2013-05-22, 21:44
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BodenSwe
Jag tror GM tänkte gömma allt i huset men orka inte slänga in torson genom fönstret. Den väger ju ändå en hel del och fönstret är 1 meter upp. Då fick han panik och försökte hitta en grop att lägga den i.
Men varför gömma i stugan? För att tända eld på kåken efteråt?
Citera
2013-05-22, 21:44
Medlem
why123s avatar
Enligt polisen själv har de ingen GM. Varför hade de ingen i studion som kunde göra en gärningsmannaprofil?
Citera
2013-05-22, 21:45
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Jag tror GM tänkte gömma allt i huset men orka inte slänga in torson genom fönstret. Den väger ju ändå en hel del och fönstret är 1 meter upp. Då fick han panik och försökte hitta en grop att lägga den i.

Så skulle det kunna vara. Tvärt emot vissa spekulationer om önskan om att delarna skulle hittas, så ville GM gömma undan delarna, i första hand i ödehuset, men något som gick snett. Men här finns ju alla möjliga alternativ. Förhoppningsvis informerar polisen mer i morgon.

Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill

Ja, kanske tända på. Eller bara försöka få bort kroppen från möjliga skallgångskedjor eller svampplockare.
Citera
Medlem
Astrologeens avatar
Gick precis förbi Polissationen, såg någon lurig typ som gick omkring i militärbrallor och kikade på avstånd. Var detta någon flashbackare här som ville kolla lite närmare?

Tänkte ifall förövaren skulle vara kåt på att få se de mediadrev han skapat. (Efterlyst sänder från Boden, live.)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Dapravda. Bmwn har en bekant sett där förra veckan, han har dessutom pratat med polis på plats om det igår.
Rena folkracet, ja det kör mycket bilar, och rör sig mycket folk där, men du är säkert inte från orten, därför har du inte en susning om det!

Även om jag inte är från orten, om än en något så när närliggande ort, kan jag tycka det är märkligt att det verkar vimla av mystiska bilar som beter sig märkligt just runt den plats där man funnit likdelar.
Citera
Medlem
airell8s avatar
Citat:

Exakt min tanke. Han fick inte upp torson för rampen så han slet ut den så långt han orkade, den var säkert tung och jävlig. Sen gick han tillbaka efter huvudet. Alternativt om huvudet satt kvar.

Offensiv styckning bör ju betyda att han kämpat och slitit för att få loss kroppsdelarna, kanske använt en dålig kniv. Gjort det med kraft och under press
Citera
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattnatten
Den har varit borta i några timmar...
Aha, tack. Den har han väl tagit bort själv antar jag så då sitter han nog inte förvarad hos polisen i alla fall.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill

Allt fick inte plats i gropen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Suay
Sant en väl godtrogen ung tjej som inte ser varningssignaler när det gäller att välja sin bekantskap
är vad jag känner

Sådana är dom thailändare. Väldigt godhjärtade och snälla människor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Typist
Bra att någon tar på sig att kolla såna saker. Tycker den personen som skrikit varg aldeles för mycket får ta och sluta med sina "källor" nu. Det är ganska respektlöst mot BO.

Jo, bor precis bredvid så jag var tvungen att cykla dit och titta snabbt. Inget speciellt hände, varken på hildursborg eller polisstationen. så det är ytterst osannolikt att det var någon som togs
Citera
2013-05-22, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roffegf
Han tvekade innan han klämde fram gärningsperson.
Var det en tillfällighet el?

Citat:
Ursprungligen postat av why123
Han var psykolog och det var bra att han inte fick säga för mycket. Han var verkligen inte förtroendegivande... Jag tror inte att det är en offensiv styckning, det verkar som det varit en ganska stort hål i marken där torson legat.

Snabbt och slarvigt gjort för att bli av med kroppen!

Tycker att allt slarv också tyder på en offensiv styckning utfört i raseri. Då är det lätt att glömma och slarva eftersom kroppen inte styckats för att få plats utan mer för att skändas.
Citera
2013-05-22, 21:46
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Fy fan detta måste väl vara ett av de värsta kriminalfallen i svensk historia ?
Helt i klass med Caroline Stenvall, ja. Vidriga historier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in