2013-08-14, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det finns annat än öl på Systembolaget. Ibland är det de små detaljerna som gör det.

Ute eller annan bostad är mordplats tror jag. Kanske knivhöggs VB ute och lades i bagageutrymmet direkt. Där låg kroppen tills KJ hade klurat ut hur han skulle göra sig av med den. Benen kapades för att få ut en likstel kropp, händerna enligt teorin om att avsätta spår.

Vad sim talar emot, ingen visste vid tillfället att VB skulle hem till KJ. Kanske visste han att VB sänt sms till en manlig bekant, och var tvungen att gardera sig. Fingeravtryck i lägenheten och senare prat om 1 gul Ica påse.

Inte direkt hem till KJ men hon mot det normala beteendet på svenska fejjan skriver att hon skall "motionera" och "plugga" denna en/kväll.. varför. Hon skriver vad hon skall göra, inte vad hon har gjort.
Kan det vara att vilseleda modern, motionera (klädsel) och plugga (böcker t.ex. medtages.)
eller ville hon visa omgivningen att hon skulle till någon efter motionen.. ?? Nu hade hon väl inte en vänkrets som var särskilt stor på fejjan men mtGM har antagligen uppmärksammat vad hon skrev.
Kanske mtGM upptäckte det lite senare och förstod att han kan komma i blickfånget, totar ihop en historia.. ja hon var här, gick 21.00 och mer vet jag ej.

Tycker Rubar's teori om "övningskörning" kan vara väl så sann och möjlig och sedan "teori" med mtGM eller vice versa. Hennes DNA borde då kunna finnas på och ikring förarplatsen, ratt, knappar, v-spak etc. såvida han inte städat bilen men det verkar inte så.
Citera
2013-08-14, 13:27
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Inte direkt hem till KJ men hon mot det normala beteendet på svenska fejjan skriver att hon skall "motionera" och "plugga" denna en/kväll.. varför. Hon skriver vad hon skall göra, inte vad hon har gjort.
Kan det vara att vilseleda modern, motionera (klädsel) och plugga (böcker t.ex. medtages.)
eller ville hon visa omgivningen att hon skulle till någon efter motionen.. ??

Citat:
Inte omöjligt, KJ fick kanske betalt för att skaffa undan kroppen samt ett mordhot hängande över sig.

EDIT;MB alibi ger jag inte mycket för. VB kan ha bragts om livet under sen eftermiddag. KJ kan ha haft rollen som undanskaffare. Instruerad med en historia som ska verka trovärdig. Inkluderat art VB var hos honom, fingeravtryck, Ica påsen osv. Någon kan ha haft allt att förlora på att ha haft umgänge med VB.

Har väl gått rykten i tråden om att VB agerat som betalflicka? FB-posten kan ha varit ett sätt att vilseleda ett sådant agerande. Hon kanske blev less att spela andrafiolen och hotade outa en stadgad, ansedd familjefar, krävde mer betalt, blev våldtagen eller kanske tom blev gravid? Någon har ju uppenbarligen hotat henne tidigare med tanke på polisanmälningarna och det kanske var därför hon sökte sig till karaten?

Möjliga motiv verkar det då inte finnas brist på.
Senast redigerad av zero73 2013-08-14 kl. 13:31. Anledning: La till Tozon quote + fb post
Citera
2013-08-14, 13:33
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Eftersom jag är övertygad om att målet kommer att stå och falla med just de där blodspåren som huvudbevisning (såvida inget nytt och avgörande tillkommer) tänkte jag kasta in lite intressant läsning i tråden kring DNA-bevisningens teori och praktik...

Länkarna (mycket intressant läsning, för övrigt) värderar, vad jag kan se, endast DNA som hittats på en brottsplats och där det finns en misstänkt vars DNA överensstämmer med fyndet.

I VB-fallet har det hittills inte framkommit något som tyder på att KJ:s DNA har hittats. Kanske det finns sådant DNA, men vi vet inte om det är så.
Det enda DNA-fynd åklagarna rapporterat om är VB:s, och det fanns i KJ:s lägenhet.

Som du säger, något nytt och avgörande måste till...
Citera
2013-08-14, 13:40
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Inte omöjligt, KJ fick kanske betalt för att skaffa undan kroppen samt ett mordhot hängande över sig.

EDIT;MB alibi ger jag inte mycket för. VB kan ha bragts om livet under sen eftermiddag. KJ kan ha haft rollen som undanskaffare. Instruerad med en historia som ska verka trovärdig. Inkluderat art VB var hos honom, fingeravtryck, Ica påsen osv. Någon kan ha haft allt att förlora på att ha haft umgänge med VB.

Om sista signalen var i området runt Sävast måste de ju ha åkt dit, eller i alla fall mobilen?
Kan det vara så att hon faktiskt var hemma hos KJ. Han drar fram en kniv eller vapen, kanske slår han till henne, hon skriker till (vittnen har berättat om två skrik). Han för henne under hot ut till bilen, de kör till Sävast och där stänger han ner hennes mobil (varav sista signalen). De går in i en bostad som tillhör någon annan (det var en eller flera där), de dödar henne, sedan forslas hon iväg i KJs bagagelucka (varav blodfläcken).
Antingen har hon styckats i den bostaden (där ingen husrannsakan gjorts), eller styckas hon någonstans i terrängen runt ödehuset.
De har använt rep eller tejp. Rester av det hittas på kroppen (kanske tejprester runt munnen). I KJs lägenhet hittar de sedan samma tejp eller rep, kanske ett misslyckat försök som knölats ner i hans ficka, men hennes dna/blod på. Dnat kan vara hår eller hudrester.
I påsen som hittades i bagageluckan med hennes blod och hans fingeravtryck kan ju mordvapnet ha legat i eller kläder, händerna ja vad som helst.

Frågetecknen är hur han får henne ut till bilen och ingen misstänker något. Men han kan ju som sagt hotat henne, eller hotat att döda hennes mamma eller vad vet jag.
Andra frågetecknet är varför hon inte dumpades i någon skog närmare Sävast. Det vet jag inte. Kanske var ödehuset målet av någon anledning. Eller för att man kände till terrängen. Själva dumpningen känns avbruten. Jag tror att allt skulle in i ödehuset, men han fick bara med sig benen i första vändan. Sedan blev han avbruten på något sätt.
Citera
2013-08-14, 13:54
Medlem
Citat:
Hur som helst, huset MB har beröringspunter till fallet, dels via AN kommentarer på Facebook, men även att en person som påstår sig vara granne PM:at mig och berättat att alla i familjen tagit bort VB som vän på fejan, att de haft polisbesök m.m., men också historien om öl och att VB avböjde skjuts. Hur veta de här detaljerna? Var det en granne eller någon inifrån huset B?

har du inte bett hen som PM:ade dej om en närmare förklaring? har inte läst allt i tråden.
Citera
2013-08-14, 13:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Om sista signalen var i området runt Sävast måste de ju ha åkt dit, eller i alla fall mobilen?
Kan det vara så att hon faktiskt var hemma hos KJ. Han drar fram en kniv eller vapen, kanske slår han till henne, hon skriker till (vittnen har berättat om två skrik). Han för henne under hot ut till bilen, de kör till Sävast och där stänger han ner hennes mobil (varav sista signalen). De går in i en bostad som tillhör någon annan (det var en eller flera där), de dödar henne, sedan forslas hon iväg i KJs bagagelucka (varav blodfläcken).
Antingen har hon styckats i den bostaden (där ingen husrannsakan gjorts), eller styckas hon någonstans i terrängen runt ödehuset.
De har använt rep eller tejp. Rester av det hittas på kroppen (kanske tejprester runt munnen). I KJs lägenhet hittar de sedan samma tejp eller rep, kanske ett misslyckat försök som knölats ner i hans ficka, men hennes dna/blod på. Dnat kan vara hår eller hudrester.
I påsen som hittades i bagageluckan med hennes blod och hans fingeravtryck kan ju mordvapnet ha legat i eller kläder, händerna ja vad som helst.

Frågetecknen är hur han får henne ut till bilen och ingen misstänker något. Men han kan ju som sagt hotat henne, eller hotat att döda hennes mamma eller vad vet jag.
Andra frågetecknet är varför hon inte dumpades i någon skog närmare Sävast. Det vet jag inte. Kanske var ödehuset målet av någon anledning. Eller för att man kände till terrängen. Själva dumpningen känns avbruten. Jag tror att allt skulle in i ödehuset, men han fick bara med sig benen i första vändan. Sedan blev han avbruten på något sätt.

Läste just en artikel ur expressen.se(hittar den inte igen)där polisen bekräftar att KJ bostad täcks av den aktuella masten, så det kan mycket väl betyda att VB endast varit i KJ lägenhet eller till och med angränsande bostäder.

Hur var det nu med KJ närmsta grannar, vi har ju påvisat kopplingar till KJ, men även till mannen med skada i huvudet, HE, som bor ett stenkast från Flottiljvägen? Det är inte omöjligt att KJ och VB vistats i en grannlägenhet eller kanske var på fest hos HE.

HE lär iaf minnas sin huvudskada efter fadäsen med dörren, det hände samma dygn som VB försvann.

Må vara långsökt, men ingenting kan uteslutas så länge mordplatsen inte är hittad.

Och den där HE har anknytning till mannen som hyr lokal ett stenkast från fyndplatserna, jag tycker iaf att det är värt att forska mer i.
Citera
2013-08-14, 14:22
Medlem
Citat:
Förlåt, du har inte varit med från början. Det hus i Sävast som bebos av AN och MB.
okej!! ja,som jag sagt tidigare i tråden så finns det en yngre herre i B-fam. som -jag tror mer på- har med mordet att göra! men inte utan vetskap av övriga i fam, framför allt casanovan him self!! sonen och KJ känner varandra (vad/vem säjer att sonen var på bröllopsfesten?) VB och KJ kanske for till huset B efter överenskommelse killarna emellan! alltså planerat!! sonen ifråga använder också droger, enligt mina säkra källor, han har också använt anabola!! vad säjer det??!!
Citera
2013-08-14, 14:25
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Läste just en artikel ur expressen.se(hittar den inte igen)där polisen bekräftar att KJ bostad täcks av den aktuella masten, så det kan mycket väl betyda att VB endast varit i KJ lägenhet eller till och med angränsande bostäder.

Hur var det nu med KJ närmsta grannar, vi har ju påvisat kopplingar till KJ, men även till mannen med skada i huvudet, HE, som bor ett stenkast från Flottiljvägen? Det är inte omöjligt att KJ och VB vistats i en grannlägenhet eller kanske var på fest hos HE.

HE lär iaf minnas sin huvudskada efter fadäsen med dörren, det hände samma dygn som VB försvann.

Må vara långsökt, men ingenting kan uteslutas så länge mordplatsen inte är hittad.

Och den där HE har anknytning till mannen som hyr lokal ett stenkast från fyndplatserna, jag tycker iaf att det är värt att forska mer i
.

Absolut. Jag minns att de hade en koppling till varandra, men inte exakt hur. Var inte han någon skum typ? Måste leta reda på de inläggen. Det är intressant sammanträffande. Kanske var det i den lokalen hon låg innan hon styckades, det är ju nära FP. I så fall kanske hon transporterades dit "hel", varav blodet i KJs bil. Jag känner mig övertygad att hon transporterades i bilen iaf.
Citera
2013-08-14, 14:27
Medlem
Citat:

Och den där HE har anknytning till mannen som hyr lokal ett stenkast från fyndplatserna, jag tycker iaf att det är värt att forska mer i.

Aktuella masten som täcker KJ's bostad.
Menar du åbergsmasten Ja, sävastklintens mast Nej, det är definitivt klart och utrett i tråden.
Citera
2013-08-14, 14:29
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Aktuella masten som täcker KJ's bostad.
Menar du åbergsmasten Ja, sävastklintens mast Nej, det är definitivt klart och utrett i tråden.

Visst var det Sävastmasten som tog emot sista signalerna? Jag hittar inte sammanfattningen av masterna.
Citera
2013-08-14, 14:35
Medlem
Citat:

Kan du berätt lite mer om fadäsen med dörren. Vad hände?
Citera
2013-08-14, 14:41
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Det enda, hittills bekräftade spår som KJ lämnat efter sig, är ett fingeravtryck på den plastpåse som hittades i bagageutrymmet. På samma påse fanns också blodspår från VB.
Om hans DNA hittats vet vi däremot inte. Det är i varje fall ingenting som åklagarna gått ut med.

Ja, och därför kan alla som hävdar att KJ inte har något alls med detta att göra backa tillbaka till "gå". Det dyker titt som tätt upp personer som hävdar att KJ omöjligt kan vara inblandad, det är svårt att inse att ondska finns. Mördare anser sig ha rätt att mörda, de har möjlighet att avstå, men gör det inte. Tänker man så, blir det svårt att förlåta och då kan det vara läge att bara acceptera för att gå vidare. "Detta har hänt, detta är ett faktum."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in