2013-05-14, 23:21
Medlem
wire2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quixote
Som många andra har varit inne på så har hon två massiva riskfaktorer som gör att det ser mörkt ut för henne.

Dels har hon asperger, är är därmed knäpp och excentrisk. Hon har nog förmodligen en begynnande psykisk sjukdom på grund av asparagus syndromet och det stigma det ger.

Dessutom är hon thailändska. Därmed säkerligen fruktansvärt sexuell, och har dessutom en ökad risk för att råka illa ut på grund av synen på thailändskor. Thaländskor är nätta till kroppsbyggnaden, har smala handleder och kan knappt klämma igen den lättaste CoC grippern. Att försvara sig mot en angripare är nog inte att tänka på.

Summa sumarum, thaländska plus aspegers syndromet ger minus på livskontot.
Vilket j-la bullshit.....varför skulle hon vara fruktansvärt sexuell bara för att hon är thai...??
Skärpning.....pissless på stereotypa och innehållslösa nonsensinlägg!!

Du måste ha genomgått trepanering..!!
Citera
2013-05-14, 23:24
Medlem
Quixotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wire2
Vilket j-la bullshit.....varför skulle hon vara fruktansvärt sexuell bara för att hon är thai...??
Skärpning.....pissless på stereotypa och innehållslösa nonsensinlägg!!

Du måste ha genomgått trepanering..!!

Visst är det en stereotyp. Men stereotyper bottnar alltid i en allmängiltig sanning. Thailändskor är fruktansvärt lättfotade. Det är bara att söka på "thai" på google, piratebay eller annan media-länknings-sida. Du ser snabbt vartåt det barkar. Eller varför inte besöka Thailand där till och med männen(ladyboys) är som besatta av ett afrodisiakum.
Citera
2013-05-14, 23:26
Medlem
Kanske för det som hände Jennifer? (nån undrade varför det antas att hon mördats av sin karatetränare som ev var förälskad i henne)
Citera
2013-05-14, 23:27
Medlem
highfives avatar
Ser att en del tror att hon skulle ha gått/joggat hemmåt och så hände något på vägen. Min egen utgångsteori är att hon plockades upp i bil av någon VB åtminstone kände ytligt iaf (taxi antar jag polisen redan kollat). Godtrogen och i tron att ingen gör henne illa blev hennes död. Anledningen till att gm fick kontakt med henne i ett tidigare skede kan jag bara ana med tanke på hennes lite vidlyftiga val av kontakter/vänner. Tror VB hade två sidor. En skötsam och en mindre skötsam. Var det hon i så fall som kontaktade denna gm eller var det gm som kontaktade henne? Vet ej. Troligtvis VB.

Vittnet som fick sms:et uppger till Aftonbladet att hon var upprörd över något vid 18 00-18 30 om jag nu minns rätt. Upprörd kan man bli ex om får ett nej av någon man tycker om, men det kan man bli över andra saker också. Men VB blev inte tillräckligt upprörd för att lämna kompisen direkt och bums. Dessutom påstår pluggarkompisen att det inte var något onormalt med VB när hon lämnade honom kl 21 00 (i Bodsvedjan).

Läste rätt tidigt i skriverierna från tidningarna att hennes telefon hade nyttjas tio gånger mellan 15 00-21 00. Merparten troligtvis sms. GM säkert via en mobil med betalkort.

Vad hände sen? Vet ej. Det är lördagkväll och hon har träningskläder på sig. Hon kom knappast till kompisen för dejta honom i de kläderna. Middag i någon form måste kompisen iaf ha stått för. Tror inte hon själv ringde till någon hon gillade riktigt skarpt med tanke på träningskläderna. Thaländska tjejer brukar vara mån om sitt yttre. Kanske ringde hon till någon för att få skjuts hem för att byta om. Träffa någon annan, hon hade blivit kvar hos kompisen lite för länge, men klockan var ju bara drygt 21 och kvällen var ung, men färden gick inte hemåt.

Jag tror inte på självmord, då skulle hon varit mer upprörd och knappast suttit kvar till 21 00.
Senast redigerad av highfive 2013-05-14 kl. 23:31.
Citera
2013-05-14, 23:28
Medlem
Det finns som jag ser det 2 huvudmisstänkta i det här fallet. Sedan kan det naturligtvis ha varit en galning som råkade stöta på henne på hemvägen eller något sådant, men om det är personer som på något sätt kände VB så är det 2 som sticker ut ifrån mängden:

1. KJ. Den här mannen skall alltså vara den siste som har sett VB. Han har tidigare varit VBs pojkvän. Han kan eventuellt ha diagnosen Asperger enligt några trådkommentarer.
Han var uppenbarligen vapen och krigsfixerad. Polisen påstår att de inte misstänker KJ men varför är svårt att förstå. Skolböckerna i sig som VB skall ha gått hem med i en plastkasse som han gav henne är ju ganska märkligt.
Det som dock är märkligast med KJ är att han inte har gått till någon tidning och berättat vad som egentligen hände under kvällen. Han skulle säkert få bra betalt och han skulle kunna minska de starka misstankar som folk har mot honom.
Han måste ju veta när hon kom och gick, om hon hade sprungit innan, ifall hennes föräldrar var hemma, vad dom pluggade, hur hon hade tänkt ta sig hem och vilken sinnesstämning hon var i. Han kanske även vet vad som hade retat upp henne tidigare på dagen. Han är ett enormt viktigt vittne men han tiger som muren. Därför ser jag honom som starkt misstänkt.

2. MB med familj. Denne MB har haft en kontakt med VB genom karaten och hans fru skrev vidriga kommentarer om VB efter hennes försvinnande. MBs dotter skall tidigare ha varit kompis med VB.
MB verkar vara omtyckt i budokretsar i Boden, men hans bloggar och hemsidor ger ett klart osympatiskt intryck. Han kallar sig för fullblodsegoist, han skriver om sina knivar och basbollträn, han gillar Dexter och hans bilder på Fejjan föreställer ett inplastat ansikte och något som kan tolkas som blodstänk.
Bilden man får av honom på webben liknar inte bilden som hans kompisar ger och det får mig att tänka psykopatiska drag. Sedan har vi sonen som verkar 10 gånger värre än farsan. En anabola-pumpad yngling som verkar vara extremt våldsfixerad och mer eller mindre kriminell. Mannan som skrev de vidriga kommentarerna vet vi väldigt lite om förutom att hon har tagit bort sin profil från Fejjan. Denna mysiga familj har inte heller gått ut och försökt förklara sig på något sätt trots att många är väldigt misstänksamma och undrar varför mamman hatade VB.
Citera
2013-05-14, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
Håller med dig om det första, att alla verkar ha fått missuppfattningen om att Boden är som en byhåla bara för att den ligger i norr. Det vet jag också mycket väl att det inte är. Sån här "byamentalitet" ses snarare i ännu mindre kommuner så som övertorneå och överkalix mfl.

Sen har du fel där angående MB. Anledningen till att MB har blivit misstänkt i tråden är för att hans fru har skrivit så groteska kommentarer om VB. Då är det ju klart att det blir spekulationer. Frugan skulle inte ha yttrat sig alls så öppet som hon gjorde. Klart det är synd om MB om han inte alls har med detta att göra eller dylikt men frugan har fortfarande upprört många angående den försvunna tjejen.

Jo det var väl de kommentarer som drog in honom men sen kom spekulationer om överfallsvåldtäkt vid BKK (men många trodde ju det bara finns en lokal här) och vips drogs en hel del växlar på det. Visst det skrevs inte i tråden rakt ut att MB var våldtäktsman men det var hur vissa läste diskussionen om närheten till en träningslokal och "Det utesluter dock inte att karateklubben har en eller två egna sexualdårar som kanske hittat ett fynd i sin egen klubb."

Kul när man får chattar som frågar om sensei verkligen kan ha våldtagit någon. Folk är inte kloka. Menade just det att en del läser in, sammanfattar sina egna sanningar av info härifrån. Även om allt kanske inte just skrivs ut här som sanningar. Jag uttryckte mig kanske lite oklart. Skriver på mobilen och tyvärr ser man ju typ 4 rader av sin text så lite ändringar kan göra att man sumpar helheten. (Jo jag borde ha förhandsgranskat).
Citera
2013-05-14, 23:31
Medlem
Återigen: allt talar för ett bortförande med bil. Så, vilka bilar, med företrädelsevis ensamma herrar i, har synts i området den aktuella kvällen/dagen? Jag tror vi behöver börja på nivån "jag såg en röd Opel Omega cirkulera i området" eller "jag såg en Chevrolet Malibu stå parkerad vid..." typ, så att vi inte får 300 sidor till utan att ha kommit märkbart framåt.
Citera
2013-05-14, 23:32
Medlem
wire2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Ser att en del tror att hon skulle ha gått/joggat hemmåt och så hände något på vägen. Min egen utgångsteori är att hon plockades upp i bil av någon VB åtminstone kände ytligt iaf (taxi antar jag polisen redan kollat). Godtrogen och i tron att ingen gör henne illa blev hennes död. Anledningen till att gm fick kontakt med henne i ett tidigare skede kan jag bara ana med tanke på hennes lite vidlyftiga val av kontakter/vänner. Tror VB hade två sidor. En skötsam och en mindre skötsam. Var det hon i så fall som kontaktade denna gm eller var det gm som kontaktade henne? Vet ej. Troligtvis VB.

Vittnet som fick sms:et uppger till Aftonbladet att hon var upprörd över något vid 18 00-18 30 om jag nu minns rätt. Upprörd kan man bli ex om får ett nej av någon man tycker om, men det kan man bli över andra saker också. Men VB blev inte tillräckligt upprörd för att lämna kompisen direkt och bums. Dessutom påstår pluggarkompisen att det inte var något onormalt med VB när hon lämnade honom kl 21 00 (i Bodsvedjan).

Har läst rätt tidigt i skriverierna från tidningarna att hennes telefon hade nyttjas tio gånger mellan 15 00-21 00. Merparten troligtvis sms. GM säkert via en mobil med betalkort.

Vad hände sen? Vet ej. Det är lördagkväll och hon har träningskläder på sig. Hon kom knappast till kompisen för dejta honom i de kläderna. Middag i någon form måste kompisen iaf ha stått för. Tror inte hon själv ringde till någon hon gillade riktigt skarpt med tanke på träningskläderna. Thaländska tjejer brukar vara mån om sitt yttre. Kanske ringde hon till någon för att få skjuts hem för att byta om. Träffa någon annan, hon hade blivit kvar hos kompisen lite för länge, men klockan var ju bara drygt 21 och kvällen var ung, men färden gick inte hemåt.

Jag tror inte på självmord, då skulle hon varit mer upprörd och knappast suttit kvar till 21 00.
Lite väl mycket egna spekuleringar och tyckanden som du försöker dra slutsatser av!
Mer substans tack..!!
Citera
2013-05-14, 23:32
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quixote
Som många andra har varit inne på så har hon två massiva riskfaktorer som gör att det ser mörkt ut för henne.

Dels har hon asperger, är är därmed knäpp och excentrisk. Hon har nog förmodligen en begynnande psykisk sjukdom på grund av asparagus syndromet och det stigma det ger.

Dessutom är hon thailändska. Därmed säkerligen fruktansvärt sexuell, och har dessutom en ökad risk för att råka illa ut på grund av synen på thailändskor. Thaländskor är nätta till kroppsbyggnaden, har smala handleder och kan knappt klämma igen den lättaste CoC grippern. Att försvara sig mot en angripare är nog inte att tänka på.

Summa sumarum, thaländska plus aspegers syndromet ger minus på livskontot.

Det är inte alls bekräftat att hon har Asperger, det är bara en teori och "trådsanning". Man är inte heller med automatik "knäpp" för att man har den diagnosen.

Thaitramset är inte ens värt att bemöta.
Citera
2013-05-14, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundernils
Återigen: allt talar för ett bortförande med bil. Så, vilka bilar, med företrädelsevis ensamma herrar i, har synts i området den aktuella kvällen/dagen? Jag tror vi behöver börja på nivån "jag såg en röd Opel Omega cirkulera i området" eller "jag såg en Chevrolet Malibu stå parkerad vid..." typ, så att vi inte får 300 sidor till utan att ha kommit märkbart framåt.
Är det inte bättre att lämna de tipsen till polisen? Vad finns för nytta att dra upp det här? Ni gnäller ju på att så få bodensare skriver i tråden så hur många av oss tror ni bor/vistades i närheten av en potentiell plats för försvinnandet.
Citera
2013-05-14, 23:40
Medlem
extremtlagoms avatar
Verkligen rörande med alla dessa karatetränande författartalanger som postar wall of text....
Inte en kritisk tanke angående det som sticker ut i detta försvinnande.
Snyft snyft

Det lär finnas en väldigt konkret orsak till en viss persons facebook-smädningar.
Face the fact!

Vilken det är ska jag låta vara osagt.

Men det är klart, det är lättare att blunda för det svåra och sparka o fäkta vilt omkring sig mot alla andra,
än att med öppna ögon ta in och ifrågasätta det som faktiskt har hänt.

Skämmes ta mig fan!
Citera
2013-05-14, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeBeBe
Är det inte bättre att lämna de tipsen till polisen? Vad finns för nytta att dra upp det här? Ni gnäller ju på att så få bodensare skriver i tråden så hur många av oss tror ni bor/vistades i närheten av en potentiell plats för försvinnandet.

Både och skulle jag vilja säga. Vår storlek är vår styrka. Den styrkan kan inte polisen mäta sig med, även om de med mer blygsamma medel kan åstadkomma mer. Men vi är åtminstone hundratals som följer den här tråden och vi jobbar dygnet runt.
Senast redigerad av Dundernils 2013-05-14 kl. 23:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in