Hahahaha, ja, bara en sån sak!

Har han inte rätt att välja precis vem som helst att försvara honom, eller är det ett byte som kan nekas?
Hur många fortifikationer det finns kring Boden tror jag inte ens att Försvarsmakten kan upplysa om, troligen finns det ytterst få personer i livet som har ett helhetsgrepp om omfattningen, om det ens funnits sådana personer. Vill man ha ett någorlunda vettigt svar är det troligen Fortifikationsverket man bör vända sig till, de har förteckningar över det som iaf är i drift, bör kunna rota i sina arkiv för att hitta vad som varit aktivt, rivet, nedlagt eller sålt, dock lär det vara ett grannlaga arbete att hitta precis varenda byggnadsverk kring Boden som gjorts av mänsklig hand till rikets försvar.
Som jag sa tidigt i tråden och som visade sig stämma, hitta de platser som KJ har en anknytning till, där kan det vara värt att leta. Nu menar jag inte platser som han har besökt någon enstaka gång, utan mer platser som han brukat, som han vistats mycket på, har en känslomässig anknytning till eller på annat sätt kan knytas till, t ex vid airsoftspelande.
Lite trafik med människor och fordon, enkelt att ta sig nära med bil, och där man kan ta sig med bil utan att väcka uppmärksamhet, bilen kan ställas lite undanskymt ifall det skulle passera en bil eller människa. På en sådan plats tror jag att KJ grävt ner händer, mobiltelefon samt de hjälpmedel han gagnat vid styckning och transport.
Meningslöst att leta i varenda fortifikation, kommer ju att ta många många år att träffa rätt om det är en sådan plats det saknande gömts på, om man inte har tur, men det har man sällan.
Någon har berättat om umgänget med KJ för några år sedan, platser de besökt osv., sant eller inte, men sådan information är värdefull om det ligger någon sanning i det, tror jag.