2013-05-16, 21:28
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag utgår från att lgh är genomsökt, om liksökande hund ej använts så är det förvånande.
Sexet, frivilligt eller ofrivilligt, är min teori.

Vad menar du? Han är inte misstänkt så på vilken grund skulle de ha kunnat få tillstånd till husrannsakan? Lagen om skydd mot olyckor ger vissa möjligheter till såna åtgärder för att hitta en försvunnen person vid liv, men jag har svårt att se att en genomgång av hans lägenhet med likhundar skulle kunna motiveras utifrån de bestämmelserna.
Citera
2013-05-16, 21:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moa66
menade presskonferensen.
https://www.flashback.org/sp43452326
Citera
2013-05-16, 21:32
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Du känner honom bättre än vad jag gör, det ska jag medge för jag känner honom inte alls. Men intrycket var en slipad diplomat när Aftonbladet försökte intervjua honom.

Det är väldigt vad du tycker att allt härinne verkar roligt. Det är glada smileysar mest hela tiden. Förstår du att det är en riktig människa med riktiga anhöriga som är försvunnen och kanske ligger död nånstans ute i terrängen; en ung människa med hela livet framför sig som kan ha gått ett fruktansvärt öde till mötes. Jag tycker inte att något i den här tråden känns ett dugg roligt, men det kanske är jag som är för tråkig bara.
Citera
2013-05-16, 21:32
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 38bollplank
Hon kan ju ha dumpats i älven senare under kvällen.

Lyfte han upp och bar henne själv? Är han så stark?
Citera
2013-05-16, 21:35
Medlem
Citat:

Ja men herregud, män har väl lyft, släpat och dragit kvinnor förr! Dessutom hade han ju bil.
Citera
2013-05-16, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
https://www.flashback.org/sp43452326

står 18:40 där också.
Citera
2013-05-16, 21:40
Medlem
J-ssons avatar
Citat:

Thailändskor brukar inte väga bly.. Och han kan ha haft ihjäl henne redan i bilen. Då hade det "bara" varit att släpa ut henne ur bilen och dumpa henne i älven. Tror inte han haft ihjäl henne i lägenheten, för grannar kunde se honom bära ut henne. Det hade inneburit en för hög risk
Citera
2013-05-16, 21:41
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det är väldigt vad du tycker att allt härinne verkar roligt. Det är glada smileysar mest hela tiden. Förstår du att det är en riktig människa med riktiga anhöriga som är försvunnen och kanske ligger död nånstans ute i terrängen; en ung människa med hela livet framför sig som kan ha gått ett fruktansvärt öde till mötes. Jag tycker inte att något i den här tråden känns ett dugg roligt, men det kanske är jag som är för tråkig bara.

Klicka på smileys och du ser vad de betyder. Alltså whink (blink med ögat) om någonting i detta fallet. Med andra ord ger jag ett "tips" varje gång jag använder just den smileyn. Kul va?
Senast redigerad av MossTrums 2013-05-16 kl. 21:43.
Citera
2013-05-16, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 38bollplank
Ja men herregud, män har väl lyft, släpat och dragit kvinnor förr! Dessutom hade han ju bil.
En död kropp är visst mkt tung och lealös. Inte så lätt att hantera som många tror
Citera
2013-05-16, 21:49
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och använde hennes mobil.

Polisen har varit väldigt förtegen med hur telefonen har använts. Det kan ha varit GM som använt den - t o m på ett utstuderat sätt för att vilseleda. Smarta killar på Bodens Högskola kan inte uteslutas.

Edit: stackarn om han är oskyldig men han är den sista att ha sett henne i livet och får väl tåla detta.
Citera
2013-05-16, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
En död kropp är visst mkt tung och lealös. Inte så lätt att hantera som många tror

Helt riktigt. Han har säkert fått kämpa en del. Men som sagt...inget som inte har gjorts av andra vid liknande scenarion.
Citera
2013-05-16, 21:56
Medlem
Jag tror på någotvis att det inte är exet som gjort detta, men så vet jag för lite och tycker det är bristfällig information.
Vanligast är att det är någon nära BO som är GM och finns det ex ett misshandelsförhållande, eller ngn som stalkat så är det vanligt att kvinnan blir dödad då hon gör slut. I detta fall var de inte ens ihop officiellt i alla fall. Mycket tyst kring allting
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in