Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Mm, det finns faktiskt företag i Sverige som enbart anställer personer med AS. Jag har en släkting som har AS med en IQ på 160, men även för en person som möter honom för första gången är det uppenbart att han är udda. Det går liksom inte att dölja. Därför misstänker jag att om VB har AS så handlar det om en mycket lätt form som knappt märks mer än på hennes beteende, som problem med nära relationer osv.
Just så uppfattar jag det, det går inte att dölja. Alla dessa fyra jag träffat på gick omedelbart att skilja ut, men i starkt varierande grader, från totalt avvikande till "utvecklingsstörd" och bara "knepig". Med detta sagt nedvärderar jag ingen, det man ser är utsidan, och inte hur personen är som person. Vad jag kan se verkar VB ha skrivit uppmuntrande kommentarer och varit allmänt kontaktsökande. Det enda jag hakat upp mig på i detta avseende är påstådda problem med stalkning, vilket jag, med min erfarenhet av personer som har detta handikapp, noterat.
Någon skrev något om att VB blivit besatt av en kille hon sett i skolkatalogen. Det där tror jag många blyga tjejer har erfarenhet av i tidiga ungdomen, avståndsförälskelse så att säga. Det är dåligt att tolka in allt man får veta efter en förutfattad föreställning.