Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Helt övertygad, säger du. Vad har du för mer ingående belägg för denna teori/fakta?
De flesta tjejer ofta i yngre tonåren o yngre vuxna som har växt upp utan en riktig pappa brukar i regel söka sig till killar o karlar som är typiska (fadersfigurer) då regelmässigt ofta äldre killar eller män.
VB är uppfostrad av en tuff men kärleksfull mamma, o någon riktig pappa har inte funnits där när hon var liten. På senare en bra svärfar, visst, men hon he inte haft någon pappa där så mkt som liten.
VB är dessutom rätt så aktiv i dialoger på internet med äldre karlar o på dejtingsidor.
VB har särskilt lätt för att komma överens med äldre killar / karlar, pratar hellre med en Karl/ gubbe, än en tjej polare.
Jag tror VB helt enkelt var i en sån period i livet att hon ville experimentera, leka av sig, vara med om spännande äventyr - romanser.. Ja o allt de där.
Jag tror att VB blivit upphämtat på em/ kväll 4 Maj, på bodsvedjan - därför att mannen jobbar där/ passerar där (lastbil?) el likannde av en man (äldre) och att dom skulle dejta/ träffas på avlägsen eller annan ort / hans skoterstuga tex, och att han lovade henne att skjutsa tillbaka henne sen,, men han skjutsade aldrig tillbaka henne.
Önskar polisen kunde undersöka hur framkomligheten med lastbilar o liknande kring det området, då jag bor i Boden så råkar jkg veta att lastbilar måste ta särskilda rutter för att komma fram genom o förbi i Boden, då många vägar inte håller eller tillåter lastbilar. Kan inte så mkt om just bodsvedjan dock, men är inte bodsvedjan ett område som går ihop med bra vägar för att ta sig över till Finland o fjällen ? (Stugor) eller ??
Jag tror hon gick till Bodsvedjan för att bli upphämtad av en dejt,, äldre modellen.