2013-05-20, 21:57
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vilka hon har kommunicerat med och när kan man få fram av trafikdata hos operatören.

Ja, det är klart, det som står på teleräkningen... hur är det med nummer till kontantkort, går de att spåra till någon person?
Citera
2013-05-20, 21:58
Medlem
Quarrels avatar
En fågel viskade i mitt öra nyss att en nära bekant till karatetränaren (MB) igår som berättade att polisen haft in MB´s telefon eftersom han är en av dem som haft sms-kontakt med VB under kvällen då hon försvann.
Han bekräftade även det faktum att MB är något av en "häradsbetäckare" i Boden och att hans fru vet om det.
Citera
2013-05-20, 21:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Ja, det är klart, det som står på teleräkningen... hur är det med nummer till kontantkort, går de att spåra till någon person?
Ja, om de är registrerade.
Citera
2013-05-20, 22:01
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
En fågel viskade i mitt öra nyss att en nära bekant till karatetränaren (MB) igår som berättade att polisen haft in MB´s telefon eftersom han är en av dem som haft sms-kontakt med VB under kvällen då hon försvann.
Han bekräftade även det faktum att MB är något av en "häradsbetäckare" i Boden och att hans fru vet om det.

Å! Otroligt. Har han alltså haft kontakt med VB denna kvällen?!? Kusligt må jag säga, det förändrar hela min syn på detta i ett nafs. Det förklarar också ANs beteende, liksom sonens bilder... kom inte hit å stör liksom. Aggressiviteten runt familjen finns alltså sen gammalt...

och ANs kommentar... om VB lever! (Eller hur hon nu uttryckte det.)

Har kanske AN angivit sin man... saknar han alibi...

Man föreställer sig striden mellan eleven och läraren... så illa om det nu är så.

Då vill jag spekulera i om VB blev hämtad av tränaren, det borde vara så eftersom ingen sett henne... och den rädda kompisen kanske visste att hon blev hämtad, men skyllde på att han druckit osv. osv. Ibland finns rädsla mellan sanningen och lögnen...
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-20 kl. 22:09.
Citera
2013-05-20, 22:08
Medlem
MrFolds avatar
Citat:

Hur vill du artbestämma din fågel; skvallrig skata, klok korp eller något däremellan?
Citera
2013-05-20, 22:09
Medlem
MossTrumss avatar
Det finns ett ställe 4 mil norr om Boden som heter Sandträsk där ska finnas en "sagovärld" i form av ett gammalt sanatorium ute i skogen. Följande citat hittade jag på Flashback: https://www.flashback.org/t1818671
När vi väl såg Sanatoriet fick man en liten isande känsla, Sanatoriet är STORT. ca 800KVH om jag minns rätt, 4 våningar högt + källare med massa läskiga gångar.
Det här väcker mitt intresse mer än vattenvägarna ut till skärgården.
Citera
2013-05-20, 22:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Hur vill du artbestämma din fågel; skvallrig skata, klok korp eller något däremellan?
Tyvärr, har aldrig sett arten förut.
Citera
2013-05-20, 22:10
Medlem
highfives avatar
Citat:

VB kände sig kanske hotad på något sätt på Fl*ttiljvägen och ville att Karate Kid skulle komma till undsättning. Därför sms:ade hon honom. Vad hände sen då kan man undra?
Citera
2013-05-20, 22:11
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Där ser man. Undrar om frugans mobil blivit kontrollerad, med tanke på hennes osmakliga utspel på facebook. Mobbad vettefan om jag ser VB om det skulle vara så att MB "häradsbetäckt" VB. Romantisk tycker jag inte inte heller stämmer in på VB om det stämmer heller. Naiv möjligtvis.
Citera
2013-05-20, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Om de var i full gång med det förrförra fredagen så borde de ha full koll nu, eller hur.

Om man hittar oregistrerade nummer så borde det väl vara ganska enkelt att lista ut vem som använt numren, genom operation dörrknackning.

Tror nog ganska säkert att de ringat in hennes kommunikation via mobil samt med vilka nr.
Om hon mot förmodan själv stängt av mobilen och har en annan med t.ex. refill så finns de också reggade och följer med i mast tömningen. Har hon bytt kort i sin egen mobil så får man förlita sig på att om möjligt spåra IMEI numret (fysiskt nummer) och kanske där se var den mobilen finns fysiskt. Det sista är jag dock inte säker på hur långt man kan spåra IMEI nummer men det går i vissa nät.

Dock kan hon slå av mobilen,förflytta sig en bit utanför närområdet, sätta i ett refill och därmed ha kontakt med yttervärlden och det går inte att knyta till master att just hon haft uppkoppling på, iaf är det ett oerhört detektivarbete att lyckas. Där kan man då hoppas på IMEI numret, dock utan att jag vet tekniskt om det skulle funka i alla nät.
Citera
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
VB kände sig kanske hotad på något sätt på Fl*ttiljvägen och ville att Karate Kid skulle komma till undsättning. Därför sms:ade hon honom. Vad hände sen då kan man undra?

Om det är så, kan man ju tycka att MB tidigt skulle informerat polisen om det? Eller?
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Karln knullar runt och frun tycker det är tjejernas fel. Ja, för att de finns till de små kackerlackorna.

Intressant fågel, hoppas den viskar igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in