2013-11-08, 20:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Ja, det trodde jag framgick av det jag skrev.
Men hur var det med skrotbilstejpen? Gick den att röka? Risken finns ju att KJ trodde att det var en rulle papperstejp när han vidkändes rullen på toalettskåpet.
Som framgår av mitt tillägg är det tveksamt. Jag tänker inte prova. Men visst kan KJ ha känt igen fel rulle när han såg den på bild i förhöret.
Citera
2013-11-08, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Antag att MB plockade upp en annan asiatiska. Då sitter taxiföraren i skiten, och kanske får sparken. Han riskerar inget genom att inte minnas något.

Eller så kan man svara:
Asiatisk tjej? Ja
VB? Vet ej

Då sitter man varken i avföring eller klister, utan svarar bara på en enkel fråga.
Citera
2013-11-08, 20:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratteboo
Eller så kan man svara:
Asiatisk tjej? Ja
VB? Vet ej

Då sitter man varken i avföring eller klister, utan svarar bara på en enkel fråga.
Nej, han har skvallrat för polisen att en gift kund plockat upp en asiatiska.
Citera
2013-11-08, 20:07
Medlem
Här är en intressant sak!
En bekant som arbetat med MB fru Annicka
Säger att att A har en bror som är styckare & i samband med ofrrets försvinnade så pös han ned till malmö
Citera
2013-11-08, 20:08
Medlem
Pelleblaous avatar
"Om han har utfört dådet så är han givetvis både iskall, intelligent och beräknande men vad ger oss den bilden av KJ?

Att han får spela scout i grabbarnas airsoft spel?"

"Jag finner inget Ninja över pojken what so ever, berätta för mig nu vilka pojkens talanger är, jag tycker inte han verkar ha en ojämn begåvningsprofil utan bara allmänt låg.[/quote]

Nu la jag mig i med en kommentar till ovanstående

Egentligen så där statistiskt, vad tror du om en mördare.
- Akademiker, hög intelligens
- Psykologiskt stabil
- Ordnade förhållanden och god ekonomi

Tror du att mord är avancerade företeelser som kräver ett allmänt bra omdömme, med god skolning och en fin världsuppfattning, kort bra allmänbildning alltså?

Not

Jag tycker du bara ger den bilden som man skulle vilja ge en mördare
Tyvärr är det inte så enkelt att mördaren är stor, har horn i pannan, röda pupiller i gula ögonvitor samt väsande röst, och vi kommer heller inte finna några ninjor heller för den delen
Citera
2013-11-08, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
När KJ berättar kring sexet på rättegången beskriver han att det tog så pass lång tid för honom att tillfredsställa VB eftersom han "är bättre på att tillfredsställa män än kvinnor".

I Fup på 2000 sidor finns inget om hans manliga partners i förhören. Varför?

Tänk om KJ berättade om sin manlige partner till VB, denna partner är en udda figur som fokuserar kring döden och bilder på döda personer. Hon blir rädd redan vid 17-tiden, tänker slå 112, ändrar sig men kontaktar MB i stället. I smsen står det att hon är rädd. MB skriver i det sista att hon kan gå ut på Sävastleden så får hon åka i taxin. MB åker själv och dirigerar taxin att åka via Bodsvedjan och Sävastleden.

Denna XX gillade inte att KJ återupptagit kontakten med VB. Han visste att hon skulle komma till KJ. Han lurpassade på henne när hon skulle gå. Kanske försökte hon sammanstråla med MB som kom i taxin, men missade honom med en minut eller så. Hon irrar omkring runt Åberget eftersom hon börjar tveka på vilken väg MB ska komma. Till slut beslutar sig för att gå tillbaka till KJ. Då kommer XX och hans andra partner och får in VB i deras bil. En smäll och ett stryptag och VB somnar in. Mobilen kastar de ut genom bilfönstret, mobilen hamnar i ett dike och slutar fungera vid 23 50-tiden pga av väta och kyla. Färden går norrut från Boden sett.

Deras intresse för döden gör att mord och styckning dokumenteras och blir en utdragen historia. Hotet är nu undanröjt, men KJ ska ha sitt straff också för sin otrohet. Resten begriper ni.

Kanske bilden från KJs köksfönster mot parkeringen har någon slags betydelse i det hela? Kanske finns det skäl att fråga KJ om margarinet i badrummet?

Detta är en minst sagt en annorlunda hypotes, men kan kanske förklara vittnet som sett en asiatisk tjej vid Lejonbacken (om det kan ha varit närmare kl 21 än kl 22), detta med mobilens signaler och att hon faktiskt gick från KJ vid 20 30. Kan även förklara varför hon var rädd i smsen till MB. Kanske även ett skäl för MB att radera sina sms. Framförallt förklarar det varför inte mord och styckningsplats och alla persedlar och annat inte funnits kring Boden trots omfattande sök. Dessa XX och hans gamla partner har anknytningar till Jokkmokk (15 mil norr om Boden).

Mitt fett.
Ang homo-spåret. Tänker att det kan vara något som BF/KJ har kommit fram till att de ska trycka på under huf då det leder bort från ett svartsjukemotiv från KJ:s sida; han var helt enkelt inte intresserad av VB på det sättet och brydde sig därför inte om vilka VB träffade/hade sex med. Uppgiften från KJ att han avs oralsex "är sämre på flickor än på pojkar" ligger också i linje med detta; det är något han kan utföra på en flicka men inte med någon större entusiasm/inlevelse så det drar därför ut på tiden (med sisådär en timme..).
Sedan kan det nog iofs ligga något i hans uppgifter om en dragning mot män med tanke på div fynd i hans lgh mm.
Citera
2013-11-08, 20:11
Medlem
highfives avatar
Försöker jag koppla ihop hur KJ är som människa och vad som framkommit när det gäller mord-, stycknings- och fyndplats så skulle man kunna säga att han BORDE haft hjälp när det gäller mord och styckning, samt gömma/städa bort de första två momenten. Tittar man på resultatet i slutfasen så har de ingredienser som man förväntar sig av en som KJ med hans diagnoser. Har han utfört mord och styckning själv så måste han haft fru Fortuna vid sin sida.

Känns som min 42:a hypotes/tanke. Kanske lite signifikant när det gäller detta mord.
Citera
2013-11-08, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Antag att MB plockade upp en annan asiatiska. Då sitter taxiföraren i skiten, och kanske får sparken. Han riskerar inget genom att inte minnas något.
Du struntade i att svara på om du tyckte att det var en rimlig teori, så jag antar att du bara vill vara motvalls i största allmänhet.

Det är fascinerande att brottstrådarna kan spåra ur så fullständigt. Jämför med förskingringen i Gävle där man spekulerade om att Tuula tvättade pengar åt mystiska gangstrar och väntade på familjen (och andra medbrottslingar) i Thailand där de skulle leva loppan med alla miljoner. I det här fallet utmålas nu MB som nån sorts maffiaboss/brottsgeni/datasnille som skyddas av fru, vänner, taxichaufförer, medierna och polisen med hjälp av mer eller mindre grundlösa spekulationer av den typ som du skriver. Likheterna med konspirationsforumet är slående.
Citera
2013-11-08, 20:15
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Okej, utöver bevis och indicier som pekar på skuld ska försöka göra mig mer tydlig när det gäller KJ's negativa sidor som människa och det som gör honom till en person som skulle kunna utföra ett sådant här brott.
Han fantiserar om att mörda någon annan människa.
Han är vapenfixerad och går omkring i militärkläder.
Han spelar paintball vilket går ut på att döda (på fejk iofs, men..)
Han dödar och styckar mest troligt sin egen hund.
Han är en udda personlighet som inte klarar av hygien eller slarvar med vardagliga bestyr. (Såhär beskrivs ofta våldsmän med psykopatiska drag som tex seriemördare)
Lägg till detta att han är väldigt intresserad av rättsmedicin och säger sig veta precis hur man ska göra för att undanröja ett mordoffer (vilket enligt honom talar för hans oskuld).
Killen är säkert inget geni och har nedsättningar på vissa områden som gör han lite udda, detta behöver inte betyda att han saknar kompetens att nästan klara av ett grovt brott utan att åka fast. Felet han gör -vilket är idiotiskt- är ju att före detta flickvännen får bli offret för hans morddrömmar.

Jag förstår vad du vill säga och jag uppskattar ditt svar.

Men inget av det där svarade riktigt på frågan vad som får dig att tro att han är iskall, beräknande och intellektuell på något vis. Det förutsättandet verkar du göra utifrån antagandet atär skyldig.

Om han begått mordet så är han ju definitivt alla tre av de beteckningarna men om han inte är skyldig så är han nog bara precis som han verkar, en inte så smart alls kuf.

Jag tycker han är otroligt svår att få grepp om , jag kan inte förstå hur så många här tycker att de har "läst" honom.
Citera
2013-11-08, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Mitt fett.
Ang homo-spåret. Tänker att det kan vara något som BF/KJ har kommit fram till att de ska trycka på under huf då det leder bort från ett svartsjukemotiv från KJ:s sida; han var helt enkelt inte intresserad av VB på det sättet och brydde sig därför inte om vilka VB träffade/hade sex med. Uppgiften från KJ att han avs oralsex "är sämre på flickor än på pojkar" ligger också i linje med detta; det är något han kan utföra på en flicka men inte med någon större entusiasm/inlevelse så det drar därför ut på tiden (med sisådär en timme..).
Sedan kan det nog iofs ligga något i hans uppgifter om en dragning mot män med tanke på div fynd i hans lgh mm.

KJ har sen längre tid tillbaka kallat sig bisexuell.
Citera
2013-11-08, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-300
Här är en intressant sak!
En bekant som arbetat med MB fru Annicka
Säger att att A har en bror som är styckare & i samband med ofrrets försvinnade så pös han ned till malmö

Glömde tillägga att MB utbildad polisen i försvarsteknik & känner 90 % hela kåren.
Undrar om det syrade genom för att dom sket i att utreda honom nå mer ingående
Citera
2013-11-08, 20:18
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Visst men de kan ju knappast haft oralsex konstant till 21.00 och hon klädde på sig och vandrade hem...
då borde hon svarat efter sexet... men hon har aldrig haft möjlighet att svara tack vare KJ.. så är det.

Ja. KJ säger ju dessutom att efter sexet så kelade de en stund och sen gick VB och fortsatte med sitt pluggande. Tiden räcker ju inte till allt detta. Förmodligen var hon redan död när sms kom, det som hon inte besvarade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in