2013-05-12, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XsliteX
Ehh hallå? har ni ens koll på vilken utbildning på universitetet hon gick? och skulle hon i sådana fall först ha gått i särskola/specialklass för att sedan ta sig an en topnotch utbildning på universitetet?
Känns lite som AF när dom har nyhetstorka, tänk om folk försökte hålla sig till fakta och inte bara ren och skär fiktion!

tss...

Det som är lite märkligt är att så vitt jag vet har ingen enda klasskamrat från varken skola eller universitet skrivit en enda kommentar på denna tråd. Man tycker att någon borde känna till FB och vara intresserad av detta.
Citera
2013-05-12, 19:40
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
En person med Asperger är normalbegåvad eller högbegåvad.

Precis min tanke. Alltså är det väl inte direkt relevant om hon gick på universitetet eller inte. Hon kan väl ändå ha Asperger. Men just nu så finns det inget konkret som tyder på det.
Citera
2013-05-12, 19:41
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det som är lite märkligt är att så vitt jag vet har ingen enda klasskamrat från varken skola eller universitet skrivit en enda kommentar på denna tråd. Man tycker att någon borde känna till FB och vara intresserad av detta.

Tydligen är det många som påstår att nästan ingen kände tjejen.
Citera
2013-05-12, 19:42
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:

Folk har redan sagt att hon var blyg och lite för sig själv på skolan, men troddes ha kompisar utanför klassen. Vad jag läst.

Edit; Men ja, håller med dig. Någon från LTU borde väl ha droppat in.
Citera
2013-05-12, 19:42
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Morsan heter en läskedryck i efternamn och hon har en fb till. Bara att söka och prata med henne själva de som känner ett behov av det. Jag klipper inte o klistrar våran konversation .

Men då kan du ju inte förvänta dig att någon ska ta dina påståenden på allvar.

Kan inte någon annan kontakta henne och fråga om dessa påståenden stämmer och ge oss printscreen på det?
Citera
2013-05-12, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Fem pennor... tio? Skriver man verkligen om sånt... kan du se om det finns fler kommentarer som kan tyda på att hon kanske noterar sånt som andra skulle strunta i?

Om hon har det här handikappet, kan hon ha flytt då, sitter hos någon och känner sig helt förstörd?

Får man fråga vad "fem pennor" betyder och vilket handikapp handlar det om?
Citera
2013-05-12, 19:43
Medlem
Någon som med säkerhet vet att mamman verkligen befinner sig i Sverige?
Citera
2013-05-12, 19:44
Medlem
Citat:
Ehh hallå? har ni ens koll på vilken utbildning på universitetet hon gick? och skulle hon i sådana fall först ha gått i särskola/specialklass för att sedan ta sig an en topnotch utbildning på universitetet?
Känns lite som AF när dom har nyhetstorka, tänk om folk försökte hålla sig till fakta och inte bara ren och skär fiktion!

tss...

Äntligen någon annan som ser det orimliga!
Citera
2013-05-12, 19:46
Medlem
Bissingers avatar
Citat:
Kanske skulle du ställa dig själv frågan hur sannolikt det är att någon som dels har behörighet, också är antagen på LTU och pluggar teknisk fysik samt enligt uppgift bor ensam, har aspergers syndrom!?
Inte otroligt, de är inga dumhuvuden.
Citera
2013-05-12, 19:47
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:

tss...

civilingenjör tekniskt fysik och elektroteknik vid Luleå tekniska universitet.
Citera
2013-05-12, 19:47
Medlem
Schampoflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wire2
Detta talar för att en högutbildad tjej inte är involverad i någon sexindustri som spekulerats. Detta hade i så fall kommit ut för länge sedan om det hade varit sant. Mer troligt och vanligare förekommande att personer med låg utbildning sysslar med detta.
Hon är/var inte högutbildad ännu och morsan verkar ju vara ett klassisk importluder om jag har förstått allting rätt? VB som växt upp i Thailand har ju antagligen en helt annan moral och syn angående sexindustrin än vad nissarna uppe i Boden har. Om hennes mor skulle ha något med denna sexindustri att göra, skulle det verkligen vara så otroligt om mamman pushade in VB i detta för extra pengar i fickan?

Om spåret på detta med sexindustrin skulle vara sann så har jag haft tanken på att VB kanske drog iväg på "jobb" efter hon senast sågs på lördagen och morsan hennes och plastfarsan agerade passivt när VB inte återkom för att inte avslöja vad som egentligen pågår bakom stängda dörrar med horandet och åka dit själva på det?
Citera
2013-05-12, 19:50
Medlem
Citat:
Tyvärr tror jag inte alls på din teori. Såvitt jag vet finns inget som stödjer att hon skulle varit deprimerad. Att hon skulle fått för sig att försvinna efter att ha varit och pluggat hos en kompis klockan 21 på lördagskvällen förefaller högst orimligt. Det går inte ens några bussar vid den tiden. Hade hon gått rakt ut i skogen skulle hon troligen ha hittats nu. Skulle hon ha hoppat i älven ovanför kraftverket skulle hon antagligen ha fastnat i insugningsgallret. Hon kan teoretiskt ha hoppat nedanför, men som sagt så tyder inget i hennes beteende på depression.

Det som däremot är uppenbart är att hon har retat gallfeber på karatetränarens fru. Dessutom slutade karatetränaren sin träning samtidigt som VB lämnade pluggkompisen kl 21 på Lördagen.

Om polisen är ointresserad av det spåret så är dom antingen korkade eller så vill dom inte rota i det.

men du, det finns i nuläget inget som stödjer varken depression, brott eller karatesparkar. det är ju det som gör att alla teorier uppkommit. Det finns ingen fakta kring försvinnandet alls. Som någon annan här i tråden tog upp så finns det exempel på försvinnanden som uppkommit i kriser, som gjort att människor försvunnit ett tag. och det finns väl ingen bra tid på dygnet som en person tänker, "åh, nu är det dags att hänga sig, klockan är ju 8".

nej det finns inga belägg för depression. Däremot finns det sånt som tyder på att hon var ensam, olyckligt kär och ofta sorgsen i sina statusuppdateringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in