Citat:
Ursprungligen postat av
Jeremiah
Ibland får jag känslan att vissa personer här driver nått personligt vendetta mot MB.
Har era fruar haft ihop det med MB?
Det finns inget som tyder på att MB är inblandad i detta.
Tvärtom så pekar allt mot KJ som också kommer bli fälld för detta dåd bortom allt rimligt tvivel.
Nej, de som min fru har ihop det med har alltid godkänts av mig före själva ihopandet. Hon har ingen anledning att gå bakom någon rygg då vi faktiskt alltid lyckats lösa våra problem genom att kommunicera med varandra. Det innefattar dessutom nästan uteslutande en transaktion där jag nyttjar den andres fru till liknande umgänge, och det kan jag garantera inte varit aktuellt.
Nej det finns inget blodspår i MBs bil eller blodig tejprulle i hans hem, gissar vi oss till. Jag, och som det tycks, några andra, har svårt att få ihop historien och händelseförloppet bara. MB spelar en icke obetydlig roll i detta. Han har själv erkänt hustrumisshandel...fast det var bara en örfil för att få tyst på kärringen...
Annat vittne uppger hur han fått blackout i samband med lek med minderårig pojke, och agerat okontrollerat. Samma vittne har också hört MB hota/hotats av med att ha ihjäl o.s.v. o.s.v.
Noterbart är också att han slutat med kontaktkaraten, agerat instruktör istället, kan detta kopplas till att det ibland svartnar för schnubben?
Personligen stör jag mig på att inte MB kontrolleras mer ingående, speciellt med ovanstående kännedom samt intresset för stickvapen, sista kontakten (sms som han inte minns, från denna minst sagt unika dag, men säkert svarat "jag jobbar" på) samt det på flera sätt intressanta alibit. Att KJ skulle få värsta knäppen kan förvisso vara, men jag ser en troligare GM i detta. Framförallt så ser jag det som otroligt att KJ skulle lyckas ställa till med allt detta elände på egen hand.
Objektivt så finns det ju en radda omständigheter som saknar förklaring, ett flertal av dessa har presenterats med alternativa skeenden och vissa fall alternativa GM.
Sen trodde jag i min enfald att detta var en sorts diskussionsforum, där vi kunde dryfta händelsen och inblandade, är det fel? Är det speciellt synd om MB som ger sig på kvinnor och barn? Har han uppträtt som en mönstermedborgare som vi bör värna lite extra?