2013-05-13, 22:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Det kan man tycka, men polisen har faktiskt tagit hjälp av siare förr, så varför inte nu? Jag tror att det siare är personer som funderat en del på den mänskliga naturen och därför kan förutspå en del saker bara därför att de faktiskt tänker (omedvetet) logiskt. Naturligtvis finns det dumbommar även i den branschen, och tja, det är ju en aning starkt att påstå att man har kontakt med högre makter, men så tänker ju en stor andel av Sveriges befolkning fortfarande (att högre makter finns). Det kan hjälpa en del, bara genom att man stannar upp, fokuserar och blir mer närvarande.

Det intressanta i sådana här fall är att de allt som oftast pekar ut platsen där offret befinner sig. Varför koncentrerar de inte sin kapacitet på GM istället, peka ut honom nu så kan han berätta var VB ligger, ja, jag tror att GM är en han.
Citera
2013-05-13, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Hm, väldigt stort pådrag, och inte är dom diskreta heller.

Varför skulle dom behöva vara så väldigt diskreta
Kriminalare brukar inte åka radiobil.

Tycker du dom skall springa omkring insvepta i djurhudar och lingonris eller
kanske utklädda till reflexstolpar och röra sig extremt sakta
så att ingen anar skillnaden ?
Citera
2013-05-13, 22:06
Medlem
Har polisen frågat leif gw persson ännu?
Han brukar ju ha rätt oftast.
han har ju löst saker som polisen hållt på mer än 1år
Citera
2013-05-13, 22:09
Medlem
Om att använda personer med medial kraft inom polisväsendet
Off subjekt

http://en.wikipedia.org/wiki/Psychic_detective

The FBI does not use psychics as official sources, the lawyer says; it happens "under the table." After September 11, "the attorney general told us to think outside the box," says this person, who still works closely with federal law-enforcement officials. "This is definitely thinking outside the box." (Perhaps that explains why Calabrese's premonitions sound ever so slightly like Ashcroft's "credible but nonspecific threats.")

http://nymag.com/nymetro/news/sept11/features/5615/

http://www.victorzammit.com/articles/psychicdetectives.html
Citera
2013-05-13, 22:10
Medlem
Vet ej om detta framkommit, men enligt folkbokföringen så heter VB:s pappa Khamnuamcho* (p) Thawa* (t) och är född 1970, ej folkbokförd i Sverige. Mamman är tidigare nämnda Cattaliy* (a) Simil* (ä) också född 1970. VB är född i augusti 1992.
Citera
2013-05-13, 22:11
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Varför skulle dom behöva vara så väldigt diskreta
Kriminalare brukar inte åka radiobil.

Tycker du dom skall springa omkring insvepta i djurhudar och lingonris eller
kanske utklädda till reflexstolpar och röra sig extremt sakta
så att ingen anar skillnaden ?

Ja, djurhudar o lingonris var ingen dum idé! Jag ska genast ringa polisen och tipsa dom om det!
Citera
2013-05-13, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja, djurhudar o lingonris var ingen dum idé! Jag ska genast ringa polisen och tipsa dom om det!
De har ju alla fall inte nationella insatsstyrkan ännu som i ett kidnappnings fall
Citera
2013-05-13, 22:14
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
De har ju alla fall inte nationella insatsstyrkan ännu som i ett kidnappnings fall

Ja, för det hade nog hörts lång väg i så fall!
Citera
2013-05-13, 22:17
Medlem
Cinnabars avatar
http://www.tv4play.se/program/nyheterna-luleå?video_id=2354600

Här fanns det lite fler bilder på henne och en teori om att hon blivit bortrövad.

När man kikar på bilderna ser jag inga tecken på aspergers, de jag hittills träffat på med handikappet har sett avvikande ut även på foto. Hon har inte den avvikande utstrålningen. Har den här tjejen fått en del ogynnsamt skvaller riktat mot sig?

Man får hoppas att försvinnandet inte har något samband med att thailändskor behandlas fördomsfullt. Vill det sig illa har några kompisar eller släktingar till pappan fått en galen idé, och de visste i så fall kanske att hon var ensam helgen när hon försvann. Det är inte alltid bra att skriva exakt vad man gör, och när.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-13 kl. 22:20.
Citera
2013-05-13, 22:17
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Någon skrev att han sett åtta civilbilar på vägen mellan Boden och Luleå. En kamrat till mig berättade att vid 16 00 tiden i eftermiddag passerade en helikopter på osedvanligt låg höjd strax söder om Luleå (parallellt med E4:an).

Eftersom personen som noterat att det var civilbilar och inte några målade kan man ju fundera på om de söker efter någon speciell bil.

Kan naturligtvis vara ett annat uppdrag än VB, men tyckte att det kunde vara värt att nämna detta iaf.
http://www.polisen.se/Aktuellt/Pressmeddelanden/Norrbotten/Inget-genombrott-vad-galler-forsvunna-kvinnan-i-Boden/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Nytt pressmeddelande imorgon fm, om inget nytt händer.
Citera
2013-05-13, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Det kan hjälpa en del, bara genom att man stannar upp, fokuserar och blir mer närvarande.

Det är väl det polisen är satta att göra och är proffs på.

Jag skulle nog inte tro att de använder sig av några övernaturliga förmågor i utredningen
såvida inte utredningsledaren är schaman.
Citera
2013-05-13, 22:20
Medlem
wire2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo_144
Ryktet på stan säger att de var en sexlek som gick snett mellan den försvunna och karate tränaren.

Kan nån bekräfta de?
Det ryktas att det vara volvo_144 inblandad.
"Kan nån bekräfta de?"

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in