2013-05-24, 21:02
Medlem
MrFolds avatar
Finns det spår i lägenheten, sommarstugan, garaget eller på fyndplatserna så kommer teknikerna att hitta dem, det känner jag mig helt säker på.

Om en gärningsman bryter ihop och erkänner under förhör är svårt att sia om tror jag. Att yrkeskriminella kan hålla tyst vet vi alla, men även människor utan kriminell identitet kan visa sig oväntat svåra att få att erkänna ett grovt brott. Trots övertygande bevisning. Förnekandet har naturligtvis en rationell sida, men det kan lika gärna bli ett psykologiskt försvar som inte bryts ens i ett hopplöst läge. Se bara på Ulf Olsson. Han hade dock haft nästan 15 år på sig att förtränga och bygga upp ett psykologiskt försvar. Om den misstänkte är skyldig har han haft 2½ vecka lite drygt.

Jag kan känna sympati med Mr_wiseguys teorier eftersom jag själv tänker på samma sätt. Jag har ännu inte uteslutit möjligheten att "KJ" trots allt kan vara ett blindspår. Det finns anledning att påminna om att det händer att även "uppenbara" gärningsmän faktiskt är oskydliga: Tommie. Han fortsätter dock att vara min huvudkandidat, vilket han varit sen han dök upp i tråden (parallellt med möjligheten att VB begått självmord - teorier om olyckor eller att hon skulle vara vid liv kändes dock redan efter några dagar som tämligen osannolika). Jag tror inte heller på några scenarion med flera gärningsmän eller att det skulle ha varit något planerat. Än mindre någon slags ritualmord. Enklaste förklaringen och utgå från statistik. Det stämmer inte alltid i det enskilda fallet förstås, men hittills finns det inget direkt här i tråden känt som talar för att det här mordet skulle avvika från de vanligaste mönstren.
Citera
2013-05-24, 21:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Nog kan de ha eldats kroppsdelar, som kläder/tillhörigheter. Den bekanta jag pratade med som hade promenerat intill gulhuset (fp) när bmw:n med de två männen stod där, sa att det luktade kraftigt rök i närheten.

Tyder ju på mer än en GM i så fall?
Citera
2013-05-24, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Nu hajjar jag

Dock har det kommit uppgifter i media om att de letar efter något slags mordvapen.

Det kan nog stämma eftersom de planerar dykningar i sjön i närheten av stugan efter dels kläder,kroppsdelar samt verktyg som kan ha använts vid styckningen. Dock som jag skrev i tidigare inlägg har de fortfarande platser kvar att genomsöka. Det senaste jag hörde från min kontakt är att de ska kolla längs vägkanter om han slängt ut något från bilen eller hur han nu transportera kroppen. Huruvida de skall utgå från stugan eller Boden vet jag inte. Inte heller om de vet hans färdväg. Men kanske inte finns så många alternativa färdvägar?

Dock låter det som väldigt mycket mark att genomsöka.
Citera
2013-05-24, 21:04
Medlem
Flashbackar, jag har ingen aning om det är den bmw:n som är utbränd, men de som sett b ilen på plats, sa att det var en silver/grå bmw såg ganska ny ut.
Citera
2013-05-24, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Finns det spår i lägenheten, sommarstugan, garaget eller på fyndplatserna så kommer teknikerna att hitta dem, det känner jag mig helt säker på.

.

Självklart. Det kommer inte bli ett indiciemål, utan massor av konkret bevisföring.
Citera
2013-05-24, 21:05
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Gällande misstankarna mot KJ:

Att de kriminaltekniska undersökningarna vid det här laget har varit resultatlösa, kan som jag ser det bero på 3 orsaker:

1 - KJ är oskyldig.

2 - KJ har haft gott om tid på sig och har varit väldigt skicklig när det kommer till att undanröja bevis.

3 - Polisens kompetens kan ifrågasättas.

Detta baseras på att misstankegraden kvarstår vid skäligen, när det vid det här laget och med de resurser som används borde ha gett resultat.
Citera
2013-05-24, 21:07
Bannlyst
Skulle jag, rent hypotetiskt förstås, utföra ett mord och måste göra mig av med kroppen så skulle jag köra den minst 15 mil därifrån. Aldrig förstått varför folk inte gör det. Kanske lätt att säga så här, men är man kapabel att utföra ett sådant mord borde man kunna vara kylig nog att dumpa kroppen så långt ifrån att ingen hittar den igen.
Citera
2013-05-24, 21:11
Medlem
När Dog hon? När styckades hon? vad tror ni
Citera
2013-05-24, 21:11
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Det kan nog stämma eftersom de planerar dykningar i sjön i närheten av stugan efter dels kläder,kroppsdelar samt verktyg som kan ha använts vid styckningen. Dock som jag skrev i tidigare inlägg har de fortfarande platser kvar att genomsöka. Det senaste jag hörde från min kontakt är att de ska kolla längs vägkanter om han slängt ut något från bilen eller hur han nu transportera kroppen. Huruvida de skall utgå från stugan eller Boden vet jag inte. Inte heller om de vet hans färdväg. Men kanske inte finns så många alternativa färdvägar?

Dock låter det som väldigt mycket mark att genomsöka.

Ja resten av fynden finns troligen någonstans efter vägen till och från de kända fyndplatserna eller kring själva fyndplatserna.

Han hade tidspress och han ville nog bli av med ALLT bevismaterial redan under natten/morgonen efter mordet. Med tanke på att han hade styckningen som tog tid plus lägenheten att städa.

Det låter som att leta efter en nål i en höstack...men jag hoppas att de inte ger upp i första taget bara. Någonstans finns det mer fynd att hitta, det är jag säker på.
Citera
2013-05-24, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Finns inga bevis för det än.

Syftade på seeyainhell's inlägg då han skrev att huvudet var skiljt från torso, hans bekant var ju närmast BO på fyndplatsen.
Citera
Medlem
dragonessa666s avatar
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=282839028514485&set=pb.100003651703 187.-2207520000.1369422574.&type=3&theater

Ytterligare en FB profil för VB, lite kuslig bild med tanke på den senaste informationen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy

Detta är vad jag tror har hänt. / Mr Wiseguy

Dte är en god teori tror jag, det enda jag ställer mig tveksam till är om han verkligen burit ut henne till bilen? Hon var relativt lång för att vara asiat (1.68?) och lär ju ha vägt kanske 60 kg och 60 kg slapp, död kropp slänger man inte bara upp på axeln och bär iväg till parkeringen, det är ingen biffig GM vi talar om! Dessutom hände det förmodligen under lördagen och lördagar mitt inne i ett hyreshusområde är det ofta rörligt sent in på natten, hade han verkligen nerver nog att bära en död människa genom att bostadsområde mitt i natten? Om garaget ligger i husets källarplan dit man kan åka hiss (som var fallet i Mats Alms läge) köper jag din teori, men annars var det ett oerhört risktagande att börja kånka och släpa henne offentligt mitt i natten, men vad vet jag, han kanske gjorde en filmklassiker och rullade in henne i en matta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in