2013-05-23, 08:45
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
16 tiden enl. VB föräldrar

21 tiden enl. KJ

Alltså har KJ varit tillsammans med VB under dessa mobilsignaler som man läst av eller hur man formulerar sig. Har han sagt något om mobilaktiviteten tro?
Citera
2013-05-23, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Någon som sitter inne på en fax och kan kolla vad för bilar MB och hans fru äger? Alternativt känner sig manad att gå den lite besvärligare vägen och ringa till transportstyrelsen imorgon bitti och kolla? Jag besitter personnummer isåfall till båda. Kan skickas via PM!

OBS! allt görs anonymt och kan ej spåras tillbaka.

Tyvärr har jag ingen fax..Däremot skulle det vara intressant att kolla upp styvpappans bil. Vi är så inriktade på att det är MB, AN, AB eller KJ. Aldrig att en hel familj har gjort detta och inte heller en 20-årig kille..Jag tror vi ska fokusera på en annan som har tidigare har varit på tapeten, vi vet inte så mycket om honom och blir det inte heller så enkelt att få fram uppgifter. En bra början är i alla fall att kolla upp vilken bil han har.

Enl tidigare uppgifter så vet vi att han inte var snäll mot VBs mamma, samt att han vid tidpunkten för VBs försvinnande var iväg och fiska någonstans i Boden, älven (båda enl uppgifter på FB, minns inte vem som la fram dem). Det kan lika gärna vara han som VB ringde sitt sista samtal för att få skjuts hem??

Ha någon möjlighet att kolla vilken bil han har?
https://www.facebook.com/bilmekanikerj*nne.simil*?fref=ts (*=a)
Citera
2013-05-23, 08:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det är väldigt sällsynt att denna typ av GM mördar sina offer, det är ytterst sällsynt, om det ens hänt, att denna typ av GM styckar sina offer.

Styrker upp det du säger med att statistiken talar emot att det är just detta som har hänt VB. Styckning görs sällan eller aldrig om det inte handlar om att osedd flytta offret från en lägenhet. Dessutom, en ganska bra tumregel, ingen relation mellan GM och BO, kropp lämnas på brottsplatsen, GM flyr. Relation mellan GM och BO, kropp göms för att skapa handlingsutrymme för GM.
Citera
2013-05-23, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoyForFools
Om kroppsdelarna var oförpackade när de hittades av MSP och polis/ militär
så gissar jag att offret varken dog eller styckades inomhus. Med tanke på hur
MSP begärde krishjälp efter deras fynd av att se delarna genom ett fönster
visar på att de låg helt öppet. Likaså någon militärs vittnesmål till någon som
skrev tidigare i tråden om hur det såg ut i gropen. Blev offret dräpt och styckad
inomhus borde delarna varit förpackade. Väl förpackade så det inte läcker vätskor
som det verkade ha gjort med KJs hund. Tror inte en sportbag skulle hållit speciellt
tätt om en sådan använts och behållts efter dumpning för att ta bort ev. ägarbevis.

Bara för att man gör det inomhus betyder inte att man använder sig av förpackning, men visst jag håller med det du säger. Tror även om man styckade kroppen inomhus så skulle det låtit en del.
Citera
2013-05-23, 08:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wescey
Möjligt, men om nu brorsan hämtade Kj, varför kunde de inte ta följe med Vb eller köra hem henne? 4.2 km kl 21.00 får en att undra!

Håller med dig, det här håller inte som trolig händelse.
Citera
2013-05-23, 08:53
Bannlyst
Tror faktiskt att idag hämtar de in KJ. Allt talar emot honom. Nu inväntas bara den tekniska bevisningen.
Citera
2013-05-23, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wescey
Möjligt, men om nu brorsan hämtade Kj, varför kunde de inte ta följe med Vb eller köra hem henne? 4.2 km kl 21.00 får en att undra!

Det kan dom ju ha gjort.. kanske inte hem då.
Citera
2013-05-23, 08:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
skrev tidigare i tråden om hur det såg ut i gropen. Blev offret dräpt och styckad
inomhus borde delarna varit förpackade. Väl förpackade så det inte läcker vätskor
som det verkade ha gjort med KJs hund. Tror inte en sportbag skulle hållit speciellt
tätt om en sådan använts och behållts efter dumpning för att ta bort ev. ägarbevis.

Det var ju en betraktelse värd att notera. Men vet vi att kroppsdelarna inte var förpackade på något sätt? Dessutom, MPS såg ingenting utifrån, de dök rakt på kroppsdelarna efter sitt olaga intrång i huset.
Citera
2013-05-23, 08:58
Medlem
Citat:

Tror du tänker lite fel. Jag skulle i alla fall ta bort förpackningen när jag lämnade kroppen i naturen så att naturen kan ta hand om kroppen. Jag skulle ju iofs inte heller lämna kroppen helt öppet på det sätt som gjorts här.
Citera
2013-05-23, 08:58
Medlem
Citat:
Det var ju en betraktelse värd att notera. Men vet vi att kroppsdelarna inte var förpackade på något sätt? Dessutom, MPS såg ingenting utifrån, de dök rakt på kroppsdelarna efter sitt olaga intrång i huset.

Missuppfattade jag det hela när jag tror att jag hört att de såg kroppsdelarna när de tittade in genom det trasiga fönstret? Då gör man ju inget olaga intrång. Känns som att jag läst att de såg det genom fönstret, men jag kan ha fel - det har jag ofta...
Citera
2013-05-23, 08:59
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Sedan var väl knappast Isakin (kannibalen) så noga med att paketera kroppsdelar från sitt offer som han styckade och åt av i sin lgh.
Citera
2013-05-23, 09:00
Medlem
highfives avatar
Skriken i lägenhet från Bodsvedjan var tydligen två och Sverige gjorde två mål i början av matchen när de vann med 2-1 mot Tjeckien. Kanske var det dessa skrik som granngubben reagerade på.

Matchen började 20 30.

http://www.webbsporten.se/hockey-nyheter/hockey/svensk-revanch-mot-tjeckien-2013-05-04-223624.htm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in