2013-05-10, 09:34
Medlem
reemkas avatar
Vet inte om det tagits upp i tråden tidigare men det finns visst en hel del björn på Åberget.
Citera
2013-05-10, 09:39
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Under tiden sitter hennes mor på Facebook och gillar fotboll och annat istället för att kläcks ur sig "min dotter kom inte hem i natt/helgen". Mycket märkligt beteende. .

Att folk "gillar" saker lite nu och då på facebook behöver långt ifrån betyda att de aktivt tryckt på en gilla-knapp just precis då. Har två facebook-vänner som varit döda i flera månader nu och de fortsätter gilla diverse sidor fortfarande...
Citera
2013-05-10, 09:48
Medlem
Forbliranonyms avatar
Kan inte vara så att henes eventuelle pojkvän ligger bakom detta?
Citera
2013-05-10, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
Kan inte vara så att henes eventuelle pojkvän ligger bakom detta?
Ja det skulle ju eventuellt kunna vara hennes pojkvän om hon nu hade en sådan, eller så kanske hon var lesbisk och hade en flickvän. Det finns en del saker som tyder på att hon kan ha varit dragen till samma kön.
Över huvud taget tycker jag att det har kommit ut förvånansvärt lite information om henne. Men det är väl så att polisen och hennes anhöriga inte tror att det skulle föra utredningen framåt bara för att man avslöjar alla detaljer om hennes privatliv.
Citera
2013-05-10, 10:16
Medlem
Det verkar gå så otroligt långsamt med utredningen och man får nästan en känsla av att polisen döljer något hela tiden. Nu har man hittat kläder men man har inte lyckats avgöra om dom tillhör tjejen. Ska det vara så svårt? För det första har dom väl hundar och för det andra borde väl föräldrarna kunna känna igen kläderna.

Det börjar likna Jägarna. Kanske ska man skicka upp lite snutar från Fjollträsk.

http://www.expressen.se/nyheter/kladfynd-kopplas-till-forsvunna-kvinnan/
Citera
2013-05-10, 10:20
Medlem
tojs avatar
Det är ju inte ovanligt att joggare använder sig av Runkeeper (eller liknande) för att hålla koll på sina löprundor. Dom borde väl kunna ge polisen tillgång till hennes konto om hon nu hade ett?
Citera
2013-05-10, 10:32
Medlem
Klockan 11:00 skall polisen ha presskonferens. Kanske kan vara intressant, men jag tror inte något nytt kommer att släppas.

Här är en newsfeed:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16751024.ab
Citera
2013-05-10, 11:02
Medlem
Astrologeens avatar
Fan hon låter riktigt ovetande, eller lämnar inte ut mycket.

Kläderna sägs kan vara gamla, och legat i terrängen ett tag.

Klockan 13 kommer en presskonferens hållas i Luleå angående förundersökning för brott.

Edit; jävla tomte, vi verkar ju veta mera än henne.
Senast redigerad av Astrologeen 2013-05-10 kl. 11:06.
Citera
2013-05-10, 11:05
Medlem
VikingPoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
Fan hon låter riktigt ovetande, eller lämnar inte ut mycket.

Kläderna sägs kan vara gamla, och legat i terrängen ett tag.

"De vet vi inte", "Vi vet inte så mycket", "Det kan jag inte svara på för vi vet inte så mycket", "Jag vet inte". Haha stänger av nu, vilken parodi...
Citera
2013-05-10, 11:05
Medlem
presskonferens kl:13 i luleå, hur ska man tolka det?
Citera
2013-05-10, 11:07
Medlem
Plastartikels avatar
Vafan vet dom egentligen?
Vilken onödig presskonferens...
Citera
2013-05-10, 11:08
Medlem
Mertins avatar
"Jag vet inte"...
"Det vet vi inte"...