2013-05-10, 13:10
Medlem
TEDybjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XsliteX
Ja det har du helt rätt i, så givetvis skall man ta det med en stor nypa salt, men alla halmstrån kan ju dock leda till ett genombrott..
Är ett påhittat halmstrå fortfarande ett halmstrå?
Citera
2013-05-10, 13:11
Medlem
Astrologeens avatar
Jasså, hon hade tydligen vart hos kompisen och lämnat 21:00 om jag inte hörde fel.
Citera
2013-05-10, 13:12
Medlem
Ett långskott.. Nån galning som blivit inspirerad av Castro-fallet? Mycket, mycket långsökt jag vet men alla tips är bra utom dom dåliga
Citera
2013-05-10, 13:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
Jasså, hon hade tydligen vart hos kompisen och lämnat 21:00 om jag inte hörde fel.
Men, om hon lämnade kamraten kl 21, varför söker de i skogen då, där mobilen senast spårades vid 15-tiden?
Citera
Medlem
Citat:

Isåfall är det väl troligast att kamraten bor i Sävast och att hon var på väg hem då.
Citera
Medlem
Vibbar til Sigrid Schjetne-fallet...
Citera
2013-05-10, 13:15
Medlem
XsliteXs avatar
Citat:

Helt rätt.. mobilmasten hade snappat upp signalen något tidigare, så sista livstecknet var när hon lämnade kompisen som hon besökte.. någonstans i området Sävast/Åberget/Torpgärdan
Citera
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men, om hon lämnade kamraten kl 21, varför söker de i skogen då, där mobilen senast spårades vid 15-tiden?

Det går en cykelväg, barkspår igenom skogen som går till Sävast. Kanske tog hon den vägen tillbaka 21:00.
Citera
Medlem
Helt otroligt. Nu säger helt plötsligt polisen att hon hade varit hos en kompis till klockan 21 på Lördag-kvällen och det var då man fick sista signalen från telefonen.
Tidigare har man sagt att hon gick hemifrån klockan 15:30 och sista signalen var 18:40 och att hon aldrig kom till någon kompis. Vad är det som händer egentligen?
Citera
2013-05-10, 13:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det går en cykelväg, barkspår igenom skogen som går till Sävast. Kanske tog hon den vägen tillbaka 21:00.
Men, anledningen till söket i skogen var att mobilen hördes av där senast. Men nu är det en annan plats som hon hördes av senast.
Citera
2013-05-10, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Helt otroligt. Nu säger helt plötsligt polisen att hon hade varit hos en kompis till klockan 21 på Lördag-kvällen och det var då man fick sista signalen från telefonen.
Tidigare har man sagt att hon gick hemifrån klockan 15:30 och sista signalen var 18:40 och att hon aldrig kom till någon kompis. Vad är det som händer egentligen?

Kan ju undra vad som döljs egentligen. vet att polisen inte säger vad som helst med hänsyn till utredning men detta känns ju skitkonstigt......
Citera
2013-05-10, 13:21
Medlem
XsliteXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men, anledningen till söket i skogen var att mobilen hördes av där senast. Men nu är det en annan plats som hon hördes av senast.

Alltså nej.. masten sitter på sävastklinten, det är därför dom söker kring Åberget, det ligger mitt mellan Boden och Sävast där hon tydligen skall ha träffat sin kompis där hon senast sågs, masten och kompisens bostad sammanfaller, plus att ett ytterligare vittne har sett henne i anslutning till kompisens bostad..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in