Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Styckningen av VB har nästan garanterat ingenting med transport att göra. Att händerna saknas kan tyda på ett rituellt inslag. Glöm det där med transportstyckning.
Några tidigare i tråden hade kontakt (direkt eller via PM), dels med någon soldat som var med vid fyndet i röset och dels person från missing people vid fyndet i huset.
Har de personerna kunnat säga några mer detaljer hur kroppen såg ut? Tänker då på svullnad/insjunkenhet, färg och framförallt hur sår och snittytor såg ut. Var ex. kapytorna på benen mörka/svarta och torra, utan någon direkt larv eller pupputveckling? Då tyder detta vad jag kunnat läsa mig till, mer på att kroppen styckats en tid efter döden. Genom att en död kropp generellt inte läker blod i samma utsträckning så blir det inte samma rupterande blodkaskader runt styckområdena. Området blir då inte lika lockande för insekter/larvutveckling (statistikt belagt vid tester i USA) genom att det också torkar igen fortare. Är det tvärtom så ger det mer indikation på att styckningen ägde rum i samband med mordet eller strax efter det dödande hugget.
Såg torso/huvud respektive ben olika ut avseende detta? Om så, kan personen ha styckats i omgångar. Då vissa moment utförts i mordögonblicket eller strax efter och att andra moment utförts senare. Vilket då också kan påvisa att kroppen ev. transportstyckats i ett andra skede, men kanske ritual-, sadist- eller luststyckats vid ett tidigare tillfälle. Detta skulle också påvisa att kroppen förvarats någonstans under ett par dagar.
Enligt uppgift skall det också vara typiskt då man finner flera ytliga skärsår och knivhugg, att GM successivt byggt upp sitt mod, börjat tvekande, trevande, med en sorts rädsla eller respekt för offret, för att sedan stregra mer och mer, och till sist kommer det fatala hugget. Enligt min egen uppfattning, mer i ett känsloladdat men ändå planerat mord.