2013-05-13, 23:41
Medlem
Noterade i em att polisen skall ha presskonferens 09.30 tisdag om inget händer innan den tidpunkten.. står det på polisens sida.

Varför jag höjer på ögonbrynen är att norrbottens polisen är inga linslusar utan pratar oftast bara när de har något att säga. Känner igen det från Caroline fallet i Gällivare.

Har de nystat ut mobiltrafik, fått indikationer i någon riktning, gör tillslag i natt eller tidig morgon eller är bara samtals sugna med pressen..

Det är inte som i storstadsregionerna där det vimlar av olika press tales personer.
Citera
2013-05-13, 23:46
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Noterade i em att polisen skall ha presskonferens 09.30 tisdag om inget händer innan den tidpunkten.. står det på polisens sida.

Varför jag höjer på ögonbrynen är att norrbottens polisen är inga linslusar utan pratar oftast bara när de har något att säga. Känner igen det från Caroline fallet i Gällivare.

Har de nystat ut mobiltrafik, fått indikationer i någon riktning, gör tillslag i natt eller tidig morgon eller är bara samtals sugna med pressen..

Det är inte som i storstadsregionerna där det vimlar av olika press tales personer.

Jag tror inte det behöver vara mer märkvärdigt än att fallet har en så pass hög mediaprofil att de känner sig tvingade att gå ut med regelbundna uppdateringar. Det handlar mindre om ifall enskilda polismän är talträngda eller inte och mer om de servicekrav som alla svenska myndigheter inklusive polisen har på sig nuförtiden.

Och ajabaja, särskriv inte så där - det skär i hela kroppen (presstalespersoner är ett ord)
Citera
2013-05-13, 23:49
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Polisen har tagit flera telefoner i beslag för att kartlägga kvinnans alla kontakter före försvinnandet. Ledtrådar är bland annat ett tiotal utgående samtal eller sms från hennes egen mobiltelefon under lördagen. Även kvinnans dator analyseras. En framgång i spaningsarbetet är också att vännen som hon på Facebook skrev att hon skulle besöka efter joggingpasset, är identifierad. Avståndet mellan kvinnans hem och vännens bostad är bara två kilometer. Enligt polisen är han dock inte misstänkt för brott. I samband med besöket hos vännen, iakttogs kvinnan för övrigt av ett vittne.

– Versionen ser ut att stämma. Hon har varit hos honom och studerat, säger Ulf Sköld, Norrbottenpolisens chef för brottsutredningar, till tidningen NSD.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fortsatt-sokande-i-boden_8164852.svd
Så kanske dags att sluta spekulera kring studiekamraten?

Jag funderar lite över vittnet som såg henne efter att hon kom från pluggandet^^
H*n har ju har en avgörande roll här.
Kände h*n VB personligen eftersom det tydligen fästs stort avseende vid det vittnesmålet?
Min erfarenhet är att många inte ser skillnad på random asiater, är en försvunnen så ser folk dom överallt.
Citera
2013-05-13, 23:55
Medlem
JAG: krist*ffer.k.johansson
hur väl känner du honom?

***haha XD

***väldigt bra

JAG:varför haha XD ?

***jadu det blir så när nån frågar om han vadådå ?
hah

***vad är det med han ?

JAG:JA du...
till å börja med så var det enligt säkra källor? han som pluggade med Vatchareeya på lördagen då hon försvann..

***jo nog vet jag det

JAG:så tänkte bara, vet du om det stämmer ?

***men är ju vittne som sätt hon gå där ifrån med

JAG:Jo men det framkommer inte i media att det var just HAN hon var med!

JAG: vissa som tror att han har nått med hennes försvinnande att göra

***aa men det har han inte kan jag lova han är skum o allt men han skulle aldrig göra nå sånt o det är hans ex med.

JAGkey, men alltså en sak bara,
han är inte speciellt bra på plugg va?
skulle dom verkligen plugga ( inte knulla)?
tänker hon pluggar ju på LTU ganska svårt...

***han kan faktiskt plugga han är inte helt blåst

JAG: jo men kan han den svårighetsgrad som är på LTU
( tänkte när folk säger han gått IV)

***jo men man kan ju vara sällskap o så eller hur kul bara att ha nån att plugga med ?

JAG:Jo det tänkte jag med...

***han har inte gått IV

JAG: nä okey

***jo men som sagt de är ju RYKTEN inget annat

***men jag har känt han i 7 år

JAG:men har du träffat vatchareeeya då?

***jo när dom var tillsammans

JAGkey, är hon " underlig"eller ?

***som fan

JAGå vilket sett?

***jadu det går inte att beskriva

JAG:men hur var hennes svenska då?

***Inte så bra vad jag hörde

JAG:vad tror du ? har hon utsatts för brott...? eller stuckit frivilligt ( kapabel till det )?

***jag tror hon dragit själv för hon har varit inloggad på sitt andra facebook konto

JAG:varför tog det slut mellan dom ? tänker när dom fortfarande var vänner..

***ingen aning

*** hon hade gillat en status på sin logg fast med det andra kontot

JAG:hmm men ( det var enligt mina källor mamman)

***okej

***jag lägger inte mig i sånt för mycke
dom kan ju skriva på den där sidan med alla källor med ju att han har varit ute med missing peopel hela veckan och letat.

JAG: Men hur mår han då ?

***dåligt som fan
Citera
2013-05-14, 00:08
Moderator
OYs avatar

Och vad har du för kommentar till det här? Hen säger ju i princip inte mer än vad vi vet via media.
Citera
2013-05-14, 00:12
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av da_grace
JAG: krist*ffer.k.johansson
hur väl känner du honom?

***haha XD

***väldigt bra

JAG:varför haha XD ?

***jadu det blir så när nån frågar om han vadådå ?
hah

***vad är det med han ?

JAG:JA du...
till å börja med så var det enligt säkra källor? han som pluggade med Vatchareeya på lördagen då hon försvann..

***jo nog vet jag det

JAG:så tänkte bara, vet du om det stämmer ?

***men är ju vittne som sätt hon gå där ifrån med

JAG:Jo men det framkommer inte i media att det var just HAN hon var med!

JAG: vissa som tror att han har nått med hennes försvinnande att göra

***aa men det har han inte kan jag lova han är skum o allt men han skulle aldrig göra nå sånt o det är hans ex med.

JAGkey, men alltså en sak bara,
han är inte speciellt bra på plugg va?
skulle dom verkligen plugga ( inte knulla)?
tänker hon pluggar ju på LTU ganska svårt...

***han kan faktiskt plugga han är inte helt blåst

JAG: jo men kan han den svårighetsgrad som är på LTU
( tänkte när folk säger han gått IV)

***jo men man kan ju vara sällskap o så eller hur kul bara att ha nån att plugga med ?

JAG:Jo det tänkte jag med...

***han har inte gått IV

JAG: nä okey

***jo men som sagt de är ju RYKTEN inget annat

***men jag har känt han i 7 år

JAG:men har du träffat vatchareeeya då?

***jo när dom var tillsammans

JAGkey, är hon " underlig"eller ?

***som fan

JAGå vilket sett?

***jadu det går inte att beskriva

JAG:men hur var hennes svenska då?

***Inte så bra vad jag hörde

JAG:vad tror du ? har hon utsatts för brott...? eller stuckit frivilligt ( kapabel till det )?

***jag tror hon dragit själv för hon har varit inloggad på sitt andra facebook konto

JAG:varför tog det slut mellan dom ? tänker när dom fortfarande var vänner..

***ingen aning

*** hon hade gillat en status på sin logg fast med det andra kontot

JAG:hmm men ( det var enligt mina källor mamman)

***okej

***jag lägger inte mig i sånt för mycke
dom kan ju skriva på den där sidan med alla källor med ju att han har varit ute med missing peopel hela veckan och letat.

JAG: Men hur mår han då ?

***dåligt som fan

Bra initiativ! Tycker hennes ex låter ut som en udda snubbe, speciellt med tanke på "haha"...? "Haha-tyvärr känner jag han" eller "haha-han är en kul typ"?

Udda nog att kunna döda sitt ex? Mår dåligt över hennes försvinnande eller över vad han gjort?
Intressant.
Citera
2013-05-14, 00:14
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Och vad har du för kommentar till det här? Hen säger ju i princip inte mer än vad vi vet via media.

Det är väl alltid intressant att höra vad vänner till dom inblandade har att säga
Citera
2013-05-14, 00:16
Medlem
Var på väg att lägga mig då det slog mig en sak...Personer med AS svårigheter har ofta inget behov av att meddela sig var de är då de själva vet att det går bra. Vet personer med det funktionshindret som studerar på Universitet och som Max och i bästa fall hör av sig en gång/ vecka. En del svarar dåligt på sms och andra på mail eller på telefon. Detta är vanligt då personen inte ser vitsen med att höra av sig om det inte är någonting speciellt.

Och då ska det vara speciellt. En person hörde inte av sig på över en vecka ( vuxen 21 år) och ringde från utlandet plötsligt en dag och berättade var han var. Detta skapar mkt oro hos föräldrarna. Om det skulle vara att VB har ngn sådan svårighet så skulle det svara för varför anmälan inte gjordes direkt.
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-05-14 kl. 00:25.
Citera
2013-05-14, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Erbjud era konsulttjänster till polisen grabbar! Jag tror dom skulle behöva några fler skarpa hjärnor med förmåga att dra deduktiva slutsatser i utredningen. Dom kanske rentav skickar er att förhöra alla skummisar med FB-konton som på något vis är indragna i den här härvan.

Men..Har du råkat skära dig med ochams rakkniv eller varför är du så butter?
Flashback är ju fullt med intressanta trådar så det är väl bara att söka upp något som
skänker dig mening och förkovran om denna tråd inte lever upp till dina krav på deduktion.

kolla vetenskapstrådarna..!

Citera
2013-05-14, 00:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
Det är väl alltid intressant att höra vad vänner till dom inblandade har att säga

Jadå, det är intressant, jag undrar bara vad intervjuaren har får egna tankar kring de svar hen fick, det är också intressant, nästan mer intressant vad slutsatsen är.
Citera
2013-05-14, 00:21
Medlem
J-ssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Får inte ihop det att nån skulle vilja spärra in henne...det verkar ju som om folk snarare vill hålla henne på avstånd?

Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Nej, jag får inte heller ihop det.

Att inte vilja ha henne som vän (att ha henne på avstånd) och att vilja ha henne som typ knulldocka, det är två helt olika saker. Så visst får jag ihop det
Citera
2013-05-14, 00:23
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vem på bilden skulle kunna vara vederbörande menar du?

EDIT;Ja, du såg själv

Ingen av dem dära är KJ (softairgunsnubben)

Edit; hah, nu är man trött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in