2013-09-05, 19:37
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -....-
/.../ Vad jag vet har han aldrig varit något för satanism. Däremot tyckte han om att glo på mordbilder bara sådär.
Vad du vet, ja... Var det så länge sedan du kände honom att du inte kommer ihåg vad det står på den här lilla tavlan:
https://anonfiles.com/file/077f5b3e4dde0bb02d1c39d9772030b1

Förutom mordbilder (som många gillar att glo på) tyckte han tydligen också om att glo på sina egna ben - och ville att alla på facebook skulle göra detsamma:
https://anonfiles.com/file/ab6aa338f3a6b06380a65606d03b693a

Undrar vad en psykolog skulle säga om fenomenet? - Och betr. satanism (och rasism): Kan inte mt ha tagit intryck av de satanister (och rasister) han och flera honom närstående har umgåtts med? - Som alltid är det ju den egna personen som står för den slutliga uttolkningen (ibland vantolkningen) av en viss lära.
Citera
2013-09-05, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Vad du vet, ja... Var det så länge sedan du kände honom att du inte kommer ihåg vad det står på den här lilla tavlan:
https://anonfiles.com/file/077f5b3e4dde0bb02d1c39d9772030b1

Förutom mordbilder (som många gillar att glo på) tyckte han tydligen också om att glo på sina egna ben - och ville att alla på facebook skulle göra detsamma:
https://anonfiles.com/file/ab6aa338f3a6b06380a65606d03b693a

Undrar vad en psykolog skulle säga om fenomenet? - Och betr. satanism (och rasism): Kan inte mt ha tagit intryck av de satanister (och rasister) han och flera honom närstående har umgåtts med? - Som alltid är det ju den egna personen som står för den slutliga uttolkningen (ibland vantolkningen) av en viss lära.

Men du känner honom då eller?
Citera
2013-09-05, 19:52
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Bilder på avhuggna huvuden med kukar i munnarna skulle han väl bara tycka om.

Vad jag vet har han aldrig varit något för satanism. Däremot tyckte han om att glo på mordbilder bara sådär.

Vet du om han umgicks med någon, eller såg upp till någon, som har "morbida" intressen?
Citera
2013-09-05, 19:53
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Men du känner honom då eller?
Ska detta föreställa ett svar på seriöst menade frågeställningar!? - Du kallar mt för "as" och försöker glida undan. - Var frågorna för svåra?
Citera
2013-09-05, 19:54
Medlem
KITTY007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mycket intressant tycker jag. Kanske har vi hittat rätt? Necronomicon har jag ett minne av men vet inte var, kanske på Schlangenkrafts blogg.

Det här tror jag det kan ligga nått i.
Hoppas åklagarna får veta detta....undrar om de läser inläggen på Flashback.
Bra jobbat ni som utvecklat detta spår.
En fråga: siffer och bokstavs kombinationen, kan de ha med geocaching att göra???
Senast redigerad av KITTY007 2013-09-05 kl. 19:59.
Citera
2013-09-05, 20:09
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KITTY007
En fråga: siffer och bokstavs kombinationen, kan de ha med geocaching att göra???

Vi har varit inne på det en sväng längre bak i tråden. Tror inte vi kom någonstans riktigt.
Citera
2013-09-05, 20:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KITTY007

Vi ska väl kanske inte dra för stora växlar på det här ännu, men jag tycker faktiskt att det är mycket intressant. Ingen verkar förstå hur brottet gick till, när, var och varför. Även om ett motiv inte är det viktigaste så kan en förståelse för motivet ge nya uppslag.

Det där som skrevs på RÅL Facebooksida, -vi låter det ligga så, och -jävla satanister, man ska kanske inte ta det för vanligt skoj, vad skulle ligga, och varför kalla personer för jävla satanister, det spökar fortfarande i min hjärna.

Det verkar vara KJ kompisar det handlar om och som KJ brukar spela med, så det är väl inte otänkbart att någon av dem har varit i KJ lägenhet eller bil efter det att VB försvann, eller? I så fall har de haft alla möjligheter att plantera bevis mot KJ. Har någon av dem kanske lånat KJ bil, det har ju nämnts något om att han brukade låna ut den, men jag vet inte om det är sant.

Hur som helst, ska inte sväva ut mer om det så länge inget pekar mot någon annan än KJ, var bara tvungen att notera några tankegångar.
Citera
2013-09-05, 20:23
Medlem
Ja, han var udda när man tittade på honom. Inte allt för högljudd heller. Trots att han gick en hel del själv, så var det ändå en hel del han snackade med och som kände honom.
Han var också rätt obrydd i vad andra sa om honom.
När vi lärde känna varandra så åkte det förbi en polisbil en dag. Han gömde ansiktet och sa att de visste vem han var, för att han haft problem med de innan.
Sedan skröt han om att han var "hög kriminell". Det skulle vara så coolt tydligen. Och att han kände en polis i Boden som höll på med kriminella saker.
När han sa att han hade Aspbergers och ADD så lät det skrytande det med.
Han skröt om mycket.
Angående resten av hans familj, så var de helt ok. Trevliga, snälla.

Han hade även då sitt stora intresse för airsoft och vapen. Han kunde om en hel del vapen. Googlade och tittade på bilder av de osv.
Mycket för att röka cigg. Han var med i UNF och Kyrkans ungdom. Han sa att en del av de i UNF kunde dricka i smyg.
Kommer ihåg att han visade en gammal pistol i stugan. Den såg ut att vara från 1800-talet.

Jag satt bredvid honom när han satt vid datorn. Då brukade han gå in på en sida som hette exet. Tror det var exet.nu, men den finns kanske inte kvar längre.
Det var en rätt äcklig sida där de hade många konstiga bilder. Och konstiga porrvideos också. Och bilder på människor som dött på olika sätt. En ska ha blivit skjuten i huvudet med shotgun och en annan kommer jag ihåg, hade hoppat och landat på en bil, och det såg obehagligt ut.
Han kunde skratta åt sådana bilder. Han tyckte om att det var blodigt.
Jag kände att jag heller inte kunde lita på honom. Det kändes som han ljög en hel del.

Allt det där gjorde så jag kände att han inte var någon jag ville fortsätta vara med, så jag gjorde slut.
Då mordhotade han mig flertalet ggr. Det var rakt på, att han skulle mörda mig. Han skickade även de bilderna från den sidan, och sa att han skulle mörda mig på de sätten.
Sedan spred han en massa falska rykten om mig med.
Sedan skulle han slå mig utanför skolan också, men han hejdade sig själv.

Jag kommer aldrig se honom som en "schysst kille". Har skrivit ner så mycket jag kommer ihåg nu. Dyker det upp mer så får jag väl skriva till det sedan. Känns inte som att jag skrivit det sådär jätte bra, men har fått med så mycket jag kunnat få med.
Det här är iaf min bild av honom, vad jag fått stå ut med. Så som han har varit mot mig.
Citera
2013-09-05, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Vet du om han umgicks med någon, eller såg upp till någon, som har "morbida" intressen?

Han pratade med många. Han nämnde ingen särskild som han såg upp till. Han hade redan då samma intressen som nu.
Citera
2013-09-05, 20:31
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ja, han var udda när man tittade på honom. Inte allt för högljudd heller. Trots att han gick en hel del själv, så var det ändå en hel del han snackade med och som kände honom.
När vi lärde känna varandra så åkte det förbi en polisbil en dag. Han gömde ansiktet och sa att de visste vem han var, för att han haft problem med de innan.
Sedan skröt han om att han var "hög kriminell". Det skulle vara så coolt tydligen. Och att han kände en polis i Boden som höll på med kriminella saker.
Han skröt om mycket.

Han hade även då sitt stora intresse för airsoft och vapen. Han kunde om en hel del vapen. Googlade och tittade på bilder av de osv.
Mycket för att röka cigg. Han var med i UNF och Kyrkans ungdom. Han sa att en del av de i UNF kunde dricka i smyg.
Kommer ihåg att han visade en gammal pistol i stugan. Den såg ut att vara från 1800-talet.

Jag satt bredvid honom när han satt vid datorn. Då brukade han gå in på en sida som hette exet. Tror det var exet.nu, men den finns kanske inte kvar längre.
Det var en rätt äcklig sida där de hade många konstiga bilder. Och konstiga porrvideos också. Och bilder på människor som dött på olika sätt. En ska ha blivit skjuten i huvudet med shotgun och en annan kommer jag ihåg, hade hoppat och landat på en bil, och det såg obehagligt ut.
Jag kände att jag heller inte kunde lita på honom. Det kändes som han ljög en hel del.

Allt det där gjorde så jag kände att han inte var någon jag ville fortsätta vara med, så jag gjorde slut.
Då mordhotade han mig flertalet ggr. Det var rakt på, att han skulle mörda mig. Han skickade även de bilderna från den sidan, och sa att han skulle mörda mig på de sätten.

Jag kommer aldrig se honom som en "schysst kille". Har skrivit ner så mycket jag kommer ihåg nu. Dyker det upp mer så får jag väl skriva till det sedan. Känns inte som att jag skrivit det sådär jätte bra, men har fått med så mycket jag kunnat få med.
Det här är iaf min bild av honom, vad jag fått stå ut med. Så som han har varit mot mig.

Shit..tack för att du delade med dig. Rökte han röda prince möjligtvis?
Tillägg: Tror du, personligen, att han är kapabel till något sådant här? Kan han haft hjälp av någon som skulle ställa upp på detta?
Senast redigerad av Popcorn76 2013-09-05 kl. 20:36.
Citera
2013-09-05, 20:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Han skröt om mycket.

Tack för redogörelsen och det fetade lägger jag i min rosa ask som innehåller satanistspåret, tack!
Citera
2013-09-05, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Shit..tack för att du delade med dig. Rökte han röda prince möjligtvis?
Tillägg: Tror du, personligen, att han är kapabel till något sådant här? Kan han haft hjälp av någon som skulle ställa upp på detta?

Han hade lite olika märken. Kommer inte ihåg om det var just röda prince, men prince fanns med. Jag vet inte exakt hur han fick tag på de, men jag kommer ihåg att det fanns en liten kiosk på Prästholmen, som sålde ciggpaket till de under 18. De kollade inte leg heller.
Jag har tänkt att han säkert skulle kunna bli involverad i något. Jag tror han skulle kunna vara det, ja. Då jag tänker tillbaka på den blicken han hade när han höjde knytnäven mot mig.
Om han skulle bli så, och inte hålla tillbaks.
Men jag vet inte om han betett sig så mot någon annan.
Jag vet heller inte vem som skulle vilja hjälpa han med det hela. Om han ens har en sådan vän.
Senast redigerad av -....- 2013-09-05 kl. 21:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in