2013-05-13, 21:43
Medlem
Såg att karatelärarn bodde på Ugglegatan 4, år 1990, då han var ung. Om det nu har någon betydelse?
Citera
2013-05-13, 21:44
Moderator
OYs avatar
Idag har vi flugit med helikopter över Boden, bland annat längs med olika vattendrag.

http://www.polisen.se/Norrbotten/Aktuellt/Pressmeddelanden/Norrbotten/Inget-genombrott-vad-galler-forsvunna-kvinnan-i-Boden/
Citera
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XsliteX
Nej det tror jag verkligen inte, inget av de ovan nämnda, jag tror att dom letar efter någon/några GM som har med BO försvinnande att göra 100% säker.. hallå 8 civilbilar på 4 mil..

Hm, väldigt stort pådrag, och inte är dom diskreta heller.
Citera
Medlem
Bissingers avatar
Väldigt tjatande om asperger. Ni har väl sett the big bang theory? Läser man fysik på hög nivå tror jag asperger är en god hjälp. Att de skulle vara mer brottsbenägna än icke aspergare - NEJ.
Citera
2013-05-13, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacBlack
Skadar väl inte att kolla upp, om det inte tar resurser från annat, men givetvis torde misstankar om delaktighet riktas mot sierskan om de hittar henne exakt som beskrivet...
Det är bara svammel, och dessutom vidrigt när de finns såna människor som i det här fallet ger förhoppningar som mycket väl kan visa sig vara falska.

Håller med till fullo..men ngn kanske har prickat rätt ngn gång
Vet att FBI använder sig av mediala förmågor i svåra case. Gjorde en uppsats om seriemördare en gång under min studietid. Mkt intressant hur de går tillväga och intervjuade även GW Persson
Citera
2013-05-13, 21:45
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Mm, det finns faktiskt företag i Sverige som enbart anställer personer med AS. Jag har en släkting som har AS med en IQ på 160, men även för en person som möter honom för första gången är det uppenbart att han är udda. Det går liksom inte att dölja. Därför misstänker jag att om VB har AS så handlar det om en mycket lätt form som knappt märks mer än på hennes beteende, som problem med nära relationer osv.

Just så uppfattar jag det, det går inte att dölja. Alla dessa fyra jag träffat på gick omedelbart att skilja ut, men i starkt varierande grader, från totalt avvikande till "utvecklingsstörd" och bara "knepig". Med detta sagt nedvärderar jag ingen, det man ser är utsidan, och inte hur personen är som person. Vad jag kan se verkar VB ha skrivit uppmuntrande kommentarer och varit allmänt kontaktsökande. Det enda jag hakat upp mig på i detta avseende är påstådda problem med stalkning, vilket jag, med min erfarenhet av personer som har detta handikapp, noterat.

Någon skrev något om att VB blivit besatt av en kille hon sett i skolkatalogen. Det där tror jag många blyga tjejer har erfarenhet av i tidiga ungdomen, avståndsförälskelse så att säga. Det är dåligt att tolka in allt man får veta efter en förutfattad föreställning.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-13 kl. 21:53.
Citera
2013-05-13, 21:46
Medlem
XsliteXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Undrar om det är samma pådrag på andra ställen? Jag menar det finns ju småvägar också. Tycker det ska vara svårt att ta ngn på den stora vägen...kanske ngn speciell bilmärke?

OT men då det hade varit ett mord i Haparanda så hade vi varit över till Finland, körde fel och hamnade på några sidovägar och där var det fullt pådrag med polishundar och polisbilar samt civil. Såg på nyheterna på kvällen att de hade gripit en GM just i samma veva som vi kom. Det var därför det var polishundar som sökte i höggräset...ok tillbaka till min fråga..

Några bilar med hundar? Eller bara civilare?

Det var hundbilar, trafikbilar, krimmare, u name it.. jag tror dom letar i det stora hela, dom kan ha fått nys om någon som skulle färdas mellan Boden-Luleå åt endera håll.. ikväll står dom inbackade på småvägar och gångvägar längs 97:an JÄVLA RAKEL
Citera
2013-05-13, 21:47
Medlem
KarlDenMindres avatar
Citat:
Tycker det är värt att kolla upp spår även med sierskor i sådana här fall. I värsta fall leder det ingenstans, i andra fall fullträff. Samma med spekulationer som vi har här på FB
Sierskan pratade om att hon var i en skoterstuga och där mot sin vilja, om jag inte minns fel.

Sierskor och medium hör väl mer hemma på antingen mentalsjukhus eller i fängelse för bedrägeri så då är det nog lika stor chans hitta någon genom att kasta pil på en karta.
Citera
2013-05-13, 21:48
Moderator
OYs avatar
Kanske avlyssnat och fått reda på att någon skall flytta en kropp, tända eld på den eller liknande?
Citera
2013-05-13, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kanske avlyssnat och fått reda på att någon skall flytta en kropp, tända eld på den eller liknande?
Tänkte detsamma..men det kanske blir lite väl Hollywood
Citera
2013-05-13, 21:49
Medlem
Citat:
Tycker det är värt att kolla upp spår även med sierskor i sådana här fall. I värsta fall leder det ingenstans, i andra fall fullträff. Samma med spekulationer som vi har här på FB
Sierskan pratade om att hon var i en skoterstuga och där mot sin vilja, om jag inte minns fel.

Lägg ner hela sierske-grejen är du snäll!
Annars kan man ju lika bra plocka fram nåjdtrummor,slagrutor och currykryss också

Visst ska man bedöma ALLA tips för vad de är men inte på grundval att de kommer från en sierska.
Citera
2013-05-13, 21:51
Medlem
Kan inte släppa uppgifterna om bilolyckan som skedde ett par dagar innan VB försvann.

Det skrevs här i tråden att föraren var en person som egentligen borde vara utvisad, går nämligen att läsa att personen i fråga togs i förvar strax innan jul eftersom det fanns utvisningsbeslut.

Är därför oerhört märkligt om det stämmer att han framförde olycksbilen, framgår inte av lokalpressens nätupplagor om de fick uppskov trots att de skrivit mycket innan utvisningen.

Kan de ha tagit sig tillbaka och vistats här illegalt och någon fått för sig att VB röjt dem?
Då finns det plötsligt ett långt och invecklat motiv till hennes försvinnande. Kanske blev hon rädd och gömmer sig eller så har hon redan utsatts för brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in