2013-05-22, 21:32
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Ska vara torso och huvud som hittats idag.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7671321

"- De verkade vara slarvigt ditlagda, som att det var en stressad människa som hade tryckt dit dem och försökt gömma dem."
Citera
Medlem
Bundyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Lika pålitlig som dina tidigare uppgiftslämnare?

Jag bidrar med det jag hör från Boden, har du något problem med det så är det ditt. Jag är säkra på att många uppskattar det jag har att komma med.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emh
Tror det var Bushido centret i Boden

Prinsg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja, offensiv styckning ska det ha varit! Det stämmer inte riktigt med våra spekulationer och inte heller med LGWP, de flesta styckningar är ju defensiva, transportstyckningar, men är det säkert att han vet riktigt vad han pratade om?

Skulle kunna tänka mig att det syns på sättet det var styckat. Raseri skulle leda till att kroppen är helt demolerad. GW tänkte nog på det som är vanligast och trodde att så var det även i detta fall. Den intervjuade idag hade nog mer information.
Citera
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BodenSwe
NSD har pratat med en av dom som hitta kroppen. Kan ej länka från mobilen. Ska inte ha legat gömd eller inplastad. Huvud och torso.

Jag gissar på att kroppsdelarna låg gömda i en påse/väska men att GM "skakade ut" kroppsdelarna, för att inte polisen skulle hitta fingeravtryck eller liknande från väska/påse.
För låter väldigt absurd annars att bara ta dit huvudet och torson, utan att gömma det och lägga det ifrån sig. Jag kan inte ens i mina sjukaste mardrömmar föreställa mig hur det måste kännas psykiskt för en person som åker runt med ett avstyckat huvud och andra kroppsdelar.
Citera
2013-05-22, 21:33
Medlem
kattnattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jennahh
Någon som vet vilken karate hon tränade och var det i Boden eller Luleå hon tränade i?

Jag har nämligen tränat karate och min tränare hette M*cke....

M*kael B*rg

http://www.bodenbushido.se/?page_id=8
Citera
2013-05-22, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Torso och huvud har påträffats idag gömd under stenar och ris, ca 300 meter från byggnaden vars kroppsdelar hittades igår.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7671321

http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/senaste_nytt/kroppen-ar-patraffad-7670408-default.aspx

Då borde de väl kunna säga med 100% säkerhet att man funnit VB. Då borde väl brottsrubriken ändras till mord?
Citera
2013-05-22, 21:34
Medlem
Roffegfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Reagerade också på det men det skulle ju kunna vara för att de vill "verka" helt osäkra.
Han tvekade innan han klämde fram gärningsperson.
Var det en tillfällighet el?
Citera
2013-05-22, 21:35
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoga-Millan
Jag lägger inga personliga värderingar i det. Såg bara att ni hade delade meningar i saken, och jag visste att jag hade läst tipset. MSP gör ett super jobb, så ingen skugga över dom. Men samtidigt kan det väl belysa just det där "vaga" uttalandet om att man gick på känsla, för man inte längre minns var info kommit ifrån. Det händer överallt, även här

Skitprat det är ingen som lusläser ett inlägg 8 maj av hundratals inlägg som ett tips.
Nej, MPS har helt gått på lokala ledarens intuition och det är vad dom säger själva vilket tas på större allvar en att inlägg kommer från facebook om någon som talar om området.
Givetvis hade man tagit sig dit den 8 maj om det vore relevant.
Inget vagt uttalande det är tapetserat i varenda media, och ledaren har varit på tv så bra försök men det gick inte riktigt hem. Ser inte ens i inlägget att det rör sig om just det området.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-22 kl. 21:37.
Citera
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
"- De verkade vara slarvigt ditlagda, som att det var en stressad människa som hade tryckt dit dem och försökt gömma dem."

Ja, men det talar väl emot en offensiv styckning, jag tror inte att han var riktigt inläst på fallet!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aiya-Baiya
Mhm. Känner mig dock lätt nedröstad i min tankestuga så tror jag behåller min teori här hemma på kammarn. (Alternativt sms:ar Efterlyst senare i afton om andan faller på. )

Nä jag håller med dig.. !

Och som jag skrev tidigare i tråden så har jag ringt in ett tios angående Luleå natten VB försvann.
Citera
2013-05-22, 21:36
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Då borde de väl kunna säga med 100% säkerhet att man funnit VB. Då borde väl brottsrubriken ändras till mord?

Abolut, för varje tänkande människa är det självklart. Det räcker inte med 100 % säkerhet för polisen, det ska gärna vara 110% innan de säger det självklara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in