Jag har inte kommenterat tidigare men läst hela tråden och tycker det är intressant med alla teorier, idéer och engagemang för att hitta VB. Dock blir man snurrig av all information som är olika från tv till tidning, från källor till FB och dessutom är fallet oerhört skumt och mystiskt.
Vi vet egentligen inte så mycket annat än att VB försvann lördag den 4/5. Vi får olika uppgifter om när hon anmäldes försvunnen av föräldrarna och vi har inte heller helt 100 fått bekräftat vilken kompis hon pluggade med lördag eftermiddag, eller om den här pluggkompisen ens existerar, (eller?)
En "mamma" som ser mycket yngre ut än dottern, som pratar som om VBs mamma vore det en helt 3:e person, som loggar in på VBs facebook och gillar osv osv. Jag skulle nog kunna skriva hur mycket som helst men gör inte det.
En tanke som slog mig dock, med tanke på all missvisande information hit och dit och överallt.
Tänk nu om "pluggkompisen" inte finns? Vi har inte fått bekräftat vem det är exakt, endast gennom gissningar och "källor". Vi vet inte heller vem vittnet är som har sett VB gå därifrån. Ena stunden gick hon hem till honom på eftermiddagen, nästa stunden blir hon hämtad i lägenheten..
Tänk nu om inte hon försvann på lördagen men långt tidigare!! Vet vi överhuvudtaget om någon har umgåtts med eller sett henne i dagarna innan försvinnandet?? "Mamman el annan anhörig loggar in på hennes Facebook, kan även vara samma person som skrev meddelanden om plugga, motionera. Ena inlägget är skrivet på bra svenska ett annat på sämre svenska..vem vet, "pappan" var väl i området där sista samtalen spårades och fiska på lördags kvällen? Kanske det var han som hade VBs telefon...?..
Ja ja vilda teorier kanske, men de är MÅNGA i denna tråd. Men låt oss säga att det stämmer med ovanstående, då kan hon ju vara tillbaks i Thailand eller ngn annanstans långt innan hon ens efterlystes av föräldrarna oavsett om det var på söndagen eller tisdagen
Jag kanske svamlar, men det är inte konstigt om man blir förvirrad av all information/teorier som vi får, eller kanske inte får!!