Citat:
Det finns annat än öl på Systembolaget. Ibland är det de små detaljerna som gör det.
Ute eller annan bostad är mordplats tror jag. Kanske knivhöggs VB ute och lades i bagageutrymmet direkt. Där låg kroppen tills KJ hade klurat ut hur han skulle göra sig av med den. Benen kapades för att få ut en likstel kropp, händerna enligt teorin om att avsätta spår.
Vad sim talar emot, ingen visste vid tillfället att VB skulle hem till KJ. Kanske visste han att VB sänt sms till en manlig bekant, och var tvungen att gardera sig. Fingeravtryck i lägenheten och senare prat om 1 gul Ica påse.
Ute eller annan bostad är mordplats tror jag. Kanske knivhöggs VB ute och lades i bagageutrymmet direkt. Där låg kroppen tills KJ hade klurat ut hur han skulle göra sig av med den. Benen kapades för att få ut en likstel kropp, händerna enligt teorin om att avsätta spår.
Vad sim talar emot, ingen visste vid tillfället att VB skulle hem till KJ. Kanske visste han att VB sänt sms till en manlig bekant, och var tvungen att gardera sig. Fingeravtryck i lägenheten och senare prat om 1 gul Ica påse.
Inte direkt hem till KJ men hon mot det normala beteendet på svenska fejjan skriver att hon skall "motionera" och "plugga" denna en/kväll.. varför. Hon skriver vad hon skall göra, inte vad hon har gjort.
Kan det vara att vilseleda modern, motionera (klädsel) och plugga (böcker t.ex. medtages.)
eller ville hon visa omgivningen att hon skulle till någon efter motionen.. ?? Nu hade hon väl inte en vänkrets som var särskilt stor på fejjan men mtGM har antagligen uppmärksammat vad hon skrev.
Kanske mtGM upptäckte det lite senare och förstod att han kan komma i blickfånget, totar ihop en historia.. ja hon var här, gick 21.00 och mer vet jag ej.
Tycker Rubar's teori om "övningskörning" kan vara väl så sann och möjlig och sedan "teori" med mtGM eller vice versa. Hennes DNA borde då kunna finnas på och ikring förarplatsen, ratt, knappar, v-spak etc. såvida han inte städat bilen men det verkar inte så.