2013-05-13, 02:42
Medlem
Trondurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Pratar vi om samma man här som hänvisar till sitt bränbollsslagträ som stämpel till bilverkstan?

Vet inte vad din beef är. Lite humor måste man ju få ha.
Jargongen på Bushido-centret har alltid varit till synes rå men väldigt vänlig.
Finns nog få som är så tydliga med att man inte tar ut några aggressioner utanför mattan som Mick*.
Det rör sig bara om jargong och godmodig Chuck Norris-humor.
Citera
2013-05-13, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trondur
Folk som spårlöst mördar andra i natten och de som ventilerar sin irritation ilska med ord är två väldigt olika typer av människor rent psykologiskt.
Mördar man folk så låter man trycket byggas upp utan att prata, och gör sen något åt det.
Sen finns det väl även typen som känner behov av att begå allt grövre vålds- och/eller sexualbrott.
Men du hittar inte skitsnackare och verbalt upprörda i de senare två kategorierna.
Väldigt, väldigt sällan i vart fall.

Du menar alltså att de som mördar kan till det yttre betraktas som genuint sociala, förtänksama och omtänksama?
Citera
2013-05-13, 02:45
Medlem
Citat:
Vet inte vad din beef är. Lite humor måste man ju få ha.
Jargongen på Bushido-centret har alltid varit till synes rå men väldigt vänlig.
Finns nog få som är så tydliga med att man inte tar ut några aggressioner utanför mattan som Mick*.
Det rör sig bara om jargong och godmodig Chuck Norris-humor.

Men att uppfostra lite uppstudsiga nybörjare med pisk på mattan är alltså inom ramarna?
Citera
2013-05-13, 02:46
Medlem
Citat:
Tänkte egentligen inte skriva i den här tråden, bara läsa.
Men jag blev riktigt illa berörd över vissa totalt ogrundade beskyllningar.

Vad är det för djävla trams om Mick* B*rg?
Bättre människa hittar man inte i Boden.
Finns inget med honom som inte är genuint socialt, förtänksamt och omtänksamt.
Kollar man på din genomsnittlige politiker eller dylikt så vet ni vad skillnaden är.
De försöker vara vad han verkligen är: älskad, respekterad och en av få som under sin livstid vördas för allt han har gjort.
Ingen sån där som gör vad han gör för att dra fördelar av det, utan för att han bryr sig.
Han har hjälpt och väglett så otroligt många människor, och har krävt så otroligt lite i utbyte genom alla dessa år.
Verkligen en förebild av rang och en av de mer ödmjuka människor jag har mött, trots detta.

Visst är det personligt, men jag råkar ha studerat psykologi/beteendevetenskap länge.
Alltid haft en stark magkänsla för människor också.
Visst är han otroligt kompetent på att slåss på allehanda sätt...
Men om man är bekant med hur han beter sig även där så kan man snabbt konstatera att han aldrig tar i mer än han måste, och aldrig vill skada någon.
Ingenting skulle kunna få denna hedersman att göra någonting mot en liten tjej.
Det finns verkligen tusentals vandrande alternativ som är långt mer troliga i Boden.
Stan har verkligen gått åt helvete, och Mick* är en av de få personer som gör saker bättre.

Bara mina fem ören.

Jag är benägen att tro dig men det som spökar till det är fruns huvudlösa kommentar, ja t.o.m. två huvudlösa kommentarer som påvisar mycket stor brist på empati.
Kvinnan kan ju vara inblandad utan att mannen vet det för det finns uppenbarligen något som har kolliderat med mor och dotter på Uggle*atan. Kontakt med någon/några som inte mannen känner till.
Lite långsökt men fullt möjligt.

Sen kan man hänvisa till mordet i Örebro/Nora där en mycket väl etablerad man tar livet av en kvinna och sen tar sitt liv då polisen greppar honom, därför har man inte ens hittat alla likdelarna som han styckade i en lägenhet och spred ut lite här o där.
Fanns inte en människa på jorden som trodde han var i närheten att vara kapabel till ett så brutalt mord. Han var helt enkelt en hyvens man som alla gillade.

Sista stycket bara för att påvisa att ta mig faen allt kan hända och man fattar ingenting.
Citera
2013-05-13, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadeleneLundgren
Såg på hennes Twitter att hon skrivit detta bland annat: "An*ers ,My teacher , took me away from his friends list I think he doesn't like me" och detta " age is not important to me it is just numbers. I just dream."

Finns typ 500 twitterinlägg, orkade inte kolla igenom dem. Kanske någon annan som har tid och ork?

Bangsuan@ Twitter.

Tror fan ta mig att jag har hittat VB:s stora kärlek:

www.facebook.com/ander*.uneu* (s)

Gå in på hans profilbilder/foton så ska ni se att VB har gillat och kommenterat varenda foto!
Citera
2013-05-13, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kohai
Jag har suttit och försökt läsa ikapp vad ni märkliga spekulanter skriver.

...
Mikae* Ber* är min tränare och helt ärligt kan jag säga att snällare man finns nog inte. Han driver en Sushirestaurang, jobbar som lärare och instruerar karate hos oss på BBC. Hur mycket tid tror ni att han har över? MB kommer från början från Lakaträsk men det var länge sen han hade tid att vara där. Har man bekymmer av något slag kan man alltid prata med honom över en kopp kaffe. Ordet sympatisk är synonymt med Micke.

Annik* har jag träffat ett flertal gånger, oftast då jag varit hem till dom och pratat om klubben, träningen och framtiden för föreningen. Hon tränar INTE karate och har mig så veterligen aldrig gjort.

Varken Micke eller hans fru är några inflytelserika personer på orten som får folk att böja sig för deras vilja.

Varken Micke eller hans fru är typen som skulle mörda någon, slänga in dom i bakluckan på bilen och gräva ner dom i skogen!

Så ta för fan och lugna ner personangreppen, uthängningarna och spekulationerna lite. En elev till oss är försvunnen och det är vidrigt att sitta och läsa hur ni försöker vinkla det!
...

Stefan Skott
Boden Bushido Center

Men ta för fan och lugna ner sig själv lilla vännen, du har inte den blekaste jävla aning ifall MB eller hans fru har något med detta att göra.

Fast du kanske kände Danie* Lindrot* från Underground gym lika väl?

Eller pizzabagaren på Pizzeri* Rhodo*?

Många trodde nog att de inte heller var typen som skulle göra det de har gjort...

Det är minst lika vidrigt att sitta och läsa någon som du, som sitter och gapar om saker du i sanningens namn inte känner till.

Gör om, gör rätt...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Evaldo

Gå in på hans profilbilder/foton så ska ni se att VB har gillat och kommenterat varenda foto!

Behöver väl inte vara hennes stora kärlek för det. Du vet inte hur thai-folk är? De kommenterar allt och alla och är snälla individer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evaldo

Den här gubben har tydligen varit VB:s lärare på gymnasiet (Teknikprogrammet/Virtuell design). Han är 63 år och bor i Björkelundsområdet. Var det inte här en kvinna med hund tror ha sett VB där? Eyvind Johnssons väg om jag inte minns fel?
Citera
Medlem
Trondurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Du menar alltså att de som mördar kan till det yttre betraktas som genuint sociala, förtänksama och omtänksama?

Finns olika typer, som sagt.
Att "samhällets stöttepelare" till stor del utgörs av psykopater är ofta sant.
Vi har bland annat flera kommunpolitiker och företagare i stan som är genuint otrevliga fast med en fernissa av att vara stöttepelare.
Alla dessa druidloger, rotary, tempelherreorden och annat skräp formligen kryllar av dem.
Stor skillnad mot verkliga välgörare, dock.
Har aldrig hört eller sett honom göra väsen av sig själv, och om någon mår dåligt så visar han äkta medkänsla och involverar sig oftast för att lösa det.
Ej girig för fem öre och har gjort allt pga brinnande intresse och vilja att hjälpa ungdomar, inget uppblåst ego, djurvän, saknar verkligen inte samvete, sätter inte sig själv framför andra osv.

Känns mest som att du ogillar personen av någon anledning, vilket egentligen säger mer om dig.
Citera
2013-05-13, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kohai
Det är onekligen märkliga kommentarer, jag kommer inte med några egna teorier. Vatchareeyas mamma loggade in på Vs Facebook och gillade kommentarer...

Folk i den här tråden tar för givet att det är A som har loggat in och skrivit nedsättande kommentarer?

Kommentarerna är lite väl grova och plumpa. Det är något märkligt och obehagligt med alltihop, jag väljer att tro att V håller sig undan frivilligt.

Nu lämnar jag spekulationerna.

/
Skott

Håller sig undan frivilligt har väl droppat lite i sannolikhet för var dag men då är frågan, var, hos vem och vem är denna vem som inte larmar, här är hon i god vigör så samhällets resurser kan användas till att jaga buset istället för att gå omkring i skogen o leta och ränna runt o knacka dörr.

Får polisen bara ordning på sms o mobilsamtal, uppkopplingar mm så kommer detta att lösa sig ganska snart tror jag.
Citera
2013-05-13, 03:08
Medlem
Citat:
Känns mest som att du ogillar personen av någon anledning, vilket egentligen säger mer om dig.

Intressant kommentar från en person som anser sig ha en bra magkänsla med människor.
Jag ogillar honom inte alls, jag håller helt med dig om att han är mycket trevlig att umgås med men jag känner honom mycket sämre än dig. Dock anser jag att han skickar signaler som jag har lite svårt att tolka/läsa. Signaler som inte riktigt stämmer med hans ord.

Men för att hålla oss till ord som faktiskt är lite mer konkret än magkänslor, så kan du ju berätta hur han instruerar er att behandla en uppkäftig nybörjare? Och försök få det att låta sympatiskt.
Citera
2013-05-13, 03:14
Medlem
Citat:
Folk som spårlöst mördar andra i natten och de som ventilerar sin irritation ilska med ord är två väldigt olika typer av människor rent psykologiskt.
Mördar man folk så låter man trycket byggas upp utan att prata, och gör sen något åt det.
Sen finns det väl även typen som känner behov av att begå allt grövre vålds- och/eller sexualbrott.
Men du hittar inte skitsnackare och verbalt upprörda i de senare två kategorierna.
Väldigt, väldigt sällan i vart fall.

I Boden finns det uppenbarligen både skitsnackare och verbalt upprörda!

Den sistnämnda kategorin brukar tilldra sig polisens intresse, inte sällan efter
att dessa gjort sig skyldiga till olaga hot.

Läs tidningen så kan du nästan varje vecka läsa om något fall där kvinnor, eller män för den delen, under en lång tid utsatts för hot, för att senare hittas mördade.

Säger inte att det är så det ligger till med VB men att påstå att mördare aldrig snackar/hotar
innan dom skrider till verket är helt enkelt inte sant.

En annan villfarelse är att kvinnor aldrig är anstiftare till brott.
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-05-13 kl. 03:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in