2013-05-16, 01:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anna.Q
Har ingen aning om vad du snackar om!

Det enda som hänt på VBs konto är att man gillat en sida, något inlägg har jag aldrig hört om!

Hon gillade även ett långt inlägg på thailändska som jag översatt här i tråden.
Citera
2013-05-16, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Varför är du otrevlig och varför klankar du ned på folk som skriver i tråden? Du hoppar in här, kväker ut något, och kan sedan inte länka? Dåligt du.
Men tänk på stackars mig och alla andra som varit tvungna att läsa vad som skrivits i den här tråden.

Ont: Minns inte vad länken hette. H.. någonting . Skulle känna igen loggan om jag såg den!
Citera
2013-05-16, 01:33
Medlem
~Milla~s avatar
Citat:
Har ingen aning om vad du snackar om!

Det enda som hänt på VBs konto är att man gillat en sida, något inlägg har jag aldrig hört om!

Läs tråden... Om du nu missat detta, eller för all del aftonbadet om du tycker det är enklare http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16756954.ab

Matsidan som gillats av en av hennes fb-profiler är ju samma eftermiddag som hennes inlägg om motion o plugg. Finns inget som säger att det är det som gillats av mamman.

Edit: förstår nu att vi inte menar samma gillande. Det gillande jag avser är när mamman via vb:s konto går in och gillar ett inlägg, medan du ser att mamman gillat inlägg på vb:s sida.
Senast redigerad av ~Milla~ 2013-05-16 kl. 01:39. Anledning: Tillägg
Citera
2013-05-16, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Ok, Det har jag missat
Citera
2013-05-16, 01:36
Bannlyst
Angående länken till Blondinbella och funderingen om Ploy är ett ovanligt smeknamn på thaiar.
Det är det inte.

Det kan vara kortform av alla tjejnamn som börjar på Ploy, exempelvis Ploypailin.
Det kan även vara smeknamn och motsvaras då av engelskans Plum.

Förresten, telefonen var kopplad mot en mast nära Sävast. Vad gjorde hon där?
Karatetränaren bor ju där.
Eftermiddags-otrohet?
Citera
2013-05-16, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
100% säker på att det inte låg någon is så långt ögat kan se under tiden hon försvann.

Så här ser det ut under November.
http://4.bp.blogspot.com/_bAlg5MTzuAE/TOWS76vtQgI/AAAAAAAABQA/hXxDhBFr7UY/s1600/fiskeparadiset.jpg

Det stämmer, det är dessutom isfritt året om från kraftverket och en bra bit nedströms hängbron.
Citera
2013-05-16, 01:51
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZavodMiru
Det stämmer, det är dessutom isfritt året om från kraftverket och en bra bit nedströms hängbron.

Is? Det är ju försommar. Isen är väl borta sedan två månader tillbaka?
Citera
2013-05-16, 01:55
Medlem
~Milla~s avatar
Citat:
Det var inte din översättning jag citerade tidigare, men visst menade du detta? Hittade inte din översättning, men vad tror du om min tolkning att de skulle kunna ha skrivits av vb, längre ner?

Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Kanske du kan hjälpa till och översätta detta, både status och kommentar: http://www.facebook.com/maebell.nong...67045583399965

Citat:
Ursprungligen postat av niclas123456
här är första facebook inlägget översatt,

This night i will sleep with u. Dont fear anything esls.just remember you alway have me.even if we are very far. I hope the god will be protact my brother/sister.
Good night

kommentaren;

I will sleep with ploy also.
Now i keep little bit ploy hair to glass.i will keep and lives with me until me dead.i want to go to u but the police tlod me wait for give they question.for evidence more.and they call me question many time.today im shocked and i can not eat food and water also

alltså hon ( mamman ska ha en bit hår från hennes dotter i en glasburk tils hon dör. ja ni kan nog engelska,

enligt kommentaren så är det nog så illa att hon redan är död. :/

Kortfattat: detta inlägg från "kusinen" nubelle, kan det ha skrivits av vb? Med tanke på att det är postat i närheten av Boden. Om man läser det på så sätt känns det genast som ett avskedsbrev från henne... Inget har väl pekat på att kusinen faktiskt var i Boden?

Sedan finns där en massa nya inlägg från kusinen som någon kunnig gärna får översätta mer korrekt än bing.

Akinator, du får gärna kolla igenom de senaste dagarna hos kusinen, och översätta
Citera
2013-05-16, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Is? Det är ju försommar. Isen är väl borta sedan två månader tillbaka?

Nja. I Boden kan man knappast tala om försommar. Isen på sjöarna har gått för bara typ en vecka sedan och fortfarande ligger det kvar snöhögar här och var. Just nu 1,9 grader, en härlig ljum försommarnatt.
Citera
2013-05-16, 05:54
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Angående länken till Blondinbella och funderingen om Ploy är ett ovanligt smeknamn på thaiar.
Det är det inte.

Det kan vara kortform av alla tjejnamn som börjar på Ploy, exempelvis Ploypailin.
Det kan även vara smeknamn och motsvaras då av engelskans Plum.

Förresten, telefonen var kopplad mot en mast nära Sävast. Vad gjorde hon där?
Karatetränaren bor ju där.
Eftermiddags-otrohet?

Ploy är ett smeknamn och betyder sten på thailändska och har ingenting med någon engelsk översättning att göra.

Du har däremot rätt i att det inte är ett så jättevanligt smeknamn på thailändare, men det finns en och annan.
Citera
2013-05-16, 06:53
Medlem
just_a_girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Om du inte orkar klicka på en länk och se om det är tjejen eller ej (vilket det INTE är) så kan du väl vänta med att skriva? Överhuvudtaget är det en så allvarlig diagnos att hon i så fall inte plugga till civilingenjör, tror jag.

Och vad gäller handikappet asperger ÄR dessa personer klart avvikande okulärt och beteendemässigt. Om VB haft detta hade hon haft andra issues också som gjort sig kända redan nu. Exempelvis hade hon haft fasta rutiner så att det varit lätt att följa och tolka henne och därmed kunna fastslå att ja, hon har inte försvunnit frivilligt. Hon hade då exempelvis kanske studerat varje lördag mellan vissa klockslag, och samma person. Hon hade nog varit hemma mer och försvinnandet hade direkt blivit anmält, då hade hon gått utanför sin ram väldigt tydligt.
Det fanns ingen länk till den som kommenterat på Blondinbelllas sida, det stod bara att inlägget gjordes av en Ploy. Sedan länkade en annan användare för att visa att Ploy är ett vanligt nick och att det t.ex. Kunde vara tjejen med den länkade sidan som kommenterat på BB:s blogg. Håller dock med om att det vid närmare eftertanke är för bra svenska för att vara VB som skrivit det.
Citera
2013-05-16, 07:15
Medlem
Citat:
Hon "råkades" gilla en Thai-cocking sida

Då är det flera inlägg hon gillat, jag har hittat ett den 11 maj på
N*bells sida. KAn man se hur dags någon gillat? C*t F*nt* är det
mamman, hon har gillat samma inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera