2013-05-13, 21:29
Medlem
highfives avatar
Vi har ju haft upp en kille tidigare som bor i Bodsvedjan. Här har han varit med och skrivit manus till denna film. Nästan snäppet värre än eldmannen,

Håkans middag!

http://sverigeskortfilmfestival.se/film/hakans-middag/
Citera
2013-05-13, 21:29
Medlem
Ett jädra tjat om potentiella diagnoser som Vatchareeya har och inte har.

Vi vet faktiskt inte något alls om tösen och hennes personlighet samt beteende, en FB-profil och dess innehåll säger väldigt lite om en person. Om man ska bedöma mig efter min FB-profil så skulle jag säkerligen få höra massvis med osanningar.

En nära bekant till mig har Aspergers och ingen skulle någonsin kunna gissa det efter en titt på hans FB-profil.
Citera
2013-05-13, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XsliteX
Det verkar vara något/någon dom är ute efter, för ikväll står det flera civila polisbilar inbackade gömda efter 97:an, plus att jag låg bakom en civil polisbil när jag körde mot boden, men jag kovände i sävast vid golfbanan (mitt ärende var NLL relaterad SJSU) och accelerar upp, då kommer det en annan civilbil upp bakom mig.. så jag är hyfsat säker på att dom är nåt på spåren, att dom letar efter någon speciell bil eller person, för helikoptern har kört efter sträckan med.. och inte militärhelin utan polisens heli.. synd som fasen att dom infört RAKEL..
Få se var går 97:an? Är det den stora vägen förbi Sunderby Sjukhus eller någon annan?
Har inte så kläm på väg nr
Citera
2013-05-13, 21:32
Medlem
XsliteXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Få se var går 97:an? Är det den stora vägen förbi Sunderby Sjukhus eller någon annan?
Har inte så kläm på väg nr

Japp mellan Boden-Luleå via Sävast-Södra sunderbyn-Gammelstad
Citera
2013-05-13, 21:35
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Det verkar vara något/någon dom är ute efter, för ikväll står det flera civila polisbilar inbackade gömda efter 97:an, plus att jag låg bakom en civil polisbil när jag körde mot boden, men jag kovände i sävast vid golfbanan (mitt ärende var NLL relaterad SJSU) och accelerar upp, då kommer det en annan civilbil upp bakom mig.. så jag är hyfsat säker på att dom är nåt på spåren, att dom letar efter någon speciell bil eller person, för helikoptern har kört efter sträckan med.. och inte militärhelin utan polisens heli.. synd som fasen att dom infört RAKEL..

Kan bilister ha sett VB smyga runt i skogen? Kanske är polisen ute efter att "fånga upp" henne, eller hur man ska uttrycka det. Kanske har hon gett sig ut på en promenad trots allt. Eller också sysslar polisen med nåt helt annat, kanske ett narkotikaärende eller smuggling, eller nåt.
Citera
2013-05-13, 21:37
Medlem
IntoTheVoids avatar
Citat:
Tycker det är värt att kolla upp spår även med sierskor i sådana här fall. I värsta fall leder det ingenstans, i andra fall fullträff. Samma med spekulationer som vi har här på FB
Sierskan pratade om att hon var i en skoterstuga och där mot sin vilja, om jag inte minns fel.

Well...

Dom av oss som lever i verkligheten vet ju att sierskor/medium egentligen inte existerar (vilket bevisas om och om igen år efter år). Men kan hålla med om att det inte nödvändigtvis måste betyda att de som kallar sig för medium inte kan hjälpa till. De riktigt skickliga "medium" som alltid lyckas lura folk att de verkligen har övernaturliga krafter har egentligen extremt bra iakttagelseförmåga (och är sjukt bra på att manipulera folk och användra sig av cold readning) och kan därför mycket väl ha snappat upp någon detalj som hjälper till att lösa ett fall efter att de följt utredningen noga. I såna fall är det ju skit samma om de vill hitta på att det var en helig ande som talade till dem i en dröm. Huvudsaken är ju resultatet.

Men allt som oftast är det bevisligen bäst att ignorera alla galna idioter som påstår sig ha "fjärrsyn" och kan se in i framtiden.
Citera
2013-05-13, 21:38
Medlem
Citat:
Tycker det är värt att kolla upp spår även med sierskor i sådana här fall. I värsta fall leder det ingenstans, i andra fall fullträff. Samma med spekulationer som vi har här på FB
Sierskan pratade om att hon var i en skoterstuga och där mot sin vilja, om jag inte minns fel.

Skadar väl inte att kolla upp, om det inte tar resurser från annat, men givetvis torde misstankar om delaktighet riktas mot sierskan om de hittar henne exakt som beskrivet...
Det är bara svammel, och dessutom vidrigt när de finns såna människor som i det här fallet ger förhoppningar som mycket väl kan visa sig vara falska.
Citera
2013-05-13, 21:38
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Just nu känns spåret KJ väldigt hett. Det märkliga är att polisen nästan helt avfärdar honom som gärningsman.

Jag vet att vi redan i början av tråden reagerade på att den här personen hade gått i skallgången och att han hade sagt sig veta allt om försvarets anläggningar. Bara detta att mördaren gärna går med i skallgången har man sett i andra fall.

Varför är polisen så säkra på sin sak? Kan det vara bara för att ett vittne har sett henne utanför hans bostad efter 21. Om det bara är därför så är det ju inget starkt skäl. Han kan ju ha följt efter eller hon kan ha glömt något och gått tillbaka. Den gula plastpåsen skulle i så fall antagligen vara ett påhitt. Personen som har sett henne utanför borde kanske kunna minnas om hon hade en plastpåse i handen.
Varför han skulle ha sagt något om plastpåsen är ju svårt att förstå, men kanske bara ett sätt att förstärka att hon verkligen gick hem.
Däremot är det väldigt märkligt om hon hade varit på en joggingrunda med läxböcker i handen. Varför hade hon ingen ryggsäck för böckerna med sig.

Nej den här killen är mystisk.

Varför de är säkra är för att de sitter på mer info än de flesta här i tråden.
Citera
2013-05-13, 21:40
Medlem
peachybums avatar
På tal om MB och att han kallar sig själv kallhjärtad... Mitt enda intryck av honom är att han är jävligt tuff, duktig på slåss, men ger ett surt och drygt intryck attitydmässigt, han ler typ aldrig och är enligt mig en som försöker för mycket. Dock känner jag inte honom, har bara observerat detta. Andra jag träffat dyrkar honom typ för han ska tydligen vara sjukt bra på karate och han verkar vara en naturlig ledare. Man vill inte sätta sig på han direkt
Citera
2013-05-13, 21:41
Medlem
XsliteXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Kan bilister ha sett VB smyga runt i skogen? Kanske är polisen ute efter att "fånga upp" henne, eller hur man ska uttrycka det. Kanske har hon gett sig ut på en promenad trots allt. Eller också sysslar polisen med nåt helt annat, kanske ett narkotikaärende eller smuggling, eller nåt.

Nej det tror jag verkligen inte, inget av de ovan nämnda, jag tror att dom letar efter någon/några GM som har med BO försvinnande att göra 100% säker.. hallå 8 civilbilar på 4 mil..
Citera
2013-05-13, 21:42
Medlem
Citat:
Japp mellan Boden-Luleå via Sävast-Södra sunderbyn-Gammelstad
Undrar om det är samma pådrag på andra ställen? Jag menar det finns ju småvägar också. Tycker det ska vara svårt att ta ngn på den stora vägen...kanske ngn speciell bilmärke?

OT men då det hade varit ett mord i Haparanda så hade vi varit över till Finland, körde fel och hamnade på några sidovägar och där var det fullt pådrag med polishundar och polisbilar samt civil. Såg på nyheterna på kvällen att de hade gripit en GM just i samma veva som vi kom. Det var därför det var polishundar som sökte i höggräset...ok tillbaka till min fråga..

Några bilar med hundar? Eller bara civilare?
Citera
2013-05-13, 21:42
Medlem
Allright! Vi kan ju även hänga på överfallsspåret, vilket enligt de senaste spekulationerna i tråden är det polisen arbetar efter. Enligt info från tidigare i tråden är vissa delar av det område som VB tros försvunnit från nästan som gjort för ett överfall. Men någon måste ju i sådana fall sett något misstänksamt under lördagen eller tiden innan. Udda personer som rör sig i nattmörkret, bilar som är märkligt parkerade etc. Allt som sticker ut kan ju vara intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in