2013-05-11, 15:11
Medlem
Jag skulle väldigt gärna vilja veta mer om vittnet kl. 21 utanför vännens bostad. Vilket man givetvis inte får veta något om..

Hur långt bort hann VB gå innan vittnen inte såg henne längre? Vill man veta. Bland annat.
Citera
2013-05-11, 15:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1
Den informationen kommer från grannar som har sett styvpappan med ett fiskespö på kvällen. Tror han tog cykel och inte bil. Eventuellt med en kompis.
Exakta tidpunkter vet jag inte. Hade inte så mycket kött på benen när jag fick informationen av min "källa" men ska fråga mer senare. Källan är trovärdig. Men är det någon fiskare här som vet hur det är med fiskesäsong nu i Boden?

Vad jag kan se är laxfiske tillåtet året om i Luleälven, dock vet jag inte om det stiger upp fisk i älven från havet som gör det intressant, känner alltså inte till beståndet i älven. Men om man är ute efter nystigen lax och öring är det sannolikt säsong nu, i t ex Skåne börjar fisket i mars-april. Så det är inte osannolikt att pappan fiskade den kvällen, dock vore det intressant att veta när han begav sig hemifrån, lax och öring fiskas bäst vid gryning och skymning vad jag vet, då går fisken mot grund vatten, så kvällsfiske är inget suspekt om han nu drog iväg på kvällskvisten.
Citera
2013-05-11, 15:12
Medlem
Fogmassas avatar
Citat:
Den informationen kommer från grannar som har sett styvpappan med ett fiskespö på kvällen. Tror han tog cykel och inte bil. Eventuellt med en kompis.
Exakta tidpunkter vet jag inte. Hade inte så mycket kött på benen när jag fick informationen av min "källa" men ska fråga mer senare. Källan är trovärdig. Men är det någon fiskare här som vet hur det är med fiskesäsong nu i Boden?

Tack Soffpotatis. Ok, det kan ju stämma då i så fall, om pappan var i sällskap och grannarna faktiskt sett ett spö. Men fråga gärna mer. Hör gärna om det var på cykel. Och om det finns en båt.

Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Mellan Ugglegatan VB´s adress och Bodsvedjan, passerar man kraftverket i Boden, där man brukar fiska lax. Vet dock ej om det är säsong för det nu.

Dock så tror jag man kan utesluta pappan som misstänkt, för enligt facebook updateringar så verkar ju VB ha god kontakt med sin pappa. Hade det varit så att kontakten hade varit bristfällig mellan sina föräldrar hade VB flyttat till en egen lägenhet. Med tanke på att hon e student och mest troligen får studiemedel + jobbar extra enligt FB.

Folk i kuvade förhållanden kan bli fast och ha svårt för att bryta kontakten. Men om det inte var nåt speciellt lurigt med fiskekvällen finns ingen anledning att söka misstänkta i den riktningen.
Senast redigerad av Fogmassa 2013-05-11 kl. 15:17.
Citera
2013-05-11, 15:13
Medlem
inter-preters avatar
Tydligen förekommer olika stavningar av hennes namn. Googlar man på för och efternamnet var för sig får man fler träffar. Varianter på förnamnet: Vattchareeya (med två t och två e) och en variant på efternamnet som hon verkar använda: Bängsuan, (med ä ist för a)

Vidare verkar hon vara en riktig fena på datorer, enl vissa träffar på nätet. Någon som kan bekräfta?
Citera
2013-05-11, 15:13
Medlem
Citat:

Skulle han ut och fiska en lördagskväll? Hmm. Ja, det kanske är vanligt om man gillar fiske.
Citera
2013-05-11, 15:14
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wera8888
Jag baserar detta med hotbild på polisanmälningarna som tidigare gjorts, och som varit relevanta nog att tas upp av polisen i samband med försvinnandet, rubriceringen av människorov från polisens sida, samt att det är ganska otroligt att en person kl 21 en lördagkväll råkar ut för en olycka på vägen hem som gör att hon avlider, alternativt att hon går vilse, eller håller sig undan frivilligt.

Eller hade du någon annan idé?

Här är det väl ändå så att man får frågan av en journalist om hon gjort några polisanmälningar.

Bara så du vet så är Människorov ganska ofta en standardrubricering när någon är försvunnen för att polisen ska få tillgång till mer resurser. Det är ännu mer osannolikt att hon skulle råkat ut för ett överfall än att hon tex skulle hålla sig borta frivilligt om du ser på det statistiskt sett.
Citera
2013-05-11, 15:15
Medlem
Claysons avatar
Är hon halv thai eller hur är det? Hon ser inte riktigt ut som en thailändare?
Citera
2013-05-11, 15:16
Moderator
OYs avatar
Den där mannen som VB har som vän på facebook och som bor en timmes bilväg från Boden, vad är det för ett stolpskott egentligen? Har nästan bara unga tjejer som facebookvänner, och ser själv ut som ett psykfall, jag får dåliga vibbar.

Vad har VB och den mannen gemensamt, jag ser inte det normala i detta. Hon har få facebookvänner varav en är en väldigt utmärkande person?
Citera
2013-05-11, 15:17
Medlem
Soffpotatis1s avatar
Jag bad min "källa" ringa till 114 14 och berätta vad hen vet. Och grannarna borde ju ha blivit frågade om dom har observerat någonting så polisen borde veta detta...
Jag har även uppfattat att det är en styvpappa som har dragit iväg och fiskat, inte pappan. Har hon en styvpappa?
Citera
2013-05-11, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wera8888
Jag baserar detta med hotbild på polisanmälningarna som tidigare gjorts, och som varit relevanta nog att tas upp av polisen i samband med försvinnandet, rubriceringen av människorov från polisens sida, samt att det är ganska otroligt att en person kl 21 en lördagkväll råkar ut för en olycka på vägen hem som gör att hon avlider, alternativt att hon går vilse, eller håller sig undan frivilligt.

Eller hade du någon annan idé?
Som sagt på en fråga från en journalist idag: -Har VB inkommit med anmälningar någon gång?
Polis: -Ja vi har ett flertal anmälningar som periodvis inkommit från VB.
Journalist: -Vad handlar anmälningarna om?
Polis: - – Jag kan inte i detalj berätta vad anmälningarna handlar om. Jag har bekräfta att hon har gjort polisanmälningar och att det inte i dessa anmälningar finns några hot mot kvinnan, säger Johansson.

Känns det tydligt Wera8888?
Citera
2013-05-11, 15:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tusenfia
Skulle han ut och fiska en lördagskväll? Hmm. Ja, det kanske är vanligt om man gillar fiske.

Ja det är inget ovanligt, sitter själv i valet och kvalet just nu, så det är inget mysko i sig.
Citera
2013-05-11, 15:19
Medlem
Citat:
Jag bad min "källa" ringa till 114 14 och berätta vad hen vet. Och grannarna borde ju ha blivit frågade om dom har observerat någonting så polisen borde veta detta...
Jag har även uppfattat att det är en styvpappa som har dragit iväg och fiskat, inte pappan. Har hon en styvpappa?
Hennes mor bor med en svensk man. VB är "hel Thai"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in