2013-11-09, 21:46
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiddeLidman
Exakt. Han berättade att det var en ICA-påse. Han sa t o m vilken typ av ICA-butik det var, tror det var ICA Supermarket. Det kommer inte ens jag ihåg. Det är väl anmärkningsvärt att han helt plötsligt minns detta så tydligt när han, enligt egen utsago, har väldigt dåligt närminne.

Just innan ES mf. gör fyndet af VBs ben i det Gula Huset, hittar ES i närheten av Gammelängspistolskyttebana, en " gul gammal Super Market plastpåse" som har en "obehaglig vår – sur lukt"
Jeg vet inte vad "vår-sur" lukt står för, någon som kan förklara "vår" delen?

Så jag undrar om denna påsen, med vår-sur lukt, skulle kunna vara den påsen KJ sa att han gav VB?

FUP s. 78 förhör med ES den 21 Maj, 2013

Den hörda (ES) gick tillsammans med CS och kom att gå ner emot

Gammelängspistolskyttebana. Då de gått ner emot den låsta väg bommen, som

går över vägen och ca 30 meter längre ner efter vägen så känner hon en

obehaglig vår – sur lukt. De hittar en gul gammal Super Market plastpåse. Petar

med en pinne på denne men den verkar ha övervintrat på platsen. Med tanke på

det senare fyndet i huset så har hon funderat på doften men kan ej närmare

precisera denna.

Undrar om denna påsen någonsin togs inn/undersöktes? Hittar inget i Fup som tyder på det.
Citera
2013-11-09, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag tror inte att konsekvenstänkande är KJs starka sida.

Dessutom tror jag som Leif GW P, att han ville visa upp sitt "verk".
Precis. Jag tänker samma. Det får mig att få väldigt svårt att KJ ska ha klarat utföra dådet.
Citera
2013-11-09, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur fungerar det då, kan du förklara de bevis vi har sett i FUP i relation till KJ, varför ser det ut som det gör om KJ är GM?
Jag har inte läst hela FUP. Det jag kan förklara är beteende dock i olika situationer ( som ibland gäller, ibland inte) men jag tror jag kanske skulle kunna sätta mig in lite i KJ:s tankesätt åtminstone utifrån AS.
Du får nog specificera vad du menar så ska jag se om jag kan försökamig på en förklaring.
Citera
2013-11-09, 21:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Förekomst av vänskapskorruption och osunda allianser.
Det kan man med fog misstänka.
NSD, Polisen och Hells Angels har ju tidigare, på olika sätt ingått i, spelat mot eller med varandra i diverse oheliga intriger.

Minsta gemensamma nämnare?

http://www.mynewsdesk.com/se/view/pressrelease/polisen-bombhotade-norrlaendska-socialdemokraten-509118
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=5757037

Hehe, jag undrar direkt vad MrsMagoo har att säga om det här. Fullständigt omöjligt att enskilda poliser kan misstänkas vara opålitliga?

Nu är det så här att riksmord. m.fl. har varit inblandade i utredningen så MB kan absolut inte ha hjälp inifrån. Nu sa jag det så slipper Maggan.
Citera
2013-11-09, 21:50
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
**Det är ganska uppenbart att KJ är en person som är snabb att använda sin diagnos och sina "svagheter" när det kan gynna honom. Å ena sidan så vill han ofta framhärda att han är lite smartare än många andra. Han vet hur man skulle undanröja bevis om man mördat, han läxar upp personal på rättspsyk om säkerheten, han menar att han är så smart att han inte skulle lämna några bevis efter sig. Men så när han ska svara på vissa frågor eller när han blir anklagad för något då plötsligt har han alla möjliga svårigheter som gör att allt blir så svårt för honom. Han har dåligt minne, han är fysiskt svag, han klarar inte att rensa en fisk, han kan inte planera, han kan inte koncentrera sig, han klarar inte att städa osv osv. Det är alltså väldigt motsägelsefullt. Att han ha vissa svårigheter pga sina diagnoser tror jag absolut, men inte på det sätt han framställer det.
Det är ju, som du säger, ganska uppenbart att det inte är första gången i livet som KJ drar diagnoskortet. Han har vant sig vid att inte behöva göra ett skit som han inte känner för - han har ju såna handikapp! Det är vidare uppenbart att hans airsoftpolare har en betydligt högre uppfattning om hans kapacitet än vad hans familj har. Jag tror inte att det handlar så mycket om att familjen försöker skydda honom, utan mer på att han är habituellt "är sin diagnos" hemma där det accepteras och de andra familjemedlemmarna självklart täcker upp för honom, medan han däremot har fullt klart för sig att han skulle bli utstött ur kompisgänget om han körde samma jag klarar inte det här-stil med dem.
Citera
2013-11-09, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Just innan ES mf. gör fyndet af VBs ben i det Gula Huset, hittar ES i närheten av Gammelängspistolskyttebana, en " gul gammal Super Market plastpåse" som har en "obehaglig vår – sur lukt"

Så jag undrar om denna påsen, med vår-sur lukt, skulle kunna vara den påsen KJ sa att han gav VB?

precisera denna.

Undrar om denna påsen någonsin togs inn/undersöktes? Hittar inget i Fup som tyder på det.
Jag vet vilken du menat i FUP och nej den togs inte in vad jag förstår. Märkligt att man inte var på alerten om man fått information om att en gul Ica påse ska ha getts till BO...men då visste man ju inte vad man skulle hitta!!!
Citera
2013-11-09, 21:52
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Ja det är det resonemanget jag tror han har...det är omvänd logik...men vanligt vid just AS...man måste tänka på ett helt annat sätt för att förstå ett annorlunda tankesätt ibland.
Hoppas han drar den historian i rätten också, då är han verkligen rökt.
Citera
2013-11-09, 21:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Jag har inte läst hela FUP. Det jag kan förklara är beteende dock i olika situationer ( som ibland gäller, ibland inte) men jag tror jag kanske skulle kunna sätta mig in lite i KJ:s tankesätt åtminstone utifrån AS.
Du får nog specificera vad du menar så ska jag se om jag kan försökamig på en förklaring.

Jag menar att du kanske kan ge en förklaring till varför KJ har varit noga med en del detaljer men missat andra, varför dumpa kroppsdelar som han har gjort trots att det strider mot vett och sans, han vet bättre osv.
Citera
2013-11-09, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Sök på M*cha istället (i).
mannen som hittade benen i huset? Har han möjligtvis fått skjuts med KJ under de dagar eftersöken pågick? Tycker att polisen skulle tagit en extra titt på denne man...
Citera
2013-11-09, 21:56
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Tycker att man måste komma ihåg att han har psykiska störningar och kanske inte reagerar som en frisk människa gör. Han har under åren byggt upp vissa försvarsmekanismer och störningen i sin tur gör att han uppnått vissa sekundärvinster pga sina störningar som han tar fram när han pressas. Vem skulle inte vilja få lite städhjälp ibland?

Vilka psykiska störningar syftar du på ?

Städhjälp är vanligt förekommande bland personer med någon form av funktionsnedsättning. Alla vill vi klara oss själva, det inkluderar även personer som KJ.
Citera
2013-11-09, 21:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner

precisera denna.

Jo visst, den var säkert högintressant men missades av polisen. Nog inte så att polisen skulle ha gjort en utryckning på den beskrivningen, helt korkade är inte Kling och Klang.
Citera
2013-11-09, 21:58
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Jag hade hoppats att GW skulle uttala sig om vad han tror det blir för dom baserat på FUP, i Veckans Brott. Men det gjorde han inte.

Har inte sett programmet, men han är kanske försiktig bara, eller har inte hunnit läsa in sig på fallet ordentligt. Själv tror jag på fällande dom, främst på grund av blodet i bilen, och att påföljden blir rättspsyk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in