2013-11-09, 23:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Du har rätt. Trodde du syftade på en av de andra kandidaterna.

Ett missförstånd? Då har inte ME tränat karate, är det rätt uppfattat?

Dock bor han som sagt nära träningslokalen, vän med KJ och har en del gemensamma intressen.

Ångestdämpande medicin hemma, tyder på att han har tillgång till det genom jobbet eller har fått det utskrivet, killen kan ju inte må bra, iaf inte alltid, man kan undra varför.
Citera
2013-11-09, 23:52
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Boden är mkt utblandad pga militären och att tidigare Länssjukhuset fanns i Boden.
Visst. Vad gäller sjukhusen fanns det till och med ett specifikt barnsjukhus där - det enda utanför storstadsområdena i Sverige. Jag opererades där när jag var knappt två år.
Citera
2013-11-09, 23:56
Medlem
Citat:
Kan iofs också vara ett symptom på chock. Jobbar han som vaktmästare på Patologen eller på Fonus?

När hemska saker händer som jag inte kan hantera så brukar jag skratta och kan inte sluta. Sen börjar jag gråta. Sen skratta igen.

Men konstigt att han skrattade iom att han säger att han är van vid att se döda människor. Det kanske var för bisarrt med bara benen avhuggna, det är inte riktigt samma sak som ett helt lik.
Citera
2013-11-09, 23:56
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Ändå inne på DNA så tänkte jag fråga dig om saliv i sig innehåller DNA eller om det bara är ett transportmedel för andra partiklar från kroppen som innehåller DNA? I vilket fall borde inte kontakt DNA från fingrar ofta överföras och fastna på andra ytor med hjälp av fett, ungefär som fingeravtryck gör?

Vad jag vill komma till är att en avsköljning/tvättning med vatten kanske lättare tar bort DNA avsatt med saliv från en tunga än med fett från ett finger enligt principen att lika löser lika.
Jag vet inte om det har gjorts några studier på det, men det borde inte spela någon större roll. DNA finns inte i lösning i kroppen, utan bara inuti cellkärnor. (Och lite inuti mitokondrier.) I princip handlar det om att skölja bort celler i båda fallen.
Citera
2013-11-09, 23:57
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ett missförstånd? Då har inte ME tränat karate, är det rätt uppfattat?

Dock bor han som sagt nära träningslokalen, vän med KJ och har en del gemensamma intressen.

Ångestdämpande medicin hemma, tyder på att han har tillgång till det genom jobbet eller har fått det utskrivet, killen kan ju inte må bra, iaf inte alltid, man kan undra varför.
ME har tränat karate, men det var länge sedan. Blev lite förvirrad eftersom jag fick pm ang schlangen i samma veva som jag svarade dig.
Citera
2013-11-09, 23:59
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
När hemska saker händer som jag inte kan hantera så brukar jag skratta och kan inte sluta. Sen börjar jag gråta. Sen skratta igen.

Men konstigt att han skrattade iom att han säger att han är van vid att se döda människor. Det kanske var för bisarrt med bara benen avhuggna, det är inte riktigt samma sak som ett helt lik.
Det du beskriver är precis vad jag menar. Det är skillnad på att se en gamling dö och att hoppa in i ett otäckt hus och finna två ben liggandes på golvet.
Citera
2013-11-10, 00:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
ME har tränat karate, men det var länge sedan. Blev lite förvirrad eftersom jag fick pm ang schlangen i samma veva som jag svarade dig.

Ok, vet du förresten om ME har blivit förhörd, jag hittar ingenting. Konstigt isf, då han är en vän till KJ, spelar arisoft och geocachar. Var det inte just det KJ sade att han hade gjort vid det gula huset förresten?
Citera
2013-11-10, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag kan upplysa dig om att jag hittat mycket interessant info i FUP, som aldrig nämts i själva FUP utredingen, eller annan stans för den delen, som jag HAR informerat BF om.
Ochså andra, här inne på Flashback, har hittat ytterligare annan mycket interessant info i FUP, som faktisk stödjer significansen av mitt fynd, vet dock inte om denna peraon infoprmerat BF om detta.

Vet inte rigtigt vad du menar med "foliehattarnas ärketroll"? upplys mig gjärna

Ang din "sovande galning" teori så är jag enig, det var faktisk min första teori som jag fortfarande tror på, dock tror jag desutom på att MB är en möjlig GM

Ang GM varande en "sovande galning" så tror jag på den man, som många här på FB känner till, som har en EKSTREMT virdig blog som bla, i ett tidligt skede, postat fotos av Gula Huset och skrev typ att han tyckte att de vore fantastiskt att hitta några kroppsdelar (altså för eget nöjes skull) , som bor i samma hus/uppgång som KJs kompis AH, vars address i övrigt är tvärs över gatan till MBs förra karate klub address.

Teorin om en "sovande galning" skulle absolut kunna vara trolig, till och med sannolik. Men varför vill alla eventuella gärningsmän sätta dit just KJ för detta mord? Hur kan det komma sig att både blod OCH likdoft (vilket betyder att en död kropp funnits i KJs bagagelucka) påträffats hos den person som är den sista kände person som sett henne i livet? Jag har skrivit det förr och skriver det igen. KJ ÄR på något sätt inblandad i mordet, om han är mördaren eller om han bara "hjälpt till" med styckning och transport av liket vet jag inte men att han skulle vara helt oskyldig och ovetandes av detta mord är fullständigt osannolikt. Bortom allt rimligt tvivel skulle jag säga. MEN tingsrätten ska bedömma om det är bevisat att det är just KJ, och bara KJ som mördat VB.. Det vet jag inte om man kan göra, iaf inte just nu.
Citera
2013-11-10, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag tycker att BÅDA påsar skall undersökas!

Plastpåsen i KJs bil har undersökts. Vad hittar man där bortsett från VBs blod? Fingeravtryck som indikerar att KJ burit påsen i handtaget - som man gör när man handlat.

Sedan hittar man en mängd fingeravtryck - vars ägare inte går att fastställa. Man har ju endast tagit fingeravtryck från KJ.

Märkligt är bara Förnamnet.
Citera
2013-11-10, 00:03
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Så chockad att han går fram och rör vid benen med sin kniv...

Ja just det, OCH rör vid benen med sin fot!

ME var ju med Missing People och det allra, allra, allra vigtigaste om man hittar en crime scen är ju att man INTE RÖR NÅGON TING ALS ÖVERHUVUDTAGET!!!

Undrar om dom testade MEs DNA till det DNA som hittdes på VB (på danska) vrist, på svenska "vad"?
Citera
2013-11-10, 00:05
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ok, vet du förresten om ME har blivit förhörd, jag hittar ingenting. Konstigt isf, då han är en vän till KJ, spelar arisoft och geocachar. Var det inte just det KJ sade att han hade gjort vid det gula huset förresten?
Finns två förhör i Fup ang fynden. Du skrev ju att du läst fup. Tror det är på sid 65-70 eller liknande. Har inte fup just nu.
Citera
2013-11-10, 00:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Plastpåsen i KJs bil har undersökts. Vad hittar man där bortsett från VBs blod? Fingeravtryck som indikerar att KJ burit påsen i handtaget - som man gör när man handlat.

Sedan hittar man en mängd fingeravtryck - vars ägare inte går att fastställa. Man har ju endast tagit fingeravtryck från KJ.

Märkligt är bara Förnamnet.

Kan du hänvisa till sidan där man kan läsa om resultaten av undersökning av denna rikskända påse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in