2013-05-15, 14:00
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det har förekommit tidigare att han har Aspergers. Någon länkade till ett tidningsklipp om en person som hade skjutit vilt med soft airgun i centrala Boden. Kan det ha varit han?

Sedan undrar jag om det kan finns någon sorts koppling mellan familjen MB och KJ. Är det någon som vet något om detta? I alla fall borde det inte vara omöjligt med tanke på att VB har haft ganska mycket kontakt med båda. Hon ska bland annat ha varit kompis med MBs dotter och ha varit KJs X.

Var tidningsklippet från Coop parkeringen? Den killen var äldre än född 1991.
Citera
2013-05-15, 14:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det har förekommit tidigare att han har Aspergers. Någon länkade till ett tidningsklipp om en person som hade skjutit vilt med soft airgun i centrala Boden. Kan det ha varit han?

Sedan undrar jag om det kan finns någon sorts koppling mellan familjen MB och KJ. Är det någon som vet något om detta? I alla fall borde det inte vara omöjligt med tanke på att VB har haft ganska mycket kontakt med båda. Hon ska bland annat ha varit kompis med MBs dotter och ha varit KJs X.

Det är inte omöjligt, därför publicerar jag nu ett PM i sin helhet för att kanske kunna bringa klarhet i detta.

enligt en granne till mb och an,så var vb kompis med an´s dotter t*ss lin*berg tidigare, nått har hänt i den familjen för alla har ju plockat bort vb från fejjan. tror dock inte att det har med hennes försvinnande att göra (enbart mina spekulationer)

samma granne säger ochså att vb var hos nån kompis på lördagskvällen och att denne skulle ha skjutsat hem vb, men hade tagit en öl så vb bestämde sig för att promenera hem.

polisen har även varit och sökt mb och an på hemadress, så dom har nog fått vara på föprhör.

du gör som du vill mede infon, men är väldigt tacksam om mitt nick hålls utanför.

Och då kan man undra, är grannen egentligen inte en granne utan en familjemedlem med koppling till vännen?

Jag vet, det är obekräftade uppgifter, dock har vi inte så mycket annat att gå på. Om det inte är sant så kan det ändå vara värdefullt, det betyder i så fall att någon desinformerar, och är intressant i sig.

EDIT;Det fetmarkerade. Vem kunde känna till detta, detaljerat, varför dikta upp detta? Antingen var det så, eller så är det en efterhandskonstruktion för att sätta någon i ett fördelaktigare läge.
Senast redigerad av OY 2013-05-15 kl. 14:09.
Citera
2013-05-15, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vet vi när sms:t som handlade om irritation skickades, är det klarlagt?

Tänker på det här som jag fått tillsänt mig och också publicerat tidigare.

samma ****** säger ochså att vb var hos nån kompis på lördagskvällen och att denne skulle ha skjutsat hem vb, men hade tagit en öl så vb bestämde sig för att promenera hem.

Sanningshalten vet vi förstås ingenting om. Ponera att det stämmer, kan detta vara vad som gjorde VB irriterad, att hon var tvungen att gå hem på kvällen när hon ställt in sig på att få skjuts?

Vad jag kan förstå så måste ursprungsinformationen till den här uppgiften komma från antingen vännen med lägenheten eller den vän som fick sms:t, vem kan annars veta det här med att skjutsen inte blev av? Hur som helst måste ursprungskällan ha varit i kontakt med VB efter det att hon lämnade vännen, jag kan inte se annat än att det måste vara så. Jo, ett alternativ är att det fanns fler personer hemma hos vännen. Vem såg eller hörde av VB sist?

Det här är ganska intressant faktiskt. Om det vore så att hon ville ha skjuts men nekades av KJ på grund av alkoholförtäring så är det ju ganska troligt att hon ringde någon annan. Det är ju trots allt en bra bit att gå. Men det som talar emot är att polisen i så fall borde kunna se vem hon hade kontaktat.
I vilket fall så är uppgiften intressant. Kan det vara så att han skyllde på ölen men egentligen inte hade lust och hon blev sur.
Man undrar också om KJ har en fast telefon och hon kan ha använt den i stället för sin mobil. Har polisen kollat detta?
Citera
2013-05-15, 14:15
Medlem
highfives avatar
Pistollarmet i Luleå utanför skolan. 14 mars i år.

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6778694
Citera
2013-05-15, 14:18
Medlem
highfives avatar
Trafikskoleläraren är också ute och söker efter VB

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6840171
Citera
2013-05-15, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag tänkte ta en tur till Boden i morgon. Ska kolla lite i området kring Aldersjön, men även fiskeplatsen i Bodsvedjan med omnejd.

Finns det några bodar där man förvarar t ex kanoter? Kanske i närheten av en plats där man spelar landbandy (dagisgård, skolgård, idrottsplats)? I så fall bör man kanske kasta ett öga i de bodarna.
Citera
2013-05-15, 14:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det här är ganska intressant faktiskt. Om det vore så att hon ville ha skjuts men nekades av KJ på grund av alkoholförtäring så är det ju ganska troligt att hon ringde någon annan. Det är ju trots allt en bra bit att gå. Men det som talar emot är att polisen i så fall borde kunna se vem hon hade kontaktat.
I vilket fall så är uppgiften intressant. Kan det vara så att han skyllde på ölen men egentligen inte hade lust och hon blev sur.
Man undrar också om KJ har en fast telefon och hon kan ha använt den i stället för sin mobil. Har polisen kollat detta?

Det har de förmodligen redan konstaterat, den vännen har ju även uttalat sig i media, dock vet vi inte vem det är. Teoretiskt kan den personen hämtat upp VB med bil då lägenhetsvännen inte ville köra pga alkoholförtäring, och det talar ju för att det är en omdömesgill grabb. Dock talar hans utpräglade vapenintresse kombinerat med att skjuta fyrverkerier från balkongen med ett hemmabygge emot detta omdöme. Kryddat med att uppträda med vapenreplika iförd "bushrag" mitt i centrala Boden så ger det en helt annan bild om den killens mentala tillstånd, tycker jag.
Citera
2013-05-15, 14:27
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Visst är det kul att kasta ett "köttben" till vargarna?

Haha, nog kan dom mycket väl ha varit ute och käkat lunch men man ser väl det man vill se
Citera
2013-05-15, 14:27
Medlem
Quixotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Finns det några bodar där man förvarar t ex kanoter? Kanske i närheten av en plats där man spelar landbandy (dagisgård, skolgård, idrottsplats)? I så fall bör man kanske kasta ett öga i de bodarna.

Du kan vara något på spåren.

Undra hur långt hon skulle ha hunnit paddla egentligen ifall hon startade den 4:e? Med tanke på snösmältningen och vattenmängderna i älven nu så tar hon sig nog ner till kusten väldigt fort, dock ligger det ju is fortfarande till havs. Om än den har börjat lätta speciellt sista veckan.
Citera
2013-05-15, 14:28
Moderator
OYs avatar
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7657871

130 tips har polisen fått in.

- Polisen anger relevanta sökområden utifrån den information vi hämtat in, säger In*e Bar
*sk.
Citera
2013-05-15, 14:29
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda

Det var ju en vinkling som du får förklara bättre...
Citera
2013-05-15, 14:31
Medlem
Det händer mycket i Boden. Om man söker på skottlossning Boden på NB så hittar man en del fall under senare år. Men det kanske man skall räkna med i an gammal garnisonsstad.

Ta till exempel det här fallet:
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6055825
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in