2013-05-20, 22:13
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Å! Otroligt. Har han alltså haft kontakt med VB denna kvällen?!? Kusligt må jag säga, det förändrar hela min syn på detta i ett nafs. Det förklarar också ANs beteende, liksom sonens bilder... kom inte hit å stör liksom. Aggressiviteten runt familjen finns alltså sen gammalt...

och ANs kommentar... om VB lever! (Eller hur hon nu uttryckte det.)

Har kanske AN angivit sin man... saknar han alibi...

Man föreställer sig striden mellan eleven och läraren... så illa om det nu är så.

Då vill jag spekulera i om VB blev hämtad av tränaren, det borde vara så eftersom ingen sett henne... och den rädda kompisen kanske visste att hon blev hämtad, men skyllde på att han druckit osv. osv. Ibland finns rädsla mellan sanningen och lögnen...

Med det som uppgivits i tråden om hennes kontaktsökande behöver det ju inte innebära mer än att hon sms:t honom.
Han kan t o m ha beklagat sej för frun eftersom hon var så förbannad.
Citera
2013-05-20, 22:15
Medlem
Cinnabars avatar
http://www.youtube.com/watch?v=ki3saYApa1E

Var det MB VB tänkte på när hon hörde denna låten? har MB mild röst...

"Du kommer aldrig förstå den känsla du gav... du tog tag i min själ, vill bara mig väl... vad sa jag för fel? Jag saknar dig... och drömmer hela natten..." och så vidare...
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-20 kl. 22:22.
Citera
2013-05-20, 22:15
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Å! Otroligt. Har han alltså haft kontakt med VB denna kvällen?!? Kusligt må jag säga, det förändrar hela min syn på detta i ett nafs. Det förklarar också ANs beteende, liksom sonens bilder... kom inte hit å stör liksom. Aggressiviteten runt familjen finns alltså sen gammalt...

och ANs kommentar... om VB lever! (Eller hur hon nu uttryckte det.)

Har kanske AN angivit sin man... saknar han alibi...

Man föreställer sig striden mellan eleven och läraren... så illa om det nu är så.

Då vill jag spekulera i om VB blev hämtad av tränaren, det borde vara så eftersom ingen sett henne... och den rädda kompisen kanske visste att hon blev hämtad, men skyllde på att han druckit osv. osv. Ibland finns rädsla mellan sanningen och lögnen...
AB citerar nån på sin Facebooksida, nån som inte skulle dö för sin familj, men väl döda för sin familj.
Citera
2013-05-20, 22:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Där ser man. Undrar om frugans mobil blivit kontrollerad, med tanke på hennes osmakliga utspel på facebook. Mobbad vettefan om jag ser VB om det skulle vara så att MB "häradsbetäckt" VB. Romantisk tycker jag inte inte heller stämmer in på VB om det stämmer heller. Naiv möjligtvis.
Ibland känns det som rena fågelbon i örat. Häromdagen viskade någon att VB och MB har haft ett förhållande tills VB fick veta att MB var gift. Men du vet hur pålitliga fåglar är.
Citera
2013-05-20, 22:17
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
AB citerar nån på sin Facebooksida, nån som inte skulle dö för sin familj, men väl döda för sin familj.

Just det... för sin familj... sjukt som bara den.
Citera
2013-05-20, 22:17
Medlem
MrFolds avatar
OT så har Akrobat0808 ikväll givit ännu ett intressant exempel på hur folk kan verka (och förmodligen också vara) vettiga när de resonerar i någorlunda normala, logiska banor. För att sen sväva ut totalt i det blå och tappa allt sunt förnuft och kritisk tänkande när de går in i sina övernaturliga föreställningar som de så gärna, så gärna, så gärna vill tro är sanna.

Om jag tar ut en skock dagisbarn på promenad så kommer jag inte att kunna lura dem att något som ligger på vägen och är brunt, kletigt och illaluktande är något annat än en hög hundskit. Fast ingen undervisat dem i logik så förstår de att det fortfarande är en hundskit, även om någon slår rött omslagssnöre omkring den och stänker ner den med parfym. Antagligen går det heller inte att lura dem att det går att trolla bort hundskiten genom att vifta med händerna framför den. Åtminstone inte så länge inte hundskiten faktiskt fysiskt försvinner.

Synd att så många vuxna människor glömt allt de förstod redan som 5-åringar.

- Det finns inga bevis för att spåkärringar skulle ha någon övernaturlig förmåga att förutse var försvunna personer befinner sig. Absolut inga. Finns som sagt heller knappast några fall här på Flashback där spådomar visat sig ha något med den verkliga förklaringen att göra. Däremot en massa spåkärringar som gissat helt uppåt väggarna. För avskräckande exempel, se tråden om Pierre Nilssons försvinnande från i fjol.

- Gissningar en spåkärring gör efter att ha fått ett brev med några rader är just gissningar och inte jämställt med de teorier som åtminstone vissa deltagare i tråden försöker göra utifrån kända fakta.
Citera
2013-05-20, 22:18
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Med det som uppgivits i tråden om hennes kontaktsökande behöver det ju inte innebära mer än att hon sms:t honom.
Han kan t o m ha beklagat sej för frun eftersom hon var så förbannad.

Hm... det har du också rätt i... tar ett varv till...
Citera
2013-05-20, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En fågel viskade i mitt öra nyss att en nära bekant till karatetränaren (MB) igår som berättade att polisen haft in MB´s telefon eftersom han är en av dem som haft sms-kontakt med VB under kvällen då hon försvann.
Han bekräftade även det faktum att MB är något av en "häradsbetäckare" i Boden och att hans fru vet om det.

"eftersom han är en av dem som haft sms-kontakt med VB under kvällen då hon försvann. "

ytterst besvärande för MB om uppgiften skulle visa sig stämma.
Citera
2013-05-20, 22:20
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ibland känns det som rena fågelbon i örat. Häromdagen viskade någon att VB och MB har haft ett förhållande tills VB fick veta att MB var gift. Men du vet hur pålitliga fåglar är.

Ja, svårt att veta vad man ska tro.

Tycker det varit ovanligt många troll och desinformatörer i den här tråden.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Om det är så, kan man ju tycka att MB tidigt skulle informerat polisen om det? Eller?

Kanske det var han som fick sms vid 18 40? Polisen har nog kollat (borde iaf) både honom och hans mobil tidigare också. Tror det räckte för frun om Karate Kid berättat att han på något sätt varit inblandad i detta med VB den 4/5.

Hon förstod nog att det skulle komma fram något och att Kid skulle bli misstänkt. Men håller med om att han i så fall borde vittnat och inte hållit sig undan.
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
"eftersom han är en av dem som haft sms-kontakt med VB under kvällen då hon försvann. "

Menar du moraliskt eller utredningsmässigt?
Citera
2013-05-20, 22:26
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah

Om uppgiften på presskonferensen stämmer, verkar han isf inte ha svarat.
Polisen sa att under de timmar det var aktivitet på VBs mobil så var den utgående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in