2013-05-16, 11:26
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Märklig människa. Tror jag.
Det största mysteriet tycker jag inte är var hon finns utan vem/vad/hur hon är.

Ja, och jag hann lägga till lite om multipel personlighet, som ett skydd mot övergrepp. Vem vet vad hon råkat ut för innan hon om till Sverige? (Nu har jag fördomsfulla glasögon på mig.)

Förstår inte heller varför hon inte kan bestämma sig för hur namnet stavas? Finns det någon logik i hur V.Bängsuan syns på nätet respektive V.Bangsuan? Är Bängsuan ett alterego, en "storasyster"? Eller är VB bara en slarvmaja?

Om jag jämför mig själv med VB i den åldern, som student på universitetet hade jag inte haft några gubbar alls i min vänkrets, det fanns det varken intresse eller tid för. Man var ju uppslukad av alla kontakter med jämnåriga studiekompisar, väninnor, pojkvänner. Inte behövde man i den åldern öppna sitt hjärta för en gammal gubbe (låt vara "plastfarfar")? Aldrig att man skulle haft udda existenser på sin facebook, om det hade funnits på den tiden. Något är antagligen lite annorlunda, ja.

Plugga en lördag hade varit uteslutet, då festade man, gick på bio eller så. Inte heller hade man hängt med folk som inte var studiekompisar. Hade VB varit som en "vanlig student" hade hon varit i Luleå och haft kul med sina pluggkompisar. Hon hade rent av bott där och lämnat Boden.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-16 kl. 11:35.
Citera
2013-05-16, 11:35
Medlem
Scires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Ja, och jag hann lägga till lite om multipel personlighet, som ett skydd mot övergrepp. Vem vet vad hon råkat ut för innan hon om till Sverige? (Nu har jag fördomsfulla glasögon på mig.)

Förstår inte heller varför hon inte kan bestämma sig för hur namnet stavas? Finns det någon logik i hur V.Bängsuan syns på nätet respektive V.Bangsuan? Är Bängsuan ett alterego, en "storasyster"? Eller är VB bara en slarvmaja?

Eller så har det med att göra med hur namnet uttalas i Sverige, att hon valt att bokstavera det så att folk ska säga rätt
Citera
2013-05-16, 11:35
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ja, och jag hann lägga till lite om multipel personlighet, som ett skydd mot övergrepp. Vem vet vad hon råkat ut för innan hon om till Sverige? (Nu har jag fördomsfulla glasögon på mig, och skäms för det, men pusslet ska läggas.)

Förstod din tanke bakom multipla personlighetsteorin redan från start
Värre fördomar har vi väl sett i tråden? Om det nu är en fördom?
Mycket är oklart och felaktigt här i tråden.
VB har börjat träna karate..alltså har hon svart bälte i karate
VB har påbörjat studier i ett ämne, alltså har hon redan examen i detsamma osv
VB so m"kan" karate är svår att överfalla osv.
Själv har jag tvingats träna självförsvar i flera år i mitt jobb. Trots det tror jag att jag skulle kissa på mej om jag blev påhoppad bakifrån utomhus.
Överrasknignsmomentet är inte att leka med.
Citera
2013-05-16, 11:45
Medlem
Cinnabars avatar
http://www.name-is.com/vattchareeya-b-xe4-ngsuan-986455.html

Enligt denna är examen förväntad 2012...
Citera
2013-05-16, 11:52
Medlem
Scires avatar
Citat:

Om man misslyckas med vissa ämnen så får man förlänga sin studiegång ett år.
Citera
2013-05-16, 11:57
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Men vad är det frågan om? Hur?
Nån som har nån förklaring?
Jag får intrycket av en tjej som har det svårt.
En främmande fågel i de norrländska skogarna. Svårt att få vänner och kontaktsökande på ett sätt som skrämmer bort folk.
Beskrivs som blyg,naiv och "konstig".
Kanske hon fantiserar lite för att förgylla tillvaron?
Nåt so mgör att hon råkar i konflikt med folk utan att förstå varför.
Det måste vara tungt. Därför är jag itne främmande för att hennes försvinnande är självvalt.
Kanske har ho nblvit kallad Bängsuan av folk som tycker hon är bäng?
Citera
2013-05-16, 12:00
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Dumt att inte stöldanmäla den.
Kanske en nedskräpningstråd hade passat bättre.
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=4991066

Det börjar bli varmt tom i Boden. +17 grader. Gjorde en massa klädfynd vid och i Aldersjön. Två foppatofflor av olika storlekar, badlakan, två svarta tröjor st 104 eller så, en svart keps. Vidare ölburkar, ett bildäck, ett trasigt blinkersglas (Volvo), en remsa med polisavspärrnig (blå/vit), ölburkar, plastpåsar (främst lila och något mindre än livsmedelsaffärerna). Mao massa skräp. Att söka ensam där är som att söka en nål i en höstack, men nu är det gjort iaf.

Tror fortfarande att skjutfälet på andra sidan älven skulle kunna vara en dumningsplats om nu kroppen finns i närheten av staden. Finns massa små bunkrar och skyttevärn och annat överallt där innne i skogen. Militären har lekt krig där i över 100 år. Oändligt med små vägar som går kors och tvärs. Dessutom ett antal tjärnar med bilvägar fram till dessa. Där marken är av sand är vägarna hårda och bra så det är inget problem att köra in på vissa av dessa och dumpa en kropp.

Kör man från Bodsvedjan över dammen så passerar man inte många hus och efter ett par minuters bilkörning är man på skjutfältet.

Ingen som vill svara på om vi med säkerthet vet att det är denna K@bba som är hennes ex och att det var där hon var och pluggade eller vad hon nu gjorde?
Citera
2013-05-16, 12:05
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Men vad är det frågan om? Hur?
Nån som har nån förklaring?
Jag får intrycket av en tjej som har det svårt.
En främmande fågel i de norrländska skogarna. Svårt att få vänner och kontaktsökande på ett sätt som skrämmer bort folk.
Beskrivs som blyg,naiv och "konstig".
Kanske hon fantiserar lite för att förgylla tillvaron?
Nåt so mgör att hon råkar i konflikt med folk utan att förstå varför.
Det måste vara tungt. Därför är jag itne främmande för att hennes försvinnande är självvalt.
Kanske har ho nblvit kallad Bängsuan av folk som tycker hon är bäng?

Läste på om det var denna K*bbas FB att de hade tänkt bada bastu vid ett tillfälle, men att det var någon som kommenterat och frågat om det var den där pling, plong som ställt till problem. Fick för mig att det kunde var en variant av ploy och kanske även bäng.
Citera
2013-05-16, 12:10
Medlem
DjPuttes avatar
Om man nu ska spekulera i att hon är tagen av daga av en GM så skulle jag nog börja kolla av ute i Kusträsk och dess militära övningsömråde, För har em inte funnit henne i det område som de nu sökt igenom så måste dom tänka om!

BO kan vara inlurad i en bil av GM sedan tagen av daga och förflyttad just till detts område som är stort och svår igenomsökt, Krävs nog att MSP och Polisen sätter sig ned nu och funderar hur man ska söka vidare!
Citera
2013-05-16, 12:11
Medlem
Jag har inte kommenterat tidigare men läst hela tråden och tycker det är intressant med alla teorier, idéer och engagemang för att hitta VB. Dock blir man snurrig av all information som är olika från tv till tidning, från källor till FB och dessutom är fallet oerhört skumt och mystiskt.

Vi vet egentligen inte så mycket annat än att VB försvann lördag den 4/5. Vi får olika uppgifter om när hon anmäldes försvunnen av föräldrarna och vi har inte heller helt 100 fått bekräftat vilken kompis hon pluggade med lördag eftermiddag, eller om den här pluggkompisen ens existerar, (eller?)

En "mamma" som ser mycket yngre ut än dottern, som pratar som om VBs mamma vore det en helt 3:e person, som loggar in på VBs facebook och gillar osv osv. Jag skulle nog kunna skriva hur mycket som helst men gör inte det.

En tanke som slog mig dock, med tanke på all missvisande information hit och dit och överallt.

Tänk nu om "pluggkompisen" inte finns? Vi har inte fått bekräftat vem det är exakt, endast gennom gissningar och "källor". Vi vet inte heller vem vittnet är som har sett VB gå därifrån. Ena stunden gick hon hem till honom på eftermiddagen, nästa stunden blir hon hämtad i lägenheten..

Tänk nu om inte hon försvann på lördagen men långt tidigare!! Vet vi överhuvudtaget om någon har umgåtts med eller sett henne i dagarna innan försvinnandet?? "Mamman el annan anhörig loggar in på hennes Facebook, kan även vara samma person som skrev meddelanden om plugga, motionera. Ena inlägget är skrivet på bra svenska ett annat på sämre svenska..vem vet, "pappan" var väl i området där sista samtalen spårades och fiska på lördags kvällen? Kanske det var han som hade VBs telefon...?..

Ja ja vilda teorier kanske, men de är MÅNGA i denna tråd. Men låt oss säga att det stämmer med ovanstående, då kan hon ju vara tillbaks i Thailand eller ngn annanstans långt innan hon ens efterlystes av föräldrarna oavsett om det var på söndagen eller tisdagen

Jag kanske svamlar, men det är inte konstigt om man blir förvirrad av all information/teorier som vi får, eller kanske inte får!!

Citera
2013-05-16, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Kollat vid badtjärnen Aldersjön. Gått runt tjärnen. Inget av värde. Sonaten står kvar på parkeringen. Är vi säkra på att denna K@bba är hennes ex på Flottiljvägen?
det kan vi ju inte helt säkert säga att det är k@bba som hon vart hos..vart kom den uppiften här från va det från bodengrabb..ha ju nämts om nån t@ompy också??
Citera
2013-05-16, 12:18
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Läste på om det var denna K*bbas FB att de hade tänkt bada bastu vid ett tillfälle, men att det var någon som kommenterat och frågat om det var den där pling, plong som ställt till problem. Fick för mig att det kunde var en variant av ploy och kanske även bäng.

Ja, säkert. Pling Plong= asiat, Ching Chong=kinesisk sådan.
Ställt till problem låter ju inte heller så överraskande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in