2013-05-16, 14:07
Medlem
[quote=Alternativ1]
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb

Men är du på riktigt eller? Först blandar du ihop namnen, sen påsen och nu att du är över 50 år och inte bor i hålan längre...
Vad gjorde du utanför KJ i sånt fall, åkt långt för att hjälpa till att leta?

Vad är min människa för en människa egentligen...?

Vem har sagt att jag varit utanför KJ?

Att jag träffat KJ under ett av eftersöken stämmer
Citera
2013-05-16, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Har jag aldrig varit med om, däremot så brukar väl vissa ta en lock av sina barns hår, vid första klippningen, och lägga i en påse, men det är knappast en thailändsk sed.

Nej, hon är född i Thailand och vad jag förstår kom hon hit som 12 åring.
Det stämmer, de gjorde vi med alla tre när de klippte håret för första gången. Aldrig hört talas om att man tar en lock från ngn död dock
Citera
2013-05-16, 14:18
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Ska nu ut och motionera lite och sedan till kompis och plugga^^

Lägger man betoningen på "sedan" så blir det som jag skrev innan.

Lite betyder troligtvis ett kortare motionspass. Ut kan ju vara ut ur lägenheten eller var hon nu var eller utomhus.
Ja, men frågan är om hon ska tas bokstavligen på orden. - Om vi ska göra det så tyder det på att hon efter motionen skulle fortsätta direkt till sin kompis. Detta i sin tur tyder på att hon haft diverse grejer med sig som hon i så fall räknat med att få ställa ifrån sig under motionspasset. - Men det kan också betyda att hon efter motionspasset tänkt återvända till sin bostad, för att först därefter fortsätta till sin kompis. - Att man åker hem och duschar, byter kläder mm är väl knappast något man normalt sett redogör för; det ligger s.a.s. i sakens natur. - Är man sedan på väg att göra något helt annat än att motionera och plugga; ja, då kanske det finns skäl att höja lite på ögonbrynen mot slutet av sin mening. - Dock tyder det mesta på att hon skulle göra just precis det hon skriver; sedan vet vi inte riktigt vad hon menar med "motion". - De sms hon avsänt innan hon försvann mm bör kunna närma sig frågan om vilka planer hon haft.

Att hon regelrätt skulle plugga tillsammans med majoren förefaller med förlov sagt högst märkligt. - Kan det vara språkförbistring som är orsaken, i så fall..? - Eller upprätthöll hon bara en nyttig chaufförskontakt?
Citera
2013-05-16, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Hm... men du skrev att det där med hårtofsen måste ha varit ett missförstånd och att den är klippt när hon var barn? Då tycker du inte det längre?

Jag undrar om det är så här:
I Sverige. Hårlock klipps vid födseln.
I Thailand. Hårlock klipps vid döden.

VBs mamma pratar om att hon har VBs hår i en burk, kan det vara så att VB är hittad och död? Och gravlyktan visar på sorgen, de har ställt ut den? Man ställer inte ut en sådan om en person inte är bekräftat död.

Det enda jag kan tänka mig talar emot det här med att mamman har en hårlock i en burk är att tempuset är fel. Mamman kanske skriver: Jag tänker klippa en hårlock osv.

Från Wikipedia

An ancient and worldwide (e.g. China, Egypt, Thailand, Albania, Ukraine, India, Israel, etc.) pre-adolescent custom was to shave children's heads but leave a lock of hair (sometimes several locks) remaining on their heads. Upon reaching adulthood the lock of hair was usually cut off (see Rites of passage).
Citera
2013-05-16, 14:27
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, men frågan är om hon ska tas bokstavligen på orden. - Om vi ska göra det så tyder det på att hon efter motionen skulle fortsätta direkt till sin kompis. Detta i sin tur tyder på att hon haft diverse grejer med sig som hon i så fall räknat med att få ställa ifrån sig under motionspasset. - Men det kan också betyda att hon efter motionspasset tänkt återvända till sin bostad, för att först därefter fortsätta till sin kompis. - Att man åker hem och duschar, byter kläder mm är väl knappast något man normalt sett redogör för; det ligger s.a.s. i sakens natur. - Är man sedan på väg att göra något helt annat än att motionera och plugga; ja, då kanske det finns skäl att höja lite på ögonbrynen mot slutet av sin mening. - Dock tyder det mesta på att hon skulle göra just precis det hon skriver; sedan vet vi inte riktigt vad hon menar med "motion". - De sms hon avsänt innan hon försvann mm bör kunna närma sig frågan om vilka planer hon haft.

Att hon regelrätt skulle plugga tillsammans med majoren förefaller med förlov sagt högst märkligt. - Kan det vara språkförbistring som är orsaken, i så fall..? - Eller upprätthöll hon bara en nyttig chaufförskontakt?

Kan ju även vara så att hon skrev detta ex 10 00 på förmiddagen. Finns ingen tidsangivelse vi kan gå på. Kanske motionerade hon redan kl 10 30? Vem vet. Det mesta tyder väl på att hon gick/åkte till kompisen någon gång mellan 15 00-16 00

Det var väl i tidningsskriverierna det framkom att hon hade försvunnit efter en joggingtur? I så fall tyder det på någon anhörig sett henne lämna lägenheten på eftermiddagen iförd joggingkläder och sedan meddelat detta till polisen i samband med att hon anmäldes försvunnen.

Jag är ingen svensk lärare, men sedan betyder väl inte direkt?
Citera
2013-05-16, 14:33
Medlem
reffis avatar
Citat:
Kan ju även vara så att hon skrev detta ex 10 00 på förmiddagen. Finns ingen tidsangivelse vi kan gå på. Kanske motionerade hon redan kl 10 30? Vem vet. Det mesta tyder väl på att hon gick/åkte till kompisen någon gång mellan 15 00-16 00

Det var väl i tidningsskriverierna det framkom att hon hade försvunnit efter en joggingtur? I så fall tyder det på någon anhörig sett henne lämna lägenheten på eftermiddagen iförd joggingkläder och sedan meddelat detta till polisen i samband med att hon anmäldes försvunnen.

Jag är ingen svensk lärare, men sedan betyder väl inte direkt?

14:23 samt 15.22 är de 2 senaste facebook inläggen ifrån
Citera
2013-05-16, 14:34
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Det här var ju också en "nyhet" citat från artikeln ovan

"Han säger att de i nuläget inte misstänker att Vatchareeya Bangsuan utsatts för brott"

Driver polisen eller föräldrarna med oss? Nu har ingen sett VB efter klockan 15! Signalerna upphörde en timme efter det.

Alla de där sms-en under kvällen då?????????????????

Och allt snurr om plugga hos kompis, gul kasse. Vad fan, BODENGRABBEN, stick och brinn. Ditt svammel om KJ är ren och skär bluff. Varför ljuger du i tråden, vad är ditt syfte?

Jag har aldrig varit med om ett svamligare försvinnande.

Alltså. VB har blivit mördad av sin styvfarsa, det är vad jag tror nu. Väldigt lite har framkommit om honom i tråden. Fram med allt om karln nu.

Inte heller uppgifterna om NÄR hon blev anmäld försvunnen stämmer. TOMTAR I NORRLAND!!!

Allt det här snurrandet med uppgifter beror på att familjen har något surt att dölja, det verkar inte bättre.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-16 kl. 14:38.
Citera
2013-05-16, 14:37
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det sades på Efterlyst igår att kompisen hämtade henne runt 16 så antagligen är det kompisen.

Föräldrarna var hemma men vet inte hur hon lämnade, som du sa.
Då bör ju kompisen veta vad hon gjort uppe vid fortet, Ålberget - om han inte bara skjutsat henne dit. Men det vet han med önskvärd tydlighet inte (eller har avgett ett föga trovärdigt svar), för annars skulle man inte ha trott att VB skulle återfinnas i trakterna av Ålberget.
Citera
2013-05-16, 14:38
Medlem
Om VB fick veta ngt som gjorde henne upprörd borde hon rimligtvis ha pratat med studiekompisen, exet om detta. Han bör i din tur ha fört det vidare till polisen men får ingenting yppa om det.
Frågan är vad och vem som kan ha gjort henne så upprörd?
Där tror jag vi har en del av gåtans lösning.....
Citera
2013-05-16, 14:39
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Då bör ju kompisen veta vad hon gjort uppe vid fortet, Ålberget - om han inte bara skjutsat henne dit. Men det vet han med önskvärd tydlighet inte (eller har avgett ett föga trovärdigt svar), för annars skulle man inte ha trott att VB skulle återfinnas i trakterna av Ålberget.

Det finns INGEN som sett om hon blivit hämtad ens, sista livstecknet via mobilen var klockan 16. Sug på den..
Citera
Medlem
highfives avatar
Antar ni länkat till detta i NSD tidigare. Har plockat ut två saker ur artikeln.

"Vi har kanske ett bra tips men får kanske inte tag i personer som vi måste prata med". Vem skulle detta kunna vara?

Uppgiften om bilturen har tidigare inte lämnats ut av polisen. Vatchareeyas manlige vän som hon besökte kom med sin bil och hämtade henne vid bostaden på Ugglegatan.

- Vad som är viktigt här är att man inte framställer honom som aktuell i ärendet eller misstänkt för det har polisen inga belägg för. Dessa uppgifter har vi fått genom att höra vännen, säger förundersökningsledaren Kenneth Rautio

Verkar så att vi kan släppa detta med att hon gick till Bodsvedjan. Därav avsaknad av vittnesuppgifter.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7659714
Citera
Medlem
Kolla FB på K*nkanok Larss*n (o) sen under hennes inlägg 5 feb 2010 "BODEN SUGER". Där har VB och KL haft en dialog, och det verkar som att någon tagit bort flertalet av VB's inlägg. Är det någon som alltid haft koll på hennes facebook? Vad döljer sig i den där familjen egentligen?
KL skriver ju någonting om sex osv, kanske i och för sig inte är passande för flickor i den åldern, vad fan vet jag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in