Citat:
Ursprungligen postat av
ToZon
Utan facit av förhöret med MB imorgon så behövs det nog stålbultar för att hålla ihop ett sådant uppmärksammat gift par i liv och lust.. iaf i lust blir det knepigt kan jag tänka. Men det är och blir deras problem att lösa efter schavotteringen i press och på nätsidor.
Jag skiter faktiskt i dem, de har själva stuckit ut hakan och han dessutom använt dolmen på en ung och sårbar elev i karateklubben som lusta, oansvarigt och korkat är snällt sagt.
Japp, unga är sårbara och en dubbelt så gammal individ som utnyttjar detta skall ha sitt moraliska straff någon gång förhoppningsvis. Vore bra om AN stack utan vidare, och kom underfund med att hon är ilsken på helt fel personer, en numera död tjej som kanske, kanske skulle ha kunnat utveckla sitt liv på ett annat sätt om hon inte blivit så besatt av MB. Tänk om VB i stället varit i Luleå denna lördagskväll, i stället för att spendera sina sista timmar med KJ i hopp om att MB kanske skulle kunna frigöra några timmar...? Det blir mycket tänk om, och visst är MB inte ansvarig för att VB dog på något sätt, men hennes välmående, det hade han sönder, det bidrog han till.
MB har förmågan att förvrida huvudet även på vuxna i sin egen ålder, så det där med VBs stalkande kanske kan förklaras med att hon inte bara var manipulerad, utan även i dåligt psykiskt skick. Detta skulle kunna spela någon roll även för katastrofen med KJ, på så sätt att hon sökte sällskap och kanske stöd hos fel person. VB mådde så dåligt att hon talat om självmord, hennes liv var en enda röra verkar det som. Hon var glad och uppåt enligt mamman, men VB dolde mycket för henne, även vem hon skulle till. Utan MB tror jag att VB haft ett annat utgångsläge för allt, både studier, andra killar, ekonomin, framtiden...
En student som inte mår bra, pluggar inte bra. VB tog inte sina poäng, jag undrar om hon kanske inte fick csn då, fick brist på pengar, började "utpressa"/be om pengar på ett dumt sätt, hon tappade helt kontrollen på sig själv, och i bakgrunden satt MB och bara tog, tog och tog.
Edit: Jag vägrar använda det smeknamn mamman använder på sin dotter, det påminner mig för mycket om min väninnas namn. Jag vet precis hur svårt det var för min vän att anpassa sig till Sverige, klimatet, människorna, kulturen, maten, allt. Jag förstår att VBs mor flyttar tillbaka, och jag tror att hon kanske har fullt upp med självförebråelser för att hon valde att flytta till Sverige. VB for illa här, från det att hon satte sin fot i skolan, tills att hon dog. Min väninna återvände till Thailand efter studenten, hon ville inte stanna här. Många thailändskor blir så illa behandlade, de kan inte alls leva på samma villkor som andra. Går de ut i gäng, blir de nekade för att dörrvakten tror att de är prostituerade... till slut kanske VB började leva lite som det förväntades av henne... Så äckligt att MB sitter i en bil med en 20-åring för att få sina behov tillfredsställda, VB och hans relation var helt sjuk! Ingen enda ung tjej går med på det här om de har en normal bakgrund, MB måste verkligen ha lyckats kliva in i rollen som "stödfarsa"...
När allt det här gått upp för VBs mor, hur dottern levt, måste hon ha fått en ordentlig chock. VBs liv var fullständigt galet.