2013-05-15, 13:22
Medlem
Soffpotatis1s avatar
[quote=highfive]Soffpotatis1 beskrev tidigare i tråden att styvpappan skulle fiska nere vid älven denna lördagkväll den 4/5. Måhända att det var mamman (förvånar nog ingen?) som VB blev upprörd på och valde att försöka hitta styvpappan nere vid älven för att prata med honom om detta. VB hade ingen större kunskap om fiskeplatser, men en plats kände hon till, nämligen denna.

http://www.kuriren.nu/boden/?articleid=3672409

Det har ju söks flitigt nere vid älven av både MPS och polis så kanske pluggkompisen snappat någonting om att VB ev skulle gå ner mot älven och berättat detta för polisen. Eller så skedde kontakten med styvpappan via sms så kompisen hade ingen aning om var VB gick när hon lämnade honom vid 21-tiden.

VB följer den gång-/grusväg som går parallellt med, cirka 50 meter, från älven. När hon kommer till platsen som hon känner igen sen tidigare träffar hon inte på styvpappan utan gm. Hon är godtrogen och tror väl om alla, precis som vittnet (Y*nve) beskrivit henne. Hon berättar kanske för gm att hon söker efter styvpappan. Gm tror inte det är sant. Plötsligt står det en ung, trevlig och ensammen thailändska framför honom. Bingo. Gm avbryter fisket och lovar hjälpa henne att söka efter pappan, men han säger kanske att då måste de åka en bit med bilen. Han säger sig veta var styvpappan brukar fiska och erbjuder VB skjuts. Alternativt kommer de överens om att det är bättre att han skjutsar hem henne. Färden går i vilket fall inte hemmåt.

De flesta som fiskar ensamna nere vid älven en lördagkväll är reko människor, men visst finns det även lite mysko personer där också. Det som ska tilläggas är att många av de inbitna fiskarna har
Citera
2013-05-15, 13:23
Medlem
tjackkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
mm blir mer å mer skumt för varje dag som går...

Hon är från malmö? Det där var lite väl långsökt. Varflr skulle hon vara inblandad i VB's försvinnande? hon lär väl knappast ha någon relation med VB eller nån i VB's bekantskapskrets..

Bara för att folk skriver udda saker betyder det inte att dom är misstänkta, måste ju finnas andra grunder att gå på. T.ex att dom har nån sorts relation eller dylikt.
Citera
2013-05-15, 13:23
Moderator
OYs avatar
Vi får se om hon hittas idag då, har indikationer på att folk ska ut och leta på intressanta platser, hoppas att det inte bara var snack.

MPS ska också ut idag vad jag kan se, är det någon som vet vilka områden de inriktar sig på i nuläget? Vad tror de har hänt henne, det har ju betydelse för var de letar.
Citera
2013-05-15, 13:28
Medlem
highfives avatar
[quote=Soffpotatis1]
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Soffpotatis1 beskrev tidigare i tråden att styvpappan skulle fiska nere vid älven denna lördagkväll den 4/5. Måhända att det var mamman (förvånar nog ingen?) som VB blev upprörd på och valde att försöka hitta styvpappan nere vid älven för att prata med honom om detta. VB hade ingen större kunskap om fiskeplatser, men en plats kände hon till, nämligen denna.

http://www.kuriren.nu/boden/?articleid=3672409

Det har ju söks flitigt nere vid älven av både MPS och polis så kanske pluggkompisen snappat någonting om att VB ev skulle gå ner mot älven och berättat detta för polisen. Eller så skedde kontakten med styvpappan via sms så kompisen hade ingen aning om var VB gick när hon lämnade honom vid 21-tiden.

VB följer den gång-/grusväg som går parallellt med, cirka 50 meter, från älven. När hon kommer till platsen som hon känner igen sen tidigare träffar hon inte på styvpappan utan gm. Hon är godtrogen och tror väl om alla, precis som vittnet (Y*nve) beskrivit henne. Hon berättar kanske för gm att hon söker efter styvpappan. Gm tror inte det är sant. Plötsligt står det en ung, trevlig och ensammen thailändska framför honom. Bingo. Gm avbryter fisket och lovar hjälpa henne att söka efter pappan, men han säger kanske att då måste de åka en bit med bilen. Han säger sig veta var styvpappan brukar fiska och erbjuder VB skjuts. Alternativt kommer de överens om att det är bättre att han skjutsar hem henne. Färden går i vilket fall inte hemmåt.

De flesta som fiskar ensamna nere vid älven en lördagkväll är reko människor, men visst finns det även lite mysko personer där också. Det som ska tilläggas är att många av de inbitna fiskarna har

Har du mer uppgifter så skriv!
Citera
2013-05-15, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackkurt
Hon är från malmö? Det där var lite väl långsökt. Varflr skulle hon vara inblandad i VB's försvinnande? hon lär väl knappast ha någon relation med VB eller nån i VB's bekantskapskrets..

Bara för att folk skriver udda saker betyder det inte att dom är misstänkta, måste ju finnas andra grunder att gå på. T.ex att dom har nån sorts relation eller dylikt.

precis är nog mera suspekt det AN skrev tidigare iveckan!
Citera
Medlem
Soffpotatis1s avatar
Kan ni se vad jag skrev till highfive? Inlägget är tomt för mig. FB appen är fan inte top notch
Citera
Medlem
Astrologeens avatar
Finns det någon speciell plats ni vill ha sökt igenom här på Flashback så kan jag bege mig iväg, men inga black ops bakom Eldmannens hus tack
Citera
2013-05-15, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1
Kan ni se vad jag skrev till highfive? Inlägget är tomt för mig. FB appen är fan inte top notch
jodå
Citera
2013-05-15, 13:32
Medlem
highfives avatar
Citat:

Nä det är min text som syns!
Citera
2013-05-15, 13:33
Medlem
Soffpotatis1s avatar
Astroloogen: kolla igenom ett tidigare inlägg av mig. Jag inringat ett område som jag tycker intressant. En motionsslinga vid ing3
Citera
2013-05-15, 13:36
Medlem
Dom har sökt av sävastön idag hörde jag nyss på radio!
Citera
2013-05-15, 13:36
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Astroloogen: kolla igenom ett tidigare inlägg av mig. Jag inringat ett område som jag tycker intressant. En motionsslinga vid ing3

Ska kolla närmare på det, vet vart du menar.

http://i41.tinypic.com/nzmved.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in