2013-05-22, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Ja.
Så pratades också om offensiv och defensiv styckning och i detta fallet skulle det handla om en defensiv sådan. Men då är iaf styckning bekräftat.
Om du ska ge dig på att förmedla vad dom sa i programmet efterlyst i kväll så ska du uppge korrekt information.
Detta var ett exempel på offensiv styckning sa experten och anförde som skäl för sitt påstående att kroppsdelar dumpats utspritt vilket enligt experten inte var kännetecknade för en defensiv styckning
Citera
Medlem
Tror polisen försa sig lite "DEM" sades det....alltså verkar teorin vara det är 2 dårar som gjort detta mot VB.
Herregud, hade jag varit Bodenbo så hade det krupit i huden på mig om vetskapen att någon på orten styckat en människa. STYCKAT. Bara ordet är vidrigt. Hade inte vågat gå ut nåt mer.....
Citera
Medlem
Bra rapporterat från efterlyst. När det kommer upp på play ska jag själv ta mig en titt på programmet.

Ni skrev om offensiv styckning. Förklarat som nånting utfört i raseri, med starkt hat.
Användandet av "dom" alltså plural form.

Raseri och hat har vi ju sett utdelas i fb kommentarer. FB kommentarerna var i min värld så sjuka så jag kan gott tänka att den som skrev dom mycket väl kan ha genomfört ett slarvigt styckmord och inte fört undan kroppsdelarna bättre än vad som blivit gjort i det aktuella fallet.

Här ligger mina tankar i fallet.
Citera
2013-05-22, 21:48
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Exakt min tanke. Han fick inte upp torson för rampen så han slet ut den så långt han orkade, den var säkert tung och jävlig. Sen gick han tillbaka efter huvudet. Alternativt om huvudet satt kvar.

Offensiv styckning bör ju betyda att han kämpat och slitit för att få loss kroppsdelarna, kanske använt en dålig kniv. Gjort det med kraft och under press

Är mer ilska , svartsjuka inblandat och man hugger och hugger i raseri typ och dom är väl sjuka eller påtända, berusade.
Citera
2013-05-22, 21:50
Medlem
NY INFO !

Pratade just med en av killarna som mottagit sms av VB dagen hon försvann

BRB
Citera
Medlem
SKV654s avatar
Helt otroligt att chefen för ordningspolisen står i tv och säger:
- Vi har ingen misstänkt!
Citera
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BodenSwe
Jag tror GM tänkte gömma allt i huset men orka inte slänga in torson genom fönstret. Den väger ju ändå en hel del och fönstret är 1 meter upp. Då fick han panik och försökte hitta en grop att lägga den i.
Ja det låter som ett troligt scenario. Men det är märkligt att försöka gömma någonting i en byggnad i stället för i skogen. Hur tänkte han där?
Citera
2013-05-22, 21:51
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Tror polisen försa sig lite "DEM" sades det....alltså verkar teorin vara det är 2 dårar som gjort detta mot VB.
Herregud, hade jag varit Bodenbo så hade det krupit i huden på mig om vetskapen att någon på orten styckat en människa. STYCKAT. Bara ordet är vidrigt. Hade inte vågat gå ut nåt mer.....

Jag tror att alla som är aktuella är under uppsikt, om det inte är någon helt okänd. Det var ju runt 100 man i skogen, de har säkert inte åkt hem. Gissar att Boden är en av de polistätaste städerna för tillfället.
Citera
2013-05-22, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
NY INFO !

Pratade just med en av killarna som mottagit sms av VB dagen hon försvann

BRB

Och vad skrev hon då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Fy fan detta måste väl vara ett av de värsta kriminalfallen i svensk historia ?

Knappast ens i Bodens historia, för 20 år sedan kidnappade en man här i Boden flera flickor i 5- till 10-års åldern, höll dem fångna och våldtog dem i flera dagar innan han släppte dem...

De överlevde iofs, men ändå ett horribelt fall, dumt nog flyttade han hem till Boden när han kommit ut efter ett ganska kort straff, vi var några som brukade åka ut och randa upp honom lite, hans mamma skrek och ringde polisen, men de hade aldrig särskilt bråttom ut dit
Tror han flyttade efter ganska kort tid...
Citera
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Om du ska ge dig på att förmedla vad dom sa i programmet efterlyst i kväll så ska du uppge korrekt information.
Detta var ett exempel på offensiv styckning sa experten och anförde som skäl för sitt påstående att kroppsdelar dumpats utspritt vilket enligt experten inte var kännetecknade för en defensiv styckning

De sade att det var en offensiv styckning, men stämmer det med att det var så slarvigt utfört? Dessutom verkar torson varit hel, det verkar som mördaren gjort det s.a.s mest nödvändiga för att dölja brottet, eller vad tycker du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja, offensiv styckning ska det ha varit! Det stämmer inte riktigt med våra spekulationer och inte heller med LGWP, de flesta styckningar är ju defensiva, transportstyckningar, men är det säkert att han vet riktigt vad han pratade om?

Nej, det är lite märkligt. Skulle KJ kunna bli så rasande för att VB tex sagt att hon faktiskt bara ville plugga under kvällen? I såna fall tyder det på någon slags impulsivitet som går utöver det vanliga, tycker jag. Särskilt som han visste att VBs föräldrar visste att hon var hos honom på kvällen.

Edit: Eller så var det droger inblandade...
Senast redigerad av fringis 2013-05-22 kl. 21:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in