2013-10-22, 14:28
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag tror att KJ har förutsatt detta och funderat ut svar på alla upptänkliga frågor - och på eventuella följdfrågor med anledning av dessa. Gissar att KJ är en tämligen intelligent psykopat som barrikaderat sig bakom en yttre försvarsmur vilande på nån sorts A-Ö diagnos som han känner sig ganska övertygad om att rätten kommer att beakta. Intressant att följa utvecklingen när Bastionen faller .. Om den gör det ..

Om han varit intelligent hade han inte suttit där han sitter. Han är en slarver, impulsstyrd, utan konsekvenstänkande. Han saknar det som skyddar en intelligent person, från att begå brott. En intelligent person hade studerat till läkare, eller kunnat göra lumpen. KJ är en frustrerad snubbe, han vill göra saker, men nekas. Det kan också ligga lite i bakgrunden till att det blivit som det blivit. Han borde ha fått hjälp att rikta sin envetenhet mot något mer givande, som hade gynnat hans tankar och inte gjort honom till en tvångsmässig styckmördare.
Citera
2013-10-22, 14:29
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fte
När det gäller tejprullen är väl det troligaste att VB själv använt den vilket borde kunna bevisas med hennes fingeravtryck om man letat efter sådana?

När det gäller DNA på vristen så är det svårt att uttala sig om det eftersom man inte vet vilken typ av lämning det härrör sig från men både den bevisningen och samtliga bevis i bagageutrymmet borde inte vara omöjliga att plantera för annan GM.

Just det, VB blödde från sin tå, därav blodet på tejpen. När hon tejpade foten så var hon så ivrig så hon råkade tejpa ett tiotal bitar på halsen också, utan att märka det.
Citera
2013-10-22, 14:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Om han varit intelligent hade han inte suttit där han sitter. Han är en slarver, impulsstyrd, utan konsekvenstänkande, ungefär det som skyddar en intelligent person, från att begå brott.
Om han hade varit en slarver, impulsstyrd, utan konsekvenstänkande och skyldig, hade polisen fått skotta bevis.
Citera
2013-10-22, 14:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Just det, VB blödde från sin tå, därav blodet på tejpen. När hon tejpade foten så var hon så ivrig så hon råkade tejpa ett tiotal bitar på halsen också, utan att märka det.
Från en annan rulle, då. https://www.flashback.org/sp45784720
Citera
2013-10-22, 14:36
Medlem
Likletaren som letade lik - var först på platsen - men inte hittade något.
Ett nästan tragikomiskt indicium. Det är väl gula huset de talar om?
1604

H: Ja, jag tänkte ju som att det…alltså liksom se till att jag liksom kollar av de här grejerna. Då är de liksom avkollade så att då kunde man liksom fokusera all energi på att liksom…de andra viktiga områdena.
-----()
F2: …det är grövsta brottet vi har.
H: Ja.
F2: …i all rättsskipning i hela världen, att du av alla personer söker av ett antal byggnader…
H: Mmm.
F2: …söker av byggnader, rapporterar till någon form av polis som har med skallgångskedjan
att göra, att de där byggnaderna är avsökta. De är klara, det finns ingenting där.
H: Ja, sen var ju Hemvärnet där och sökte också.
F2: Och ungefär en vecka senare så anträffas det rester av en människa…
H: Ja.
F2: …i den byggnad som du ensam har varit och sökt igenom. Kan du tycka, utifrån sett, att
det är ganska märkligt?
H: Ja, det kan jag. Jag är inte dum.
Citera
2013-10-22, 14:38
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om han hade varit en slarver, impulsstyrd, utan konsekvenstänkande och skyldig, hade polisen fått skotta bevis.

Hm... en slarver som styckmördar vill naturligtvis, som alla mördare, sopa igen spåren efter sig. KJ har slarvat med mycket. Har samma tejprulle hemma som fanns på VB, han har smetat blod på bilen och i bagageluckan, han har lämnat fingeravtryck (om jag förstått rätt) och han har sökt på skumheter hemifrån. Alla de små sakerna man hittat är ett tecken på slarv. En noggrann hade tänkt igenom varje detalj i det här, men det har inte KJ gjort. Den som tänker igenom detaljer genomför inte heller sådana här brott, det är min tro.

Det är i stort sett bara påtända och uppenbart stressade som lämnar efter sig kaos, KJ hade mängder med tid på sig att städa. Han är bevisligen slarvig.
Citera
2013-10-22, 14:39
Medlem
highfives avatar
Citat:
Exakt, att blodet är planterat är därmed i det stora hela uteslutet.

Men vikan ju gissa fram underlagen, vi kan gissa att MB åkte hemmifrån denna kväll, sedan kan vi gissa att sms:en innehöll information om mötesplats. Därefter kan vi gissa att det var VB vittnet såg, i Linda Chen fallet hade 5 olika vittnen sett Linda på olika ställen på stan.

Sedan när vi har gissat ihop dessa underlag så kan vi byga en teori på de och om vi gissar väldigt vågat så kanske vi till och med kan få det till att KJ är helt oskyldig.

Vad gissar du på då? Envisas du fortfarande med att gissa att det är i lägenheten mordet har skett? Jag har fått känslan av att du slutat gissa att styckningen skedde där iaf. Där gissade du nog fel. Gissar du att det är KJ som skickat sms till MB?
Citera
2013-10-22, 14:41
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Från en annan rulle, då. https://www.flashback.org/sp45784720

Enligt SKL är det +1.

Inte jättestarkt, men det tillsammans med blodet gör att det helt klart blir ett indicum.

Om jag förstått saken rätt så har rullen legat i en skrotbil under väldigt många år innan KJ tog den. Borde de inte kunna åldersbestämma tejpen?
Citera
2013-10-22, 14:43
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Vad gissar du på då? Envisas du fortfarande med att gissa att det är i lägenheten mordet har skett? Jag har fått känslan av att du slutat gissa att styckningen skedde där iaf. Där gissade du nog fel. Gissar du att det är KJ som skickat sms till MB?

Jag tror hon dog i lägenheten, mer talar för det än att hon lämnade den levande.

Jag tror inte hon blivit styckad i lägenheten, det baserar jag på den fakta som finns FUP, finns ju inga skäl att gissa längre.

Nej, jag gissar inte att KJ skickade sms till MB, det är inte sannolikt.
Citera
2013-10-22, 14:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Enligt SKL är det +1.

Inte jättestarkt, men det tillsammans med blodet gör att det helt klart blir ett indicum.

Om jag förstått saken rätt så har rullen legat i en skrotbil under väldigt många år innan KJ tog den. Borde de inte kunna åldersbestämma tejpen?
Håller du med om mitt resonemang? Graden borde vara negativ. Mycket talar mot att tejpbitarna kommer från just den rullen.
Citera
2013-10-22, 14:46
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Håller du med om mitt resonemang? Graden borde vara negativ. Mycket talar mot att tejpbitarna kommer från just den rullen.

Har inte fördjupat mig i SKL:s analys ännu, men de resonerar ju att tejpen kommer från den rullen, skulle de ha fel då.

Då det är intressant så ska jag kolla upp den delen och återkomma om detta.
Citera
2013-10-22, 14:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Har inte fördjupat mig i SKL:s analys ännu, men de resonerar ju att tejpen kommer från den rullen, skulle de ha fel då.

Då det är intressant så ska jag kolla upp den delen och återkomma om detta.
Jag tror de har fel, och inte tänkt på den aspekt som jag lade fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in