2013-08-16, 23:17
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
varför endast benen var där inne, tror jag berodde på att han/dom blev avbrutna av någon/något eftersom en presenning ska visst ha legat utanför huset!(den dom forslade benen i?) dom var på väg att hämta nästa lass uppe i gropen med presenningen. då dom blev störd! sen fick dom inte nån mer tjans!.
Vi vet inte om den här (enligt någon i tråden mycket smutsiga) pressen legat där sedan tidigare. Men frånsett detta så är det ju hur långsökt - och långt - som helst att placera lasset likdelar i en grop 150-175 m bakom huset, om det varit tänkt att lämpa in varenda del i huset. Bilen - Gropen - Huset, eller Bilen - Huset; vad skulle du ha valt? - Eller menar du att det primära varit att frigöra bilen från likdelar, för att när som helst kunna köra från platsen i en likfri bil? - Ja, det ligger onekligen något i detta, men man måste också betänka den mertid och merkraft som mellanstationen Gropen inneburit. En halv vända till Gropen motsvarade kanske 3 x inkastandet av samtliga likdelar i huset.
Citera
2013-08-16, 23:18
Medlem
Tråden har ju haft lite "high tech level" i och med "zero73" och flera trådmedlemmars bistånd i mobiltäckning etc.

Det jag är nyfiken på, går det på något sätt spåra vem/vilka som är in på en persons fejja sida.
Tänker närmast på VB's fejja sida efter uppdateringen 4/5 fram till typ 21.00.

Kan någon sett/läst hennes status uppdatering och därefter agerat på något sätt.. säkert minst en icingpuck men alla stenar bör man lyfta på.
Senast redigerad av ToZon 2013-08-16 kl. 23:20.
Citera
2013-08-16, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Alldeles nyss så var det ju en spekulation du hade, att hon kanske var rädd och osäker. Nu kommer det plötsligt från en säker källa?
Det polisen sagt och som då kan tas som fakta är att hon skickat ett sms där hon var irriterad, det är alltså inte att "hon kan ha", det är fakta. Men eftersom man inte (vad jag vet?) gått ut med någon exakt tidpunkt på när det skedde så blir jag förbryllad hur du (eller din källa) kan veta att efter det så skickade hon ett till?

Hur vet du att det var efter irriterad-messet hon skickade att hon var rädd och osäker, vilken tidpunkt kom irriterad-messet och vid vilken tidpunkt kom rädd-messet enligt din källa?
2. eftersom jag återberättar det min källa säjer, så måste hen ibland dubbelkolla och då kan det ibland se ut som lösa antaganden innan det blir bekräftat! din sista fråga måste jag höra mej för med! återkommer!!
Citera
2013-08-16, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Vi vet inte om den här (enligt någon i tråden mycket smutsiga) pressen legat där sedan tidigare. Men frånsett detta så är det ju hur långsökt - och långt - som helst att placera lasset likdelar i en grop 150-175 m bakom huset, om det varit tänkt att lämpa in varenda del i huset. Bilen - Gropen - Huset, eller Bilen - Huset; vad skulle du ha valt? - Eller menar du att det primära varit att frigöra bilen från likdelar, för att när som helst kunna köra från platsen i en likfri bil? - Ja, det ligger onekligen något i detta, men man måste också betänka den mertid och merkraft som mellanstationen Gropen inneburit. En halv vända till Gropen motsvarade kanske 3 x inkastandet av samtliga likdelar i huset.
2. vad får dej att tro att bilen hade med själva transporten av likdelarna att göra? jag tror att kroppen har legat uppe på fortet el. inne nånstans i nåt värn och sedan transporterats delad i en pre.ing ner till FP2! i bilen sitter det- tror jag- personer som hjälper honom att få in likdelarna genom fönstret! någon är inomhus och tar emot. dom andra halar upp på fönsterluckan som dom har gjort mer vågrät genom att använda skuffluckan att lägga upp fönsterluckan på! detta måste gå fort, därav hjälpen! detgår heller inte att ha likdelarna i bilen pga. lukt och vätskor och för att dom ska kunna dra därifrån så fort som möjligt utan att ta med sig nån kroppsdel! min teori!
Citera
2013-08-17, 00:07
Medlem
Citat:
2. vad får dej att tro att bilen hade med själva transporten av likdelarna att göra? jag tror att kroppen har legat uppe på fortet el. inne nånstans i nåt värn och sedan transporterats delad i en pre.ing ner till FP2! i bilen sitter det- tror jag- personer som hjälper honom att få in likdelarna genom fönstret! någon är inomhus och tar emot. dom andra halar upp på fönsterluckan som dom har gjort mer vågrät genom att använda skuffluckan att lägga upp fönsterluckan på! detta måste gå fort, därav hjälpen! detgår heller inte att ha likdelarna i bilen pga. lukt och vätskor och för att dom ska kunna dra därifrån så fort som möjligt utan att ta med sig nån kroppsdel! min teori!

Om de nu är så många som hjälps åt, varför bara benen inne i huset, och varför skall de måsta vara så många för det? Hur mycket väger ben egentligen när de måste varit 2-3 personer för att lyfta in dessa i huset? Sen borde det nog gått lätt att se ifall fönsterluckan blivit rörd nyligt eller om den legat orörd i aktuell lutning runt omkring, vilken polisens tekniker konstaterar ganska snabbt.
Citera
2013-08-17, 00:17
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Menar du att man har dragit en presenning med inneslutna likdelar från ett närbeläget värn el. likn. - för att sedan upptäcka att endast benen gått att kasta in i huset..? - Och polisens sökhundar har gått bet på att hitta stället där likdelarna förvarats? - Ja, jag kan inte efter de senaste försöken till återskapning av sms mm egentligen utesluta något, men om "de" varit så försiktiga så framstår det som oerhört klantigt att ha fått in VB:s blod i mt:s bil. - Hur gick det till?
Citera
2013-08-17, 00:17
Medlem
Citat:
2. eftersom jag återberättar det min källa säjer, så måste hen ibland dubbelkolla och då kan det ibland se ut som lösa antaganden innan det blir bekräftat! din sista fråga måste jag höra mej för med! återkommer!!
2. får inte fram nånting konkret! sorry!!
Citera
2013-08-17, 01:02
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det kan jämföras med den hafsiga och slafsiga hanteringen av likdelarna - vilka verkade nödtorftigt hoprafsade och sedan utstjälpta i naturen (förutom ödehusets ben som förmodligen inte fått plats i stenringen utan att gm tvingats bygga på höjden). - Därmed var likdelarna avklarade.Han skulle med andra ord få svårt att kunna hitta någon "partner in crime".Att VB:s blod hittats i bilen och att mt presenterat en - enligt åklagarna - orimlig förklaring till förekomsten av detta blod talar för att han inte lånat ut sin bil vid tiden kring VB:s försvinnande.En del program verkar ha gjort honom höggradigt romantisk:
Mot bakgrund av att mt bevisligen avfyrat ett airsoftvapen rakt i ansiktet på en kompis så att blodvite uppstått (ej iakttagit säkerhetsavstånd mm), skurit sig i fingret och visat närbilder på blod, publicerat ett censurerat youtubeavsnitt om kaninstyckning mm, ifrågasätts historien om elsladden. Misstänker att mt kan ha triggats av att se blod; att köra sina kompisar till akutintaget (där man kunde få syn på trafikoffer mm) var förmodligen ett rent nöje för honom, och om man också betänker att han umgåtts med ”ångestridna” tjejer med självskadebeteende (och själv tycks ha dragning åt det hållet) är blod något som i vart fall inte avskräckt honom. Bara ett par veckor innan VB försvann var det styckade kaniner som dominerade mt:s tankevärld:
http://www.youtube.com/watch?v=l4zKGdtug7k&feature=player_detailpage

Skjuta småfåglar tycks han också ha lärt sig av den kaninstyckande airsoftfantasten (vars nervösa skratt mellan sina jaktturer minst av allt kan kallas hjärtligt):
http://www.youtube.com/watch?v=oBg_NroPXSo&list=TLifDd-JQuAyY
(http://tedsholdover.com/may-2013/"]http://tedsholdover.com/may-2013/"]http://tedsholdover.com/may-2013/)

(Här ser vi f.ö. också ett hus med inslagna fönsterrutor – vilket kan ha fått mt att associera till just ödehuset vid Gammelängsberget. Kaninstyckaren kastade in två döda fåglar till katterna, medan VB:s mördare utfodrade råttorna med två avstyckade ben.)Ännu ett oskyldigt lamm som riskerar livet om han berättar sanningen. – Din ”sagesperson” verkar ha plockat upp alla halmstrån som finns i Boden – eller är det en av mt:s förebilder han stött ihop med:
http://www.hamsterpaj.net/entertain/filmklipp/slaughter-your-world-#

Den fortsatta utredningen med två åklagare som oförtrutet synes sträva vidare mot att försöka ringa in gm - och i sina ambitioner inte heller drar sig för att kräva att få lusläsa alla raderade sms - kommer förhoppningsvis att ge resultat och visa vad som är vad.

Kan bara instämma i detta inlägg.

Vill tillägga att det verkar finnas många nya nick sedan maj 2013 som är väldigt aktiva i den här tråden och skriver både det ena och det andra - teorier och hypoteser i all ära men ibland känns en del inlägg mest skapade för att lägga rökridåer...

Har ett milt sagt restriktivt förhållningssätt till vissa nyare skribenter här i tråden.
Citera
2013-08-17, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Om de nu är så många som hjälps åt, varför bara benen inne i huset, och varför skall de måsta vara så många för det? Hur mycket väger ben egentligen när de måste varit 2-3 personer för att lyfta in dessa i huset? Sen borde det nog gått lätt att se ifall fönsterluckan blivit rörd nyligt eller om den legat orörd i aktuell lutning runt omkring, vilken polisens tekniker konstaterar ganska snabbt.
2. svar på fråga 1.dom hann inte få in mer än benen innan dom blev störda!
2. en är inomhus, och hur många som är utanför, vet inte jag! vet du??
3.fönsterluckan var lutad från fönstret och ner till marken när MP upptäckte benen
alltså fönstret var öppet!
4. jag har ingen aning om vad polisens tekniker har fått fram! detta är bara mina
teorier!!
Citera
2013-08-17, 01:21
Medlem
Citat:
2. svar på fråga 1.dom hann inte få in mer än benen innan dom blev störda!
2. en är inomhus, och hur många som är utanför, vet inte jag! vet du??
3.fönsterluckan var lutad från fönstret och ner till marken när MP upptäckte benen
alltså fönstret var öppet!
4. jag har ingen aning om vad polisens tekniker har fått fram! detta är bara mina
teorier!!

Ja, men för att få in benen räcker det nog gott och väl med en person, de kan lätt fraktas i en sopsäck, väska. Jag vet ingenting annat än att en person sitter anhållen misstänkt för mord. Skulle det vara fler GM skulle det vara en ökad risk att fler spår hade lämnats.
Vet att fönsterluckan är lutad mot marken, men har den rörts nyligt, lyfts från marken borde det lämnat spår i marken, fönsterluckan har bevisligen varit öppen en längre tid innan fyndet och med uppgifter om att det skall ha varit tomt i ödehuset ett par dagar innan så borde polisens tekniker snabbt kunna konstatera ifall att luckan varit rörd ifrån marken, de senaste dagarna, genom färska spår i jord, mossa, gräs, eller vad som kan tänkas varit upprivet.

Sen att de enligt senaste artikeln i en av dagstidningarna försöker framställa sms kommunikationen mellan KJ och VB de senaste dagarna, och kanske därifrån få fram ett motiv, tycker jag talar starkt emot en medhjälpare.
Citera
2013-08-17, 02:28
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
En tanke bara: när man läser VBs FB så är svenskan sisådär ibland, av förståeliga skäl. Jag tänker på hennes sista meddelande att hon "sen skulle hem till kompis och plugga". Hon kanske menade hem till kompis OCH SEN plugga. Alltså hon glömde SEN. Det skulle förklara varför mamman hade efterrätt klar. Hon väntade att hon skulle komma tillbaka snart. Hon skulle bara hem till en kompis och sedan komma hem igen och plugga. Hon hade ju tenta dagen efter. Kanske därför de irriterade smsen, KJ körde aldrig hem henne och hon var ju tvungen att plugga.

Det skulle ju ge svar på våra frågor varför i hela fridens namn hon skulle hem till KJ och plugga. Det kanske hon inte skulle.

Intressant tanke. Om det skulle vara på det här sättet blir allt genast mer logiskt.
Citera
2013-08-17, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Ja, men för att få in benen räcker det nog gott och väl med en person, de kan lätt fraktas i en sopsäck, väska. Jag vet ingenting annat än att en person sitter anhållen misstänkt för mord. Skulle det vara fler GM skulle det vara en ökad risk att fler spår hade lämnats.
Vet att fönsterluckan är lutad mot marken, men har den rörts nyligt, lyfts från marken borde det lämnat spår i marken, fönsterluckan har bevisligen varit öppen en längre tid innan fyndet och med uppgifter om att det skall ha varit tomt i ödehuset ett par dagar innan så borde polisens tekniker snabbt kunna konstatera ifall att luckan varit rörd ifrån marke n, de senaste dagarna, genom färska spår i jord, mossa, gräs, eller vad som kan tänkas varit upprivet.

Sen att de enligt senaste artikeln i en av dagstidningarna försöker framställa sms kommunikationen mellan KJ och VB de senaste dagarna, och kanske därifrån få fram ett motiv, tycker jag talar starkt emot en medhjälpare.
men hallå! är du medveten om att det har gått en tid mellan mordet och undanskuffandet av benen in i huset! och spelar det nån roll om så hela skogen var uppriven framför luckan? eller om luckan hade börjat slå rötter i marken? det är inte huruvida den har rörts som är viktig i min teori (för det är endast en teori) utan det är endast för mej en svår tanke att han skulle ha vari ensam vid undanskuffandet av kroppsdelarna!. han kan ju faktiskt ha fått hjälp eftersom det var meningen att allt-i slutänden- skulle brännas upp!, och med det ev.spår av GM och medGM!. men visst jag kan ju givetvis ha fel i min teori!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in