2013-10-28, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Tycker du att det är bekymmersamt att den omvända ordningen i förhandlingen kan leda fram till ett erkännande, eftersom du kallar det för nackdel?
Är han skyldig är det en nackdel för KJ- då drar åk ihop snaran hårt, han får svårt att hålla masken
Är han icke skyldig en fördel, även då kommer det klart och tydligt visa sig,
ÅK spelar på hans erkännande tror jag, de tar en risk medvetet.
Citera
2013-10-28, 13:44
Medlem
highfives avatar
Har nu även läst FB dialogerna mellan VB och MB på sid 881 ff i Fup. Ord som dö/-döda förekommer inte speciellt ofta. Förhoppningsvis är det bara slump att näst vanligaste orden som IBAS sökt på och fått träffar på var dö/-döda i MBs sms. Det som är obehagligt är att VB går åt honom rätt hårt med antalet meddelanden och outar lite grejer på klubbens sida.

Nåväl, vi kanske har en VB som gör att MB har orsak att använda orden dö/-döda i sin kommunikation, men fast kanske till någon annan? I så fall för att han och frun helt enkelt fått nog av henne och faktiskt gärna sett att hon försvunnit från denna planet. Kan VB ha fått reda på att han hade någon ny älskarinna och som gjorde att hon hotade med att avslöja även detta eftersom hon troligtvis var svartsjuk?

Jag har ingen aning om detta har med mordet att göra, men det hela känns jävligt olustigt helt enkelt. Sen får jag inte ihop att det då ska vara KJ som är GM. Känns så feltajmat det hela. När det gäller kontakten VB-KJ så håller hon många gånger samma tempo som med MB. Hon skickar två sms eller fb inlägg, får tillbaka ett. Skillnaden här att KJ och även VB är lugnare i deras kommunikation. Inga hot eller bestraffningar.
Citera
2013-10-28, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men det var inte en vanlig kväll. De var på restaurang för att fira AN:s dotters bröllop. Det gör man inte varje lördag.

Båda var inne på förhör efter första förhören om vad de gjorde på kvällen. Men de pressades inte alls om den dåliga samstämmigheten.

Tycker familjen Berg verkar ha "problem" internt, om AN´s dotter gifter sig, varför är inte MB med på bröllopet och tar ledigt från jobbet - han har ju anställda? Bjudningen var en tisdag och AN var där en "stund" sen återgick hon till jobbet var inte det lustigt?

AN´s dotter Madelene bor söderut och har inte hälsat på mamman på flera år?(PDF fup. s 1140)
MB´s son uppgav väl i förhör att han också sällan hälsade på pappan?

Har AN flera döttrar eller?
Citera
2013-10-28, 13:50
Medlem
Jeremiahs avatar
Ibland får jag känslan att vissa personer här driver nått personligt vendetta mot MB.
Har era fruar haft ihop det med MB?

Det finns inget som tyder på att MB är inblandad i detta.

Tvärtom så pekar allt mot KJ som också kommer bli fälld för detta dåd bortom allt rimligt tvivel.
Senast redigerad av Jeremiah 2013-10-28 kl. 13:51. Anledning: stavning
Citera
2013-10-28, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Är KJ skyldig ska han naturligtvis erkänna sig skyldig. Det är väl lite av spelets idé förmodar jag ..
Hittills har han inte erkänt. Då har förhör varit om enskilda saker. Nu får han allt och då kommer han kanske bryta ihop. Inte nödvändigtvis om han har en släng av det de kallar psykopati. Den benämningen finns dock inte längre men ändå.
Hårt mot hårt
Citera
2013-10-28, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Ibland får jag känslan att vissa personer här driver nått personligt vendetta mot MB.

Tvärtom så pekar allt mot KJ som också kommer bli fälld för detta dåd bortom allt rimligt tvivel.

Tror det är för många frågetecken som gör många frustrerande, viktiga delar har utelämnats att undersökas närmre vilket resulterar i att man jag ifall blir otroligt kritisk Hade jag kunnat utesluta att MB var skyldig hade det ju känts mer naturligt att starta en rättegång emot KJ och följa hela förloppet.
Citera
2013-10-28, 13:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Kanske var det så.

Men det går ju inte att klandra MB och AN för att de inte pressades mer?

Du skrev också att det var en speciell kväll, och det var det. Fram tills de kom hem. Då återgick allt till det gamla vanliga.
Nej, naturligtvis kan man inte klandra MB och AN för det.

Det är ändå en annorlunda kväll, så något borde de minnas. Särskilt som en av MB:s adepter försvann några dagar senare, då kan man dra sig till minnes vad man gjorde den kvällen.

En annan sak som jag funderar över. Om man inte kan vara med på sin frus dotters bröllop, och vill fira det i efterhand, väljer man då bara en middag på en restaurang? Jag skulle ha bjudit på en helkväll, åtminstone bjudit hem brudparet efter middagen och haft en trevlig kväll alla fyra. Vi vet att iaf MB och AN inte hade någon brådska hem.
Citera
2013-10-28, 14:00
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Tror det är för många frågetecken som gör många frustrerande, viktiga delar har utelämnats att undersökas närmre vilket resulterar i att man jag ifall blir otroligt kritisk Hade jag kunnat utesluta att MB var skyldig hade det ju känts mer naturligt att starta en rättegång emot KJ och följa hela förloppet.

Men då måste man också tro på nån sorts konspiration, vilket är så osannolikt att det inte finns på världskartan. Plantering av bevis etc.
Citera
2013-10-28, 14:02
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:

Det är ändå en annorlunda kväll, så något borde de minnas. Särskilt som en av MB:s adepter försvann några dagar senare, då kan man dra sig till minnes vad man gjorde den kvällen.

En annan sak som jag funderar över. Om man inte kan vara med på sin frus dotters bröllop, och vill fira det i efterhand, väljer man då bara en middag på en restaurang? Jag skulle ha bjudit på en helkväll, åtminstone bjudit hem brudparet efter middagen och haft en trevlig kväll alla fyra. Vi vet att iaf MB och AN inte hade någon brådska hem.
Ja, men man kanske inte drar sig till minnes exakt hur kvällen förlöpte efter den där träffen på restaurangen. Väl hemma blev det väl som vilken lördagskväll som helst.

Att firandet blev så kort kan ju ha orsaker som inte vi vet om. Orsaker som inte har det minsta med VB att göra. Brudparet kanske skulle iväg på annat håll. De båda paren kanske hade en relation som inte medgav "glatt och långvarigt firande".
Eller något annat.
Citera
2013-10-28, 14:02
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Det är inget jag påstått faktiskt, läs om

Varför skulle jag läsa om ? Jag påstår inte att du påstår detta, jag ställde en fråga. Ordförståelsen sådär .. ?
Citera
2013-10-28, 14:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah

Det kan jag garantera, ingen av mina fruar har haft ihop det med MB.

Om du anser att inget tyder på att MB är inblandad, så har du inte läst tråden. Det finns en hel radda indicier. Det finns inga bevis, men ingen har letat heller, annat än i telefontrafiken och telefonen. Där hittades inga bevis, men däremot omständigheter som man inte kan bortse ifrån.
Citera
2013-10-28, 14:05
Medlem
Citat:

Förhållandet mellan MB och styvson kanske är ansträngt och det är dottern och hennes man som velat ha tillställningen så. Han verkar ju inte vara den mest sympatiske att ha som styvpappa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in