2013-05-13, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Någon skrev att han sett åtta civilbilar på vägen mellan Boden och Luleå. En kamrat till mig berättade att vid 16 00 tiden i eftermiddag passerade en helikopter på osedvanligt låg höjd strax söder om Luleå (parallellt med E4:an).

Eftersom personen som noterat att det var civilbilar och inte några målade kan man ju fundera på om de söker efter någon speciell bil.

Kan naturligtvis vara ett annat uppdrag än VB, men tyckte att det kunde vara värt att nämna detta iaf.
Från Norrbottens radion

I Boden fortsätter polisen att leta och ta reda på vad som hänt 20-åriga Vatchareeya Bangsuan. I dag har bland annat en polishelikopter varit uppe i luften för att kontrollera tips som inkommit.
Citera
2013-05-13, 21:14
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Ja. Hoppas dom har sökt där. Hade själv kunnat åka och spana där, men är livrädd för Eldmannen! Tänkte bara på "the human centiped" ....efter alla skumma videos

Du kan väl säga att du vill se på storken om du far till Töre/Siknäs. R*ku kanske kan visa dig exakt var...

http://www.nsd.se/nyheter/kalix/artikel.aspx?ArticleId=7650725
Citera
2013-05-13, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alboz
Karateklubben, nämner du? Hur länge har han tränat denna kampsport, finns det uppgifter kring det?

Jag vet inte hur länge hon har träna. Känner hon inte/aldrig sett hon/inte befunnit sig i mina kretsar. Däremot hade Karatetränarens fru skrivit dräpande kommentarer om VB efter hon försvann. Men det vet du säkert om du läst tråden.
Citera
2013-05-13, 21:16
Medlem
Lums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Så skulle dock aldrig en psykopat beskriva sig själv. Det skulle vara att sänka garden alldeles för lågt för att vara bekvämt.

Ted Bundy, han anses ha en gång kallat sig själv för: "I'm the most cold-hearted son of a bitch you'll ever meet".

Tror att det är då möjligt att de kan, sägs att sociopater/psykopater har en hög stresstolerans och därmed måste deras gräns för vad som känns obekvämt (obekväma känslor) vara långtifrån nära att upplevas kring egna uttryck/val etc.

Annorlunda hade nog varit om du sagt till en psykopat: "du är egocentrerad...", en psykopat/sociopath uppfattar bara sig själv som alltid rätt.
Citera
2013-05-13, 21:19
Medlem
troubleices avatar
Såhär "mörkt" är det ute vid 21. Iallafall i Luleå.

http://www.ladda-upp.se/bilder/ftgfjlplfhwls/
Citera
2013-05-13, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Hur pålitliga är sierskor? Hörde att en sierska sagt att hon är kidnappad och befinner sig i en stuga . Bodde inte M*ki i en stuga?

Nada. En sierska kan ju dock gissa rätt men pålitligheten är 0. Skriv ner några lösningar på ett papper, blunda och peka på ett svar och det svaret är lika pålitligt.
Citera
2013-05-13, 21:20
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
J*nte har nog mått dåligt länge... Iallafall vad jag hört av hans gamla klasskamrater inkl min sambo.
Har nog inget med detta att göra. Väldigt tragiskt dock
Och visst finns det, rent allmänt, ett antal studenter som mår dåligt. Det ena fallat behöver inte ha det minsta med det andra att göra. Många psykiska sjukdomar debuterar i tjugoårsåldern, och många studenter har inte mycket till socialt nätverk den första tiden vid lärosätet.
Citera
2013-05-13, 21:23
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Hur pålitliga är sierskor?
Inte ett dyft.
Citera
2013-05-13, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
Såhär "mörkt" är det ute vid 21. Iallafall i Luleå.

http://www.ladda-upp.se/bilder/ftgfjlplfhwls/

Ja det är ganska ljust och väl ännu ljusare i Boden. Tycker att ngn mer borde sett VB antingen på väg till kompisen eller då hon skulle hem förutom ett vittne. Vet dock inte hur trafikerad vägarna är där hon förmodas gått. Mest troligt är att hon åkt bil med ngn hon kände eller blivit överfallen på väg hem alt. Åkt med studiekompisen. Borde ju finnas ngt spår om hon blivit överfallen ute tycker man. Likaså i lägenhet.
Citera
2013-05-13, 21:25
Medlem
XsliteXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Någon skrev att han sett åtta civilbilar på vägen mellan Boden och Luleå. En kamrat till mig berättade att vid 16 00 tiden i eftermiddag passerade en helikopter på osedvanligt låg höjd strax söder om Luleå (parallellt med E4:an).

Eftersom personen som noterat att det var civilbilar och inte några målade kan man ju fundera på om de söker efter någon speciell bil.

Kan naturligtvis vara ett annat uppdrag än VB, men tyckte att det kunde vara värt att nämna detta iaf.

Det verkar vara något/någon dom är ute efter, för ikväll står det flera civila polisbilar inbackade gömda efter 97:an, plus att jag låg bakom en civil polisbil när jag körde mot boden, men jag kovände i sävast vid golfbanan (mitt ärende var NLL relaterad SJSU) och accelerar upp, då kommer det en annan civilbil upp bakom mig.. så jag är hyfsat säker på att dom är nåt på spåren, att dom letar efter någon speciell bil eller person, för helikoptern har kört efter sträckan med.. och inte militärhelin utan polisens heli.. synd som fasen att dom infört RAKEL..
Citera
2013-05-13, 21:27
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lum
Ted Bundy, han anses ha en gång kallat sig själv för: "I'm the most cold-hearted son of a bitch you'll ever meet".
Cold-hearted behöver, för den som beskriver sig själv så, inte betyda mer än kallblodig, orubblig, gör vad han föresatt sig. Så kan folk med antisocial personlighetsstörning mycket väl beskriva sig själva. Men som fullblodsegoist? Icke.
Citera
2013-05-13, 21:28
Medlem
Tycker det är värt att kolla upp spår även med sierskor i sådana här fall. I värsta fall leder det ingenstans, i andra fall fullträff. Samma med spekulationer som vi har här på FB
Sierskan pratade om att hon var i en skoterstuga och där mot sin vilja, om jag inte minns fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in