ett avsked.
Jaså, det var en mycket märklig slutsats. Att polisen inte hittar något trots förhör betyder ingenting. Antingen har man inte förhört rätt personer eller så kan personerna ljugit. Det behöver inte alls betyda att det måste vara självmord eller olycka. Om det skulle vara en trafikolycka så är det i alla fall ett allvarligt brott eftersom olyckskorpen har forslat bort kroppen.
Skulle det vara så att hon har tagit sitt liv så måste hon ha hoppat i älven vilket ju är föga troligt. Även att hon skulle fallit i av misstag är ganska osannolikt. I vilket fall som helst borde något ha hittats längs älven vid det här lagt. Sedan skulle någon fiskare ha kunnat se när hon hamnade i vattnet.
Om hon skulle ha slängt sig i älven med flit så måste ju i så fall pluggkompisen ha knäckt henne fullständigt. Det finns ju inget som tyder på att hon var deprimerad innan hon gick hemifrån. Det sista hon gjorde på FB 2 kl 15:42 var att lägga upp en länk till ett sushirecept. Varför la hon upp sushireceptet på FB 2 men skrev att hon skulle ut och jobba på FB 1. Jag har en misstanke om att någon kan ha haft tillgång till hennes inloggning på FB 1. Att mamman hade det är väl redan bekräftat.
Fortfarande undrar jag om det var KJ eller CS som var pluggkompisen. Vet vi detta med säkerhet? CS frågar själv på hennes FB åttonde Maj vem pluggkompisen var, men detta kan ju ha varit ett villospår.