2013-05-18, 09:39
Medlem
Tänk om de upprörda sms är att hon inte orkar leva längre?
Därav den låga profilen
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-05-18 kl. 09:46.
Citera
2013-05-18, 09:50
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisterrose
Nsd: Polisen tiger

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7661959

Här erkänner de att de inte vet om hon lämnade kompisens bostad vid 21.
Och snart kommer de att säga att de inte vet om hon ens var i lgh den dagen. Om de nu inte har hittat nåt som tyder på att hon dog där, men isf hade han nog redan anhållits.
Citera
2013-05-18, 09:52
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Därav den låga profilen
Rätta mig om jag har fel, men hon var väl inte upprörd rent allmänt utan upprörd på någon.
Citera
2013-05-18, 09:57
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hon finns nog inte i Boden, hon ligger troligtvis utanför någonstans.

Frågan är om de griper exet innan hon hittas eller om det gör, precis som i Linda-fallet, väntar tills kroppen hittats.
Jag tror du har rätt, men mobilen kastades på väg till eller från FP.
Citera
2013-05-18, 09:58
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Därav den låga profilen

Då är det bara att sparka varje polis som uttalat sig i denna utredning då de givit sken av motsatsen.

Den låga profilen beror nog snarare på att polisen famlar i mörkret alternativt försöker binda någon till ett brott i det tysta.

Vad jag har förstått så har man bara förhört exet en gång, det tycker jag verkar märkligt med tanke på att han är den sist kända som såg henne.
Citera
2013-05-18, 10:12
Medlem
Hon skrev väl upprörda alt upprört sms till flera personer om jag inte missminner mig. Det kan ju vara allt från att ngn i hennes närhet gjort ngt, till att hon inte orkar leva, till att hon känner sig hotad i den dåvarande situationen. Det känns som om en stor del av svaren kan finnas i dessa sms.

Tänkte på en annan sak...inga indikationer att om hon utsatts för tidigare misshandel av ngn, eller om hon kan ha varit gravid?
Citera
2013-05-18, 10:12
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hon finns nog inte i Boden, hon ligger troligtvis utanför någonstans.

Frågan är om de griper exet innan hon hittas eller om det gör, precis som i Linda-fallet, väntar tills kroppen hittats.
Hoppas då att de hittar henne innan det är för sent att fastställa dödsorsak.
Liksom i MA har han berättat att de umgicks i flera timmar innan hon försvann och då behövs kroppen snabbt.

Man tycker ju att nån borde ha sett om hans parkeringsplats varit tom unde em/kväll.
Citera
2013-05-18, 10:47
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Om KJ är GM, hur lång tid hade han då på sig att inse vad han var tvungen att göra?
Visste han, då han sa att VB varit i lgh, att lgh täcks av den aktuella masten.

Det vore väldigt intressant att veta vilka husrannsakningar de har genomfört, lgh, bil etc.
För visst måste de ha gått igenom hans fordon, eller?
15 hundpatruller, men vad för slags hundar har använts och var har de använts.
Efter Marina-fallet är jag misstänksam.
Citera
2013-05-18, 10:52
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av de400
Under gymnasietiden, http://indeeed.blogg.se/2010/january/15-januari.html#comment

Ett exempel på fruktansvärd jävla mobbing.

Önskar S*nna Sv*nsson livslång olycka om inte VB hittas levande, det hon pysslade med kan ha skadat VB så till den grad att hon utvecklat depressivitet. Det vi upplever under vår uppväxt ger präglingar i "hjärnskivan" som är svåra att bli av med, några tar sig ur det, andra...

VB hade med all säkerhet rätt, "fin på utsidan", vampyr på insidan". Jag önskar att det fanns straff för sådant här beteende, vi får hoppas på karma.

Det kan vara många som är skyldiga till VBs eventuella död, om hon inte orkade leva mer.
Citera
2013-05-18, 10:55
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Hon skrev väl upprörda alt upprört sms till flera personer om jag inte missminner mig. Det kan ju vara allt från att ngn i hennes närhet gjort ngt, till att hon inte orkar leva, till att hon känner sig hotad i den dåvarande situationen. Det känns som om en stor del av svaren kan finnas i dessa sms.

Tänkte på en annan sak...inga indikationer att om hon utsatts för tidigare misshandel av ngn, eller om hon kan ha varit gravid?

Ja, hon blev uppenbart mobbad av S*nna Sv*nsson. Fler? Utöver AN?

Att hon skickat ut flera sms upprört tyder på dramatik, ja. Kanske hon fått ett elakt jävla sms från någon, som var droppen.
Citera
2013-05-18, 11:01
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Därav den låga profilen

Ja, jag börjar luta åt det tänket också, vilket kan förklara att MPS väljer att fortsätta leta, medan polisen lägger av. Jag känner bara så här då; Boden kan dra åt helvete om den hålan drivit en människa i döden med S*nna Sv*nsson i spetsen, eller vilka brudar det nu är som betett sig svinaktigt mot VB. Jag kan inte förstå hur man kan mobba i gymnasiet, då borde man vara vuxen nog att ha slutat med sådant?

Dock går det väl inte att fastslå om det är hon själv som skickat sms-en, men som sagt, när det kryper fram nätsidor där en klasskompis mobbar på nätet börjar man undra... hur hjärndöd får man bli om man skriver att man faktiskt är hjärndöd... VB var en insiktsfull person, hon försökte skipa rättvisa, men mobbaren vinner eftersom det handlar om ett gradvist knäckande av en person. Har de kommit till vägs ände nu, är de nöjda i Boden, de som mobbat VB???
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-18 kl. 11:11.
Citera
2013-05-18, 11:01
Medlem
Kan det finnas ngt rasistiskt motiv till försvinnandet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in