Jag orkar inte läsa alla dessa sidor men jag har följt med i lokaltidningarna.
Om jag får spekulera så tror jag på den ”enkla lösningen” och inte på att hon blivit kidnappad, mördad etc. Hon har varit ute och sprungit/promenerat längs en bilväg och blivit påkörd av någon fyllskalle eller knarkare som istället för att slå larm lyfter in henne i bilen och i panik kör vidare för att sedan dumpa den livlösa kroppen på ett för tillfället lämpligt ställe (som Alldén gjorde med Caroline Stenvall). Kanske levde kvinnan fortfarande men dog av inre skador i skogen.
Vem/vilka söker vi efter då? Jo, jag spånar vidare och tror;
A) En äldre, ensam man med alkoholproblem som än så länge lyckas sköta jobbet även om snacket börjat gå om att han nog ”festar rätt hårt” trots att han aldrig är med på personalfester o dyl just för att ”hålla skenet uppe”. Antingen har han varit på jobbet de här dagarna efteråt eller så har han varit hemma och sjukskriven ”i influensa”. Han har ingen familj som reagerar över varför det står en bil med blodig front i garaget. Ja, jag inbillar mig att han är ca 50-60 år och skild. Han bor ensam på en liten gård och har aldrig varit i klammeri med rättvisan tidigare. Om han mot förmodan varit på jobbet så har han haft en annan bil då hans bil ”är på reparation”. Alldén-typen ser jag framför mig.
B) Två-tre stycken yngre förmågor, påverkade av någon olaglig substans kör på kvinnan, lyfter in henne i bilen och gör sig av med henne på lämpligt ställe. De är redan kända hos Polisen och vill inte åka in i finkan när den finaste årstiden med grillning och fester står för dörren. En av dem kommer inte att kunna hålla käften. De åker dit.
Var kan jag tänka mig att kroppen finns? Också här har jag spånat fram en lösning. Mot Älvsbyhållet. Mellan Klöverträsk –Älvsbyn eller Boden –Älvsbyn beroende på vilket håll bilen kom körande. En lördag är där inte särskilt trafikerat på någon av vägarna och många små traktorstigar som leder rakt in i skogen. Kanske har man inte orkat köra in efter en lerig skogsväg utan bara stannat på en p-ficka.
Kommer kvinnan att hittas? Ja. Jag tror inte man ens bemödat sig om att gömma henne utan att hon ligger öppet. Mot hösten när bären kommer och jaktsäsongen börjar lär hon bli hittad om inte annat. Mobiltelefonen ligger säkert alldeles bredvid eller en bit från vägkanten där hon blev påkörd.
Usch! Törs jag verkligen posta det här? Tänk om hennes stackars anhöriga läser det här?
Jag hoppas jag är helt fel ute i mina teorier och att hon i själva verket är fullständigt ansvarslös, lever och mår bra och sitter hemma hos någon kompis i detta nu. Det här känns inte alls bra och jag reagerar extra mycket när det är så ”nära inpå knuten”. Jag bor i Luleå, nästgårds med Boden. Nu ska jag sluta läsa deckare och sluta upp med ruskiga filmer som sätter igång min skenande fantasi.