2013-05-16, 15:42
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moa66
14:23 skriver hon:Ska nu ut och motionera lite och sedan till kompis och plugga^^

och jag tror hon menar jogga..sen tillbaka hem igen och kl.15:22 skriver sista inlägget.
Sen blir upphämtad i bil av kompisen ca 16:00
Ja, så skulle det mycket väl kunna vara. När hon sedan lämnar bostaden (som kan ha varit runt 15:30) iklädd svarta lediga fritidsplagg är motionen avverkad och hon på väg till en kompis för att plugga. - Ja, hon skulle rentav ha kunnat vara framme i Luleå till runt kl. 16 (det fanns ju någon JH som uppger sig ha sett henne på Smedjan där).
Citera
2013-05-16, 15:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Sista signalen från den försvunna kvinnans telefon sade polisen skulle ha skickats ut vid 16-tiden, en timme efter hon lämnade hemmet samma dag hon försvann. Enligt NSDs uppgifter har 20-åringen skickat flera sms efter den tidpunkten..hittar man bara mobilen så borde fallet vara löst...
Nej, läs Lalajlajs tidtabell, som jag citerade.
Citera
2013-05-16, 15:43
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Sista signalen från den försvunna kvinnans telefon sade polisen skulle ha skickats ut vid 16-tiden, en timme efter hon lämnade hemmet samma dag hon försvann. Enligt NSDs uppgifter har 20-åringen skickat flera sms efter den tidpunkten..hittar man bara mobilen så borde fallet vara löst...

Jag vet inte varför polisen börjar mörka uppgifter, vi vet ju att de gått ut med att telefonen varit aktiv 18:40 och runt 21, då hon enligt kompisen lämnade hans bostad.

Men vi vet också att hon inte lämnade hemmet kl 15, sista inläggen på Facebook gjordes runt halv 4, vilket stämmer bra med den tid kompisen uppgav att han hämtade henne.

Jag är helt övertygad om att de nu granskar kompisen och att de därför backar på uppgifterna.

Han hämtade kl 16 och under deras gemensamma tid så går hon spårlöst upp i rök. Att han säger att hon var glad, gick hem vid 21 och allt annat i övrigt har inte längre någon trovärdighet.
Citera
2013-05-16, 15:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, så skulle det mycket väl kunna vara. När hon sedan lämnar bostaden (som kan ha varit runt 15:30) iklädd svarta lediga fritidsplagg är motionen avverkad och hon på väg till en kompis för att plugga. - Ja, hon skulle rentav ha kunnat vara framme i Luleå till runt kl. 16 (det fanns ju någon JH som uppger sig ha sett henne på Smedjan där).
Föräldrarna såg henne lämna bostaden i Boden ca 16, enligt Efterlyst. Då kan hon knappast ha varit i Luleå runt kl 16.
Citera
2013-05-16, 15:45
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, läs Lalajlajs tidtabell, som jag citerade.

Här kommer en uppdaterad tabell, har lagt till att hon även lade ut ett inlägg på hennes andra Facebook innan hon gick.

14:23 - Inlägg på Facebook, ska ut och motionera
15:xx - Telefon kopplar upp mot mast och positioneras till fästningen
15:22 - Inlägg på Facebook, om de fyra fruarna.
15:42 - Sista inlägget på Facebook 2
16:00 - Kompisen hämtar med bil
18:40 - Telefonen kopplar upp mot mast och positioneras till Friluftsområde i Sävast
21:00 - Hon lämnar kompisen gående och glad
21:xx - Telefonen kopplar upp mot mast som täcks in av kompisens bostad, därefter dör telefonen.
Citera
2013-05-16, 15:50
Medlem
reffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Här kommer en uppdaterad tabell, har lagt till att hon även lade ut ett inlägg på hennes andra Facebook innan hon gick.

18:40 - Telefonen kopplar upp mot mast och positioneras till Friluftsområde i Sävast
21:xx - Telefonen kopplar upp mot mast som täcks in av kompisens bostad, därefter dör telefonen.

Detta måste jag ha missat, vad är det där för inlägg?
Citera
2013-05-16, 15:52
Medlem
Citat:

18:40 - Telefonen kopplar upp mot mast och positioneras till Friluftsområde i Sävast kanske var hon å kompisen ute för å ta lite frisk luft en promenad för att sedan återvända tillbaka till kompisens lägenhet bara en tanke....kopplar upp menas det att hon ringt nån eller att hon bara skickat ett sms??
Citera
2013-05-16, 15:54
Medlem
Lums avatar
Citat:
Jag vet inte varför polisen börjar mörka uppgifter, vi vet ju att de gått ut med att telefonen varit aktiv 18:40 och runt 21, då hon enligt kompisen lämnade hans bostad.

Men vi vet också att hon inte lämnade hemmet kl 15, sista inläggen på Facebook gjordes runt halv 4, vilket stämmer bra med den tid kompisen uppgav att han hämtade henne.

Jag är helt övertygad om att de nu granskar kompisen och att de därför backar på uppgifterna.

Han hämtade kl 16 och under deras gemensamma tid så går hon spårlöst upp i rök. Att han säger att hon var glad, gick hem vid 21 och allt annat i övrigt har inte längre någon trovärdighet.

Exakt, mycket pekar nu på kompisen mer än innan. Sannolikheten är stor att hon är någonstans i Sävast området, att telefonen dör ut exakt vid hans bostad behöver inte betyda att hon var där förutom då GM.
Citera
2013-05-16, 15:54
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Detta måste jag ha missat, vad är det där för inlägg?

https://www.facebook.com/bangsuan.no01/posts/514026355326080
Citera
2013-05-16, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

missade..sista inlägget är det på facebook nr 2: kl.15:42
Citera
2013-05-16, 16:15
Medlem
Citat:

jag har läst att sista uppkopplingen mot mast var 18:40..inte 21 stämmer det?
Citera
2013-05-16, 16:16
Medlem
Citat:

Men konstigt nog menar polisen att hon lämnade hemmet kl 15:

Citat:
Sista signalen från den försvunna kvinnans telefon sade polisen skulle ha skickats ut vid 16-tiden, en timme efter hon lämnade hemmet samma dag hon försvann.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7659714
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in