2013-11-07, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miss-Kitty
Saxat ur kurirens live-rapportering

09.38: Anders Lindström svär nu vittneseden. Anders Lindström från SKL i Linköping vittnar via videolänk.
09.40: Vittnesförhöret handlar om de 16 larver som hittades på kroppen. Det handlar om att försöka fastställa när dödsfallet kan ha inträffat.
09.43: Anders Lindström: Vi har sagt att alla dagar är lika sannolika som dödsdag. Det är ganska kallt i början av maj och då utvecklas inte larverna. Därför blir alla dagarna från när hon försvann fram till åtta dagar senare lika troliga.
Åklagare Anna Bergström: Det innebär att dödsfallet har inträffat någon gång mellan den 4-12 maj?
Anders Lindström: Det ser ut så.
AB: Är sannolikheten störst att dödsfallet är den fjärde maj?
AL: Ja, det är det troligaste

Hm...känns ju lite osäkert?
Citera
2013-11-07, 10:35
Medlem
Det borde ju ha hörts av grannar om han höll någon inlåst i sin lägenhet under flera dagar, om hon hållits bunden m.m. så borde hon ju inte varit glad eller?
Citera
2013-11-07, 10:37
Medlem
Har trott på Uno hela tiden, att han har en sjuhelsickes styv nos och markerade inte bara en utan fler gånger på likdoft, inte blod - blir svårt att skapa tvivel kring detta för BF
Citera
2013-11-07, 10:37
Medlem
Vem är vittnet CM som ska höras nu
Citera
2013-11-07, 10:38
Medlem
Efter detta står det ju helt klart att VBs döda kropp funnits i KJs bil. Att hon blött efter träning eller att blod på annat sätt letat sig in i hans bil medans hon var i livet är därmed uteslutet.
Citera
2013-11-07, 10:38
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Glöm den teorin. MB är inte så dum att han skulle blanda in en sån som KJ. Det finns inte ens någon mening för MB att blanda in KJ i ett arbete han lätt kan utföra på egen hand, bara fler personer och större risk att någon inte håller tyst.
Om MB är skyldig och haft medhjälpare så är dessa medhjälpare att finna inom familjen.

Och detsamma gäller KJ, har han fått hjälp så är det sannolikt från familjen, men där är jag inte lika säker för han är udda och har några udda vänner.

Fetat: Jag delar inte din uppfattning. Det kan finnas en baktanke att få KJ med på ett mord på Vatchareeya.
Citera
2013-11-07, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil-
LiddeLidman är du där? Intressant med löpande rapporter om MGM:s uppträdande/reaktioner.

Yes, jag är på plats. Idag har jag med mig anteckningsblock och noterar alla eventuella reaktioner på KJ. Kommer att ligga lågt med inläggen idag så jag kan koncentrera mig på förhandlingen. Nu är det paus. Kommer att sammanfatta mina upplevelser av dagen senare ikväll.
Citera
2013-11-07, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Fetat: Jag delar inte din uppfattning. Det kan finnas en baktanke att få KJ med på ett mord på Vatchareeya.

Man kan ju tänka sig hur det hela har gått till, MB har stått och väntat på KJ utanför hans port en dag och när KJ kommit så har MB sagt: Hej, jag är karateränaren, låt oss döda VB tillsammans, men ring eller facebooka mig aldrig. Jag kontaktar dig igen via röksignaler.
Citera
2013-11-07, 10:44
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Vem är vittnet CM som ska höras nu

Kriminaltekniker tydligen.
Citera
2013-11-07, 10:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Kriminaltekniker tydligen.
Utförde husrannsakan hos KJ.
Citera
2013-11-07, 10:48
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag är mäkta förvånad, det har ju påståtts att åklagarna varit kompetenta, men hittills har ingenting i denna förhandling talat för det, tvärtom.

De är dåligt insatta, inte pålästa, använder inte tung bevisning och argument där det finns och är allmänt usla.

Ett indiciemål hänger helt på att en kompetent åklagaren lyckas övertyga rätten om värdet i varje indicie, dessa har inte direkt varit speciellt övertygande.

Funderar nästan på om det föreligger jäv även på åklagarsidan.

Vad jag förstått efter att ha sett intervjuer med åklagarna som länkats i tråden är dessa inte direkt knivskarpa. Det krävs större tankekapacitet än Schönbeck och Bergström besitter.
Citera
2013-11-07, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine

Vad tror du om min tanke att KJ ritar snogubbar for att det ar just i en snogubbe som kroppen holls gomd?!
Han skickar underforstadda meddelanden fran rattsalen till MB,typ som ett "haha kommer du ihag nar vi "bakade" in henne i en snogubbe"

Efter det gemensamma mordet sa bakade dom in VB i en snogubbe,sen nar KJ var saker pa att han hade fullt span pa sig sa akte han ut till stugan och skickade upp en brevduva (eventuellt roksignaler i morsekod) som meddelade MB att det var dags att plocka ut VB ur snugubben och stycka och placera ut delarna pa en plats dar KJ absolut inte kunnat befinna sig vid tidpunkten.
Det gar iaf inte att utesluta,eller??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in