Citat:
Ursprungligen postat av
J.R.
Okej, utöver bevis och indicier som pekar på skuld ska försöka göra mig mer tydlig när det gäller KJ's negativa sidor som människa och det som gör honom till en person som skulle kunna utföra ett sådant här brott.
Han fantiserar om att mörda någon annan människa.
Han är vapenfixerad och går omkring i militärkläder.
Han spelar paintball vilket går ut på att döda (på fejk iofs, men..)
Han dödar och styckar mest troligt sin egen hund.
Han är en udda personlighet som inte klarar av hygien eller slarvar med vardagliga bestyr. (Såhär beskrivs ofta våldsmän med psykopatiska drag som tex seriemördare)
Lägg till detta att han är väldigt intresserad av rättsmedicin och säger sig veta precis hur man ska göra för att undanröja ett mordoffer (vilket enligt honom talar för hans oskuld).
Killen är säkert inget geni och har nedsättningar på vissa områden som gör han lite udda, detta behöver inte betyda att han saknar kompetens att nästan klara av ett grovt brott utan att åka fast. Felet han gör -vilket är idiotiskt- är ju att före detta flickvännen får bli offret för hans morddrömmar.
Jag förstår vad du vill säga och jag uppskattar ditt svar.
Men inget av det där svarade riktigt på frågan vad som får dig att tro att han är iskall, beräknande och intellektuell på något vis. Det förutsättandet verkar du göra utifrån antagandet atär skyldig.
Om han begått mordet så är han ju definitivt alla tre av de beteckningarna men om han inte är skyldig så är han nog bara precis som han verkar, en inte så smart alls kuf.
Jag tycker han är otroligt svår att få grepp om , jag kan inte förstå hur så många här tycker att de har "läst" honom.