2013-05-12, 02:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Ok var osäker på gatans namn men det skedde utanför karate lokalen, en torsdag utomhus natt
Finns fler artiklar om det, dock lite info och inga gärningsmän gripna.
I samma veva skedde en inomhus våldtäkt med en gripen

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7191499

Värt att nämnas är att VB i dag är 20 år. Den våldtagna där är 21, möjligen 22 i dag.
Det utesluter dock inte att karateklubben har en eller två egna sexualdårar som kanske hittat ett fynd i sin egen klubb.
Citera
2013-05-12, 02:16
Medlem
Stod i NSD....

Kvinna våldtagen i Boden
BODEN UPPDATERAD En polispatrull med hund sökte på fredagmorgonen efter spår efter två misstänkta våldtäktsmän. En 21-årig kvinna anmälde sent på torsdagskvällen att hon blivit överfallen och våldtagen.
Våldtäkten ska ha skett utomhus intill Kaptensgatan i centrala Boden vid 23-tiden.

Kvinnan uppger till polisen att hon blivit överfallen av två okända män, som sedan ska ha genomfört en fullbordad våldtäkt. Kvinnan har genomgått en läkarundersökning, men ska inte ha fått några allvarligare fysiska skador. Hon har fått lämna Sunderby sjukhus.

På fredagen fanns ännu ingen misstänkt för våldtäkten.

Men detta postades bara för att se om det funnits några överfall den senaste tiden med gärningsmän som inte blivit gripna....och detta var vad jag hittade
Citera
2013-05-12, 02:17
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tusenfia
Inte omöjigt att hon blivit upphämtad av en kund i anslutning till kompisens bostad eller en bit därifrån. En kund som visade sig vara helt sjuk?

Problemet med sådana som dig är att du sprider skit. Dynga. Du har inget som pekar på prostitution, och ändå drar du det spåret vidare. Hur sjuk är du?

Tjejen tänkte bli civilingenjör.

http://www.ingenjorsvagen.se/utbildning-hogskola/civilingenjör-inriktaning-teknisk-fysik-och-elektroteknik-luleå-tekniska-universi
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-12 kl. 02:22.
Citera
2013-05-12, 02:20
Medlem
Nu har jag fått väldigt intressant (ny) information om en av huvudpersonerna i PM. Personen vill att jag ska posta det i tråden. Som i princip helt ovan flashback-användare, hur gör jag med informationen? Det känns som jag kommer bryta mot regler om jag postar det.
Senast redigerad av tusenfia 2013-05-12 kl. 02:22.
Citera
2013-05-12, 02:23
Bannlyst
Citat:
Nu har jag fått väldigt intressant (ny) information om en av huvudpersonerna i PM. Personen vill att jag ska posta det i tråden. Som i princip helt ovan flashback-användare, hur gör jag med informationen? Det känns som jag kommer bryta mot regler om jag postar det.

Du bryter inga regler om du postar, glöm dock ej att maskera eventuella namn, räcker med en *.

Detta händer ofta i krimtrådarna.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är inte den enda som gör det folk är som förryckta och tänker inte på att media skriver personnamn om vem som är försvunnen och så ska dom läsa den här skiten man vräker ur sig här.
Finns inga som helst uppgifter på att hon sålt/säljer sex det är vidrig läsning.

Korrekt. Dock kan man söka efter sån information ändå om man tror på det spåret, eftersom allt i teorin är möjligt.
Dock är det mesta som postats i det ärendet otroligt svagt.
Citera
Medlem
Citat:
Inga namn ska uttalas...går det att posta den informationen då?
Citera
2013-05-12, 02:25
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:

Att just du fått pm tyder på att informationen inte är seriös, men du kan ju börja med att maska namnen och inte avslöja nick. Läs igenom regelverket, det borde du klara av.
Citera
2013-05-12, 02:25
Bannlyst
Citat:

Ja. Det finns inget problem enligt reglerna.
Citera
2013-05-12, 02:26
Medlem
..FAN..s avatar
Citat:
Här är informatinen som det snackas om. Bara bullshit tbh.

Citat:
Karatetränaren
Detta kan du posta i tråden. Outa inte mig.

Karatetränaren arbetar för Norrländska Socialdemokraten. Tidningen skriver dagligen stora mängder om fallet. Hur kommer det sig att man inte har någon artikel där karatetränaren berättar om den försvunna tjejen?
Man brukar ju inte direkt dra sig för att fråga folk i offrets närhet.
Det är inte långsökt att tro att karatetränaren medvetet undanlåtit att berätta att han faktiskt känner tjejen och möjligen till och med sms:at med henne.
Alternativt att han avböjt att uttala sig.
Något är skumt här.
Citera
2013-05-12, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..FAN..

Det är mycket skumt och tempot är högt
Citera
2013-05-12, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..FAN..
Håller med..bull!!! Klart att inte en journalist utfrågas om någon nära denne..det blir jäv. Och varför skulle det på något sätt vara suspekt???
Varför har folk hakat upp sig på karatepersonen samt/ eller att hon skulle vara prostituerad? Det här är ingen Hollywood film, det här är på riktigt och då ska man vara ytterst försiktig att gräva eller peka ut någon...tycker i alla fall jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in