2013-05-12, 11:28
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfundan
Timjanvägen ligger i Sävast, långt utanför kartan, typ 4km. Kartan är med anledning av de uppgifter som anges i lokalmedia att VB ska ha begett sig från Bodvedjan vid 21-tiden. Om uppgiften nu stämmer.

Ja ok bara undrade om det låg i närheten tex Tack för svaret
Citera
2013-05-12, 11:28
Medlem
Keff000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsBrightside
Nu har jag läst hela tråden och av någon anledning bestämt mig för att ge mig in i spekulationerna.

Tänkte på det här med karatetränaren, och hans till synes osympatiska fru. Bara för att ge det en annan infallsvinkel, kan det inte tänkas att VB hade en väldigt god relation med karatetränaren och hans fru? Kanske fann tröst hos dem, som ett par extra föräldrar t.ex. VB har då berättat en del mindre positiva grejer om familjens situation och relationer till varandra. När VB försvinner blir karatetränarens fru upprörd, misstänker familjen (byggt på saker som VB berättat i förtroende under åren) och svarar därför så märkligt på mammans kommentar på MPS.

Jag menar alltså att kommentaren var menad mer som "hoppas du verkligen att hon hittas vid liv? Det är ju du/ni som ligger bakom det här". Alltså att karatetränarens frus agg är riktat mot VBs familj, inte mot VB på grund av någon smaskig otrohetsaffär över åldersgränserna.

Detta kanske motsägs av att varken karatetränaren eller hans fru verkar bry sig nämnvärt annars om försvinnandet, t.ex. delat MPS efterlysning och sådär, men alla behöver ju inte göra allt på faceb.

Detta är ju såklart bara rena spekulationer då jag aldrig satt min fot i Boden och inte känner till något om någon i Boden. Bara ett nytt sätt att se på det tänkte jag.

Helt klart en tänkbar teori. Något som stödjer din teori tycker jag är att karatetränaren på sin Facebook sida visat sitt stöd den 8 feb för ett inlägg från värmlandspolisen om ett annat försvinnande. I texten skriver polisen bland annat att man i samband med sökande efter försvunna personer även ska tänka på
personer med skyddad identitet osv när man spekulerar på sociala medier. Just det stödet från tränaren och faktumet att han och hans fru inte engagerat sig i sökandet skulle även kunna tyda på att han gömmer/skyddar flickan mot något/någon. Det sistnämnda är kanske lite väl långsökt men ändå.
Citera
2013-05-12, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
Är ingenting annat än en tönt med en ohälsosam fixering vid asiatisk kampsport, men är han kapabel att våldta och mörda en 20-årig tjej?

Förmodligen...

På vad baserar du "tönt"?
Jag känner honom inte men har träffat honom ett antal gånger och min gissning är att han är en sån som inte skulle lägga fingrarna mellan om någon hoppade på honom i en gränd där ingen ser.

Om han är kapabel att mörda vet jag inte riktigt, han skickar på nåt konstigt sätt liksom alla signaler på samma gång. Men någon våldtäktsman tror jag inte att han är snarare handlar det nog då om ifall någon förorättat honom.
Senast redigerad av L.D. 2013-05-12 kl. 11:33.
Citera
2013-05-12, 11:39
Bannlyst
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=313893142057590&set=pb.100003107201 828.-2207520000.1368351415.&type=3&theater

Verkar som att VB kände båda finnpajsarna. Ber honom hälsa till frun också. Whaat? har snubben en fru?
Citera
2013-05-12, 11:41
Medlem
Värst vad all verkar förlita sig på Facebook, tänk om hon inte hade haft Facebook, den här tråden hade varit 100 sidor kortare, likes hit och statusar dit.

Patetiskt.
Citera
2013-05-12, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wikipikki
Värst vad all verkar förlita sig på Facebook, tänk om hon inte hade haft Facebook, den här tråden hade varit 100 sidor kortare, likes hit och statusar dit.

Patetiskt.

tänk om hon inte hade haft facebook. nej, men nu råkar det vara så att det finns 3 jädrans konton i hennes namn, och tre konton med en massa aktivitet, så det råkar tämligen vara ganska relevant att gå igenom det materialet. det hade varit patetiskt att bortse från den informationen, och därmed tro att man skulle komma nånvart.
Citera
2013-05-12, 11:45
Medlem
Vet vi ens att hon skulle gå hem efter besöket hos vännen?
Citera
2013-05-12, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wera8888
tänk om hon inte hade haft facebook. nej, men nu råkar det vara så att det finns 3 jädrans konton i hennes namn, och tre konton med en massa aktivitet, så det råkar tämligen vara ganska relevant att gå igenom det materialet. det hade varit patetiskt att bortse från den informationen, och därmed tro att man skulle komma nånvart.

Är det bekräftat att det är hennes konton alla tre?
Citera
2013-05-12, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbotte
Vet vi ens att hon skulle gå hem efter besöket hos vännen?

nope. det vi kan misstänka är att hon antingen slutit upp med den mystiska person som enligt hennes sms till en vän gjort henne besviken, alternativt sökt tröst hos en person efter att ha blivit besviken. Så de personerna/den personen tycker jag ska redogöra tydligt för polisen hur deras kvällar sett ut.

kan ju finnas en möjlighet att hon kommit hem också och att något hänt i hemmet. Det verkar råda lite tvivel i tråden över ifall hon bor med sin mamma eller om hon bor själv.
Citera
2013-05-12, 11:51
Medlem
Nu har jag läst fram till sida 100, och jag blir inte mycket klokare.
Någon som var med från början som kan tänka sig att göra en sammanställning?
Citera
2013-05-12, 11:53
Medlem
spacesubs avatar
Undrar om Karatetränarfruns kommentar är misstolkad. Hon kanske försöker säga att hon tror att mamman inte alls hoppas på att dottern är i livet.
Citera
2013-05-12, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Hennes inlägg på missing people är ju inte snyggt: Kanske INTE vid liv!!!

Det låter ju konstigt som första inlägg.

Kan det vara så att hon är/var vansinnigt svartsjuk av någon anledning...... hm.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in