2013-07-04, 16:14
Medlem
På KJ:s FB så skriver han och tipsar om en film Wargames den 11/5. Jag kollade upp denna film och den handlar om en lek som blir till ett deadly game......tycker detta är intressant utifrån de teorier som framkommit och vilket datum detta tips lades upp.

http://www.imdb.com/title/tt1543459/?ref_=sr_1

Beskrivning
En paintballomgång utvecklas till ett dödligt spel när tre sinnesrubbade ex-soldater sätter igång en katt och råtta-lek med sina intet ont anande medtävlande. Det leder till en blodig jakt, där alla är måltavlor och ingen går säker..

Tillägg: kikat igenom den och den är mkt rå och blodig!
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-07-04 kl. 16:24.
Citera
2013-07-04, 16:31
Medlem
saltapinnars avatar
http://www.nsd.se/nyheter/

Nu begärs det förlängd åtalstid.
Citera
2013-07-04, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Du brukar ju ha lite uppslag...

Hade nu KJ som du skrev fått ett plötsligt intresse av Irland och irländsk musik så ökar väl det risken/chansen att KJ dök upp på festen? Troligtvis var det likasinnade på festen och de kanske tom jammade lite i stugan.

Tillägg: Kanske var det därför festen bara bestod av en kvinna och 4-5 män. Oftast är det män som ägnar sig åt irländsk musik.

Två kvinnor enl uppgift från en deltagare.
Citera
2013-07-04, 16:35
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
På KJ:s FB så skriver han och tipsar om en film Wargames den 11/5. Jag kollade upp denna film och den handlar om en lek som blir till ett deadly game......tycker detta är intressant utifrån de teorier som framkommit och vilket datum detta tips lades upp.

Beskrivning
En paintballomgång utvecklas till ett dödligt spel när tre sinnesrubbade ex-soldater sätter igång en katt och råtta-lek med sina intet ont anande medtävlande. Det leder till en blodig jakt, där alla är måltavlor och ingen går säker..

Tillägg: kikat igenom den och den är mkt rå och blodig!

Någon kanske kan se filmen? Verkar vara med en tjej/kvinna också.

OM KJ och VB nu åkt i väg någonstans den 4/5 så lär de blivit upphämtade av någon med bil utanför porten den 4/5. Hade han tagit sin egen bil så borde någon i huset noterat detta den 4/5. Börjar snart tro att det finns några fler som på ett eller annat sätt varit med i det hela. Samtidigt var det irländsk afton i Boden den 4/5. Kan tänka mig att lillebror hade en fest i stugan med detta tema. Kanske åkte KJ och sällskapet dit, men där var dessa inte riktigt välkomna. Sen bar det i väg till annat ställe. Frågan är i så fall var de åkte och vad som hände sen?
Citera
2013-07-04, 16:37
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
På KJ:s FB så skriver han och tipsar om en film Wargames den 11/5. Jag kollade upp denna film och den handlar om tre paintball killar som gör en lek till ett deadly game......tycker detta är intressant utifrån de teorier som framkommit och vilket datum detta tips lades upp.

Beskrivning

Har han jagat henne som ett djur så borde utredningen påvisat detta vid det här laget. Dödsorsak- två hugg i bröstet enligt tidningarna, vilket mer tyder på att han agerat i affekt. Ett "surviving the game" scenario kring mordet skulle läckt till media för längesedan.

Men visst- mycket på KJs fejja tyder på en avvikande personlighet så man kanske inte bör ha en alltför stor tilltro till det rationella.

Du är säker på datumet?

Mycket märkligt beteende om det stämmer. Han verkar enligt mig ha svårt att skilja på fantasi och verklighet- vilket vissa med autism kan ha, så vem vet om detta mordet triggade igång eventuella fantasier eller inte. Kanske är detta som psykutlåtandet handlar om?
Citera
2013-07-04, 16:46
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Har han jagat henne som ett djur så borde utredningen påvisat detta vid det här laget. Dödsorsak- två hugg i bröstet enligt tidningarna, vilket mer tyder på att han agerat i affekt. Ett "surviving the game" scenario kring mordet skulle läckt till media för längesedan.

Men visst- mycket på KJs fejja tyder på en avvikande personlighet så man kanske inte bör ha en alltför stor tilltro till det rationella.

Du är säker på datumet?

Mycket märkligt beteende om det stämmer. Han verkar enligt mig ha svårt att skilja på fantasi och verklighet- vilket vissa med autism kan ha, så vem vet om detta mordet triggade igång eventuella fantasier eller inte. Kanske är detta som psykutlåtandet handlar om?

Eller att psykutlåtandet handlar om att mgm reagerar alldeles för normalt för det den mgm är anklagad för,kanske heller inte visar någon sorg efter sin vän BO
Citera
2013-07-04, 16:56
Medlem
FistOfFurys avatar
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7741071

"Åklagarna har bara lämnat ut att man söker mordplatsen, men inte vissa kroppsdelar och mordvapnet".

Nu känner jag mig som Spock när han dividerar med Bones- är inte lägenhet mordplats så är jag helt utan uppslag. Det är helt ologiskt- varför är lägenheten fortfarande avspärrad och varför stycka henne om de befunnit sig utomhus?

Skriken från lägenheten borde indikera på att han gett sig på henne i lägenheten, men vem vet egentligen? Och hur skulle han fått ut henne ur lägenheten med tvång utan att något sett eller hört något? Eller var det kanske det som skriken handlade om?

Har de lämnat lägenheten tillsammans- vart har de då tagit vägen? Nu känns det som att det är konspirationsteoretikernas tur att briljera. För mig är iaf lägenheten fortfarande mordplatsen, men men...
Citera
2013-07-04, 17:18
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7741071

"Åklagarna har bara lämnat ut att man söker mordplatsen, men inte vissa kroppsdelar och mordvapnet".

Nu känner jag mig som Spock när han dividerar med Bones- är inte lägenhet mordplats så är jag helt utan uppslag. Det är helt ologiskt- varför är lägenheten fortfarande avspärrad och varför stycka henne om de befunnit sig utomhus?

Skriken från lägenheten borde indikera på att han gett sig på henne i lägenheten, men vem vet egentligen? Och hur skulle han fått ut henne ur lägenheten med tvång utan att något sett eller hört något? Eller var det kanske det som skriken handlade om?

Har de lämnat lägenheten tillsammans- vart har de då tagit vägen? Nu känns det som att det är konspirationsteoretikernas tur att briljera. För mig är iaf lägenheten fortfarande mordplatsen, men men...

Men är lägenheten fortfarande avspärrad.
Citera
2013-07-04, 17:24
Bannlyst
Citat:
Lite bilder från KJs fejja.

Bild på kniv som kan vara av intresse för polisen: http://www.ladda-upp.se/bilder/amzaaewhlqqizf/

Intressant alternativ till de stämjärn och stämknivar/stämjärnsknivar vi var inne på tidigare i tråden. Det ser ut att vara en ganska ovanlig kniv, är det något som KJ själv eller någon i hans omgivning som satt ett handtag på eller rent av smitt den själv? Finns det någon knivkunnig/knivexpert som kan uttala sig i frågan?
Citera
2013-07-04, 17:26
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Men är lägenheten fortfarande avspärrad.

Senast jag hörde iaf.
Citera
2013-07-04, 17:28
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Senast jag hörde iaf.

Och när var detta.
Citera
2013-07-04, 17:31
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krutdurken2011
Intressant alternativ till de stämjärn och stämknivar/stämjärnsknivar vi var inne på tidigare i tråden. Det ser ut att vara en ganska ovanlig kniv, är det något som KJ själv eller någon i hans omgivning som satt ett handtag på eller rent av smitt den själv? Finns det någon knivkunnig/knivexpert som kan uttala sig i frågan?

Ja, kniven ser hemmagjord ut eller så kanske han bara lagt tejp på handtaget för att få bättre grepp. Knivbladet ser billigt ut hursomhelst- och det ser ut som att han slipat eggen ojämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in