2013-05-16, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det gör att vi har följande tider

14:23 - Näst sista inlägget på Facebook, ska ut och motionera
15:xx - Telefon kopplar upp mot mast och positioneras till fästningen
15:22 - Sista inlägget på Facebook, om de fyra fruarna.
16:00 - Kompisen hämtar med bil
18:40 - Telefonen kopplar upp mot mast och positioneras till Friluftsområde i Sävast
21:00 - Hon lämnar kompisen gående och glad
21:xx - Telefonen kopplar upp mot mast som täcks in av kompisens bostad, därefter dör telefonen.

sista inlägget var 15.42 på hennes andra sida.
Citera
2013-05-16, 07:55
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moa66
sista inlägget var 15.42 på hennes andra sida.

Tack, lägger till detta. Ingen som har exakt uppgift om när masten mottog signalen vid 15 tiden?

14:23 - Inlägg på Facebook, ska ut och motionera
15:22 - Inlägg på Facebook, om de fyra fruarna.
15:42 - Sista inlägget på Facebook 2
18:40 - Telefonen kopplar upp mot mast och positioneras till Friluftsområde i Sävast
21:xx - Telefonen kopplar upp mot mast som täcks in av kompisens bostad, därefter dör telefonen.
Citera
2013-05-16, 07:57
Medlem
ME077s avatar
Ska det vara omöjligt att få reda på till vem hon under lördagskvällen skickade smset om att hon var upprörd på någon? Och vad det faktiskt stod i detta sms.

Edit: Hon hade ju haft ett tiotal telefonkontakter (sms och samtal) under lördagseftermiddagen/kvällen. Källa minns jag ej, men någonstans i tråden står det om detta. Uppgifterna bör ha kommit från polisen.
Senast redigerad av ME077 2013-05-16 kl. 08:01.
Citera
2013-05-16, 08:09
Medlem
Har följt tråden flitigt.
Vet vi säkert att hon är född i Thailand. Eller kan hon vara född i något annat land med thailändsk mamma?
Citera
2013-05-16, 08:26
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niclas123456
hon säger att hon har en bit hår från henne i en glasburk, oftast så tar man en toffs från den avlidne,

det gjorde vi när min lilla syster dog.

så jag utgår ifrån att hon är död. och hon har tagit en toffs från offret.

Kan någon förklara det här... om vi ska tro dialogen på fb-kontona mellan mamman och kusinen är VB hittad död ? Finns det fall där en person hittats död, men polisen håller inne med det av spaningstekniska skäl? Vad kan man vinna på det?

MPS fick i uppdrag att leta efter tillhörigheter i går, inte efter VB specifikt?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-16 kl. 08:31.
Citera
2013-05-16, 08:30
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Kan någon förklara det här... om vi ska tro dialogen på fb-kontona är VB hittad död , men polisen går inte ut med det. Kan det vara så att hon hittats utan några tillhörigheter i vattnet? Varför vill man inte säga hur det ligger till, om det nu är så här? Jag förstår inte.

En viss logik kan finnas då MPS fått i uppdrag att leta efter tillhörigheter, inte efter VB specifikt.

Herregud vilka misstolkningar, man brukar väl oftast ta en tofs av sina barn när de är små, precis som vissa sparar första tanden eller navelsträngen.

Vem brukar ta en tofs av en avliden??

Inte riktat till dig Cinnabar utan till det inlägg du kommenterar.
Citera
2013-05-16, 08:30
Medlem
Citat:
Tack, lägger till detta. Ingen som har exakt uppgift om när masten mottog signalen vid 15 tiden?

14:23 - Inlägg på Facebook, ska ut och motionera
15:22 - Inlägg på Facebook, om de fyra fruarna.
15:42 - Sista inlägget på Facebook 2

är det bekräftat att telefonen kopplar upp mot mast 21.00
Senaste signalen från hennes mobiltelefon spårades till en mast vid Åberget klockan 18.40. Här:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16753418.ab
Citera
2013-05-16, 08:32
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Herregud vilka misstolkningar, man brukar väl oftast ta en tofs av sina barn när de är små, precis som vissa sparar första tanden eller navelsträngen.

Vem brukar ta en tofs av en avliden??

Inte riktat till dig Cinnabar utan till det inlägg du kommenterar.

Ja, det har du rätt i, så kan det vara, gör man så i Thailand också? Tar man hårtofsar från nyfödda?
VB kom till Sverige 12 år gammal?

Men, det vore ju absurt om hon var hittad samtidigt som media efterlyser henne?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-16 kl. 08:37.
Citera
2013-05-16, 08:32
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moa66
är det bekräftat att telefonen kopplar upp mot mast 21.00
Senaste signalen från hennes mobiltelefon spårades till en mast vid Åberget klockan 18.40. Här:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16753418.ab

Ja, fast vi vet inte exakt tid, bara att den kopplar upp i samband med att hon lämnar kompisen.
Citera
2013-05-16, 08:37
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Ja, det har du rätt i, så kan det vara, gör man så i Thailand också? VB är väl inte född här?

Har jag aldrig varit med om, däremot så brukar väl vissa ta en lock av sina barns hår, vid första klippningen, och lägga i en påse, men det är knappast en thailändsk sed.

Nej, hon är född i Thailand och vad jag förstår kom hon hit som 12 åring.
Citera
2013-05-16, 08:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Har jag aldrig varit med om, däremot så brukar väl vissa ta en lock av sina barns hår, vid första klippningen, och lägga i en påse, men det är knappast en thailändsk sed.

Hon skulle just till att fylla 12 år när hon folkbokfördes i Sverige. Hon invandrade från Thailand och är född Thailand. Mamman är kvinnan som är skriven på samma adress, och pappan är inte folkbokförd i Sverige. Källa: Folkbokföringen
Citera
2013-05-16, 08:53
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:

Hm... men du skrev att det där med hårtofsen måste ha varit ett missförstånd och att den är klippt när hon var barn? Då tycker du inte det längre?

Jag undrar om det är så här:
I Sverige. Hårlock klipps vid födseln.
I Thailand. Hårlock klipps vid döden.

VBs mamma pratar om att hon har VBs hår i en burk, kan det vara så att VB är hittad och död? Och gravlyktan visar på sorgen, de har ställt ut den? Man ställer inte ut en sådan om en person inte är bekräftat död.

Det enda jag kan tänka mig talar emot det här med att mamman har en hårlock i en burk är att tempuset är fel. Mamman kanske skriver: Jag tänker klippa en hårlock osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in