2013-11-09, 23:32
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Ja nu är ni två från Boden som skriver i denna tråd och i HA trådar. Berätta vad du vet istället för dementera massa saker. Vilka från Juniorerna är kapabla att hacka i en asiatisk tjej?

Det är ju det jag gör, varken jag, RL eller MB har någon som helst inflytande i HA-Sfären. Men när folk skriver det, samt att MB har hög ställning/inflytande i stan måste man ju dementera det. Det är inte direkt som i filmen Jägarna i Norrbotten, även om folk söderut tror det.

Att MB har motiv till mordet håller även jag med om, men jag tror mer på den MGM. Sedan när folk skriver att MB skulle vara någon Norrbottnisk Kingpin med inflytande i HA så blir det mest skrattretande. En fet medelålders snubbe utan mer inflytande än det han har över dem han tränar i Karate.
Citera
2013-11-09, 23:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Chocktillstånd har lite fördröjning. Man ska inte jämföra med det vardagliga begreppet "att bli chockad".

Mm, han såg benen, några andetag efteråt kommer rödluvan, då sätter chocken till och han ler, det kallar jag fördröjning.
Citera
2013-11-09, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Känner ME KJ via airsoft och har tränat karate? Mm, då kände han säkert till var KJ brukade spela, t ex. det gula huset. Det här var så ointressant att jag inte finner ord. Kan knappast ha relevans för tråden, klart som korvspad att ME är den minst intressanta personen i den här härvan.
ME sökte tillsammans med KJ under eftersöken. Frågan är åkte han med i KJs bil?
Citera
2013-11-09, 23:40
Medlem
Citat:
Chocktillstånd har lite fördröjning. Man ska inte jämföra med det vardagliga begreppet "att bli chockad".
ME verkade inte direkt chockad efteråt eftersom han förklarade att han var van att se döda människor i sitt yrke.
Citera
2013-11-09, 23:41
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ANANAN
Jag har följt tråden och fallet från start. Men knappt orkat skriva nåt. Eftersom alla andra gör det så bra. Jag har några frågor som den med svar gärna får ge.

- i samband med fynd och anhållan var det någon i tråden som glatt deklamerade att KJ "var röööökt". Har den användaren hörts av igen? Vad var grejen? Användaren hade typ lovat polisen att inte säga något.
- theforeigner hade hittat den felande länken i FUP och tipsat BF. Tipsat om vad? Eller var det foliehattarnas ärketroll som var i farten?- KJ hade ju setts vid gula huset... Men tillsammans med någon om jag inte minns fel? Var väl nån tonåring som hävdade det?

Sen säger ryktena på byn att MB och AN håller ihop "tills man vet hur det går med allt". Undrar vad som menas? Tills de vet om de blir misstänkta eller vad?

Jag tror för övrigt inte KJ gjorde det. Inte MB heller. Jag tror på fullaste allvar att hon bara blev random utvald av en "sovande galning" och att det faktiskt kommer hända igen, inom ett par år.

Nu ska jag hålla käft igen. Och låta er fortsätta skriva. Quarrel. Du är grym!

Jag kan upplysa dig om att jag hittat mycket interessant info i FUP, som aldrig nämts i själva FUP utredingen, eller annan stans för den delen, som jag HAR informerat BF om.
Ochså andra, här inne på Flashback, har hittat ytterligare annan mycket interessant info i FUP, som faktisk stödjer significansen av mitt fynd, vet dock inte om denna peraon infoprmerat BF om detta.

Vet inte rigtigt vad du menar med "foliehattarnas ärketroll"? upplys mig gjärna

Ang din "sovande galning" teori så är jag enig, det var faktisk min första teori som jag fortfarande tror på, dock tror jag desutom på att MB är en möjlig GM

Ang GM varande en "sovande galning" så tror jag på den man, som många här på FB känner till, som har en EKSTREMT virdig blog som bla, i ett tidligt skede, postat fotos av Gula Huset och skrev typ att han tyckte att de vore fantastiskt att hitta några kroppsdelar (altså för eget nöjes skull) , som bor i samma hus/uppgång som KJs kompis AH, vars address i övrigt är tvärs över gatan till MBs förra karate klub address.
Citera
2013-11-09, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Det är ju det jag gör, varken jag, RL eller MB har någon som helst inflytande i HA-Sfären. Men när folk skriver det, samt att MB har hög ställning/inflytande i stan måste man ju dementera det. Det är inte direkt som i filmen Jägarna i Norrbotten, även om folk söderut tror det.

Att MB har motiv till mordet håller även jag med om, men jag tror mer på den MGM. Sedan när folk skriver att MB skulle vara någon Norrbottnisk Kingpin med inflytande i HA så blir det mest skrattretande. En fet medelålders snubbe utan mer inflytande än det han har över dem han tränar i Karate.

Håller med till fullo.
Man har hyffsad koll på staden, det har säkert ni i större städer också, därför borde ni lyssna på dom som vet istället för att fabla ihop saker och älta det i all oändlighet.

Och nej Quarrel, har ingen källa på detta, det bara är så.
Citera
2013-11-09, 23:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
ME sökte tillsammans med KJ under eftersöken. Frågan är åkte han med i KJs bil?

Han har iaf enligt FUP setts gå tillsammans med KJ under eftersök vid något tillfälle, är vän med KJ, de kör rollspel och gillar geocaching. ME har sett döda förr då han jobbat inom äldrevården, samt har ångestdämpande medicin hemma.
Citera
2013-11-09, 23:47
Medlem
highfives avatar
Citat:
Mjölners gränd 7
Du har rätt. Trodde du syftade på en av de andra kandidaterna.
Citera
2013-11-09, 23:48
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag tror inte att konsekvenstänkande är KJs starka sida.

Dessutom tror jag som Leif GW P, att han ville visa upp sitt "verk".

Tror inte att vad Leif GW Persson säger är så mycket att fästa avseende vid, han kan med en GM-profil köra vilken mordutredning som helst i diket. Säkert en förtjusande människa privat, men oanvändbar i skarpt polisarbete.
Citera
2013-11-09, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag kan upplysa dig om att jag hittat mycket interessant info i FUP, som aldrig nämts i själva FUP utredingen, eller annan stans för den delen, som jag HAR informerat BF om.
Ochså andra, här inne på Flashback, har hittat ytterligare annan mycket interessant info i FUP, som faktisk stödjer significansen av mitt fynd, vet dock inte om denna peraon infoprmerat BF om detta.

Vet inte rigtigt vad du menar med "foliehattarnas ärketroll"? upplys mig gjärna

Ang din "sovande galning" teori så är jag enig, det var faktisk min första teori som jag fortfarande tror på, dock tror jag desutom på att MB är en möjlig GM

Ang GM varande en "sovande galning" så tror jag på den man, som många här på FB känner till, som har en EKSTREMT virdig blog som bla, i ett tidligt skede, postat fotos av Gula Huset och skrev typ att han tyckte att de vore fantastiskt att hitta några kroppsdelar (altså för eget nöjes skull) , som bor i samma hus/uppgång som KJs kompis AH, vars address i övrigt är tvärs över gatan till MBs förra karate klub address.

Ser verkligen fram emot resultatet av ditt tips till BF om detta! Och intressant också att ovetandes om vad det är som du har hittat, har andra i tråden tydligen hittat intressanta saker som stödjer ditt fynd.
Citera
2013-11-09, 23:49
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
ME verkade inte direkt chockad efteråt eftersom han förklarade att han var van att se döda människor i sitt yrke.
Kan iofs också vara ett symptom på chock. Jobbar han som vaktmästare på Patologen eller på Fonus?
Citera
2013-11-09, 23:51
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Den har antagligen legat där minst en vinter och kan få fortsätta ligga där tycker jag, bättre att polisen ägnar sig åt viktigare saker än att plocka upp skräp efter folk tycker jag. Påsen har ingenting med försvinnandet att göra tror jag, dock är jag nyfiken på påsen som hittades i ett värn och som innehöll underkläder med sekret. Där den hittades, är det nära det omtalade vattenfyllda värnet?

Jag tycker att BÅDA påsar skall undersökas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in