2013-05-12, 08:48
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Precis. Tusenfia har inte kollen på mellanmänskliga relationer. Något har upprört karatefrun, hon kanske har fått höra att föräldrarna misstänker henne, eller att andra gör det, exempelvis genom den här sajten. Klart man kan bli förbannad då, även i denna situation. Av ren stress, av ren stigmatisering av en oskyldig. Tror minsann att Tusenfia också bidragit till ilskan med sina vettlösa påståenden, exempelvis att "uppsöka en vårdcentral". Man måste ha hela historien för att förstå varför folk gör som de gör, men visst, det finns knäppskallar, men då uttrycker man sig inte så här, då skriver man snarare att någon ska uppsöka en vårdcentral.

Tusenfia begriper inte heller att hon stigmatiserar den försvunne genom att förutsätta att personen är "udda". Udda i Tusenfias värld är "ensam, inga kompisar". Vi har inte en susning om detta.

Vad mer... Tusenfia förfasas över påståendet att sexförsäljning kan ge 5000:- i dagsförtjänst. Får jag upplysa om att man bara behöver använda sin hjärna för att casha in betydligt mer än så.

Säg att den försvunne varit svensk, hade snacket om sexhandel kommit upp då? Tror inte det. Ni är fan inte kloka som frossar i sånt. Detta var en tjej som kom till Sverige 12 år gammal, som var student. När ska det gå in?

Innan den kommentaren kom upp på MSP sida så fanns inte den tjejen i nåns tanke här inne det e bara läsa tråden tbx å se, När man sen ser att hennes man tränar på samma karate klubb som VB ingen av dom delar MSP efterlysning, *nnika har juh inte varit aktiv på FB alls har kollat hennes vänner & syster hon har inte gillat eller kommenterat en enda bild sen hon blev medlem på FB (6mån) ingen bild/er 27 vänner medans hennes man har 865 vänner typ inte gillat 1 enda sida, Det är som att det kontot är ett bluff konto eller så tillhör det en tjej vars man e så svartsjuk så han kontrollerar hennes liv, spec att inte ta bort kommentaren när folk ber om det, Hennes enda kommentar på FB va jag kan se...
Citera
2013-05-12, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tattartermos
Det verkar som man har sökt igenom östra delarna av Boden, Sävast, Bodsvedjan, Gruvberget, Södra Svartbyn mm. Nån som vet om man har sökt i Pagla området?

Där vimlar det av små vägar, fort och fästningar som tex. Leåkersfästet. Stort skogs/bergs område med flera tillfartsvägar och lite trafik både under dagtid och ännu mindre på kvällar och nätter.

Och i vilket område har vittnet sett henne komma från lägenheten?
Det är verkligen som att leta efter en nål i en höstack. Tjejen är troligen död och kroppen kan i princip finnas var som helst. Mördaren kan ju mycket väl ha haft en bil. Dumpning i vatten är ganska troligt och jag hoppas att MPS söker längs ständerna.
Kroppen kan också ha styckats eller bränts. Sedan har vi ju den där läskiga gubben med maggotarna, han borde polisen definitivt kolla upp. Han kan ju ha lagt kroppen i en tunna och låtit småkryp ta hand om saken. Hoppas att polisen läser FB annars så borde någon anmäla gubben för han verkar ju helskum.
Citera
2013-05-12, 09:02
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Prostitutionsteorin tror jag absolut inte på.

Karatetränarens frus kalla kommentar får en att tänka på andra teorier. Tänk om tränaren och flickan hade ett förhållande som frun kommer på (eller om det bara är något frun misstänker), hon kontaktar flickan och förolämpar/hotar/skäller ut henne vilket också kan ha samband med de polisanmälningar flickan gjorde. Kan också förklara det SMS:et flickan skickat till en vän där hon är irriterad/upprörd på någon (Tränarens fru eller tränaren själv?). Frun kanske konfronterar henne efter pluggkvällen, efter att sökt upp henne eller stött på henne av en slump (Rätt många som motionerar i de eftersökta områdena) bråk uppstår, flickans kropp göms under ris (vilket det finns gott om efter den ena älvstranden) eller sänks ned i älven.

Edit: Att tränaren och Vatch*reeya inte är vänner på FB men har kontakt via mobil, kan tyda på att frun förbjudit kontakt mellan dem. Med 800+ vänner är han ju knappast nogräknad vem han har som vän där annars. Kan förklara att han inte heller har skrivit något på sin FB sida om att en av hans elever är borta.

Va inne på samma grej igår Väldigt konstigt men ser man som du skriver på att hon va arg på en kille i ett sms (tränaren?) Hon har även skrivit "vet att han har nån annan men jag gillar han ändå" La ut samma dag grejen på FB om att män ska ha flera tjejer bara dom inte vet om varandra so hon försvann. Polisanmälningarna kan va frun som hotat henne via sms tex eller att dom träffats på krogen dragits i håret å sen en anmälan, Fruns FB konto känns väldigt suspekt enl mig bara funnits i 6 mån, Men dom har varit gifta sen 2006 (tränaren har haft sitt konto sedan 2007) behöver inte va nåt konstigt men att hon inte har nån bild bara 27 vänner & aldrig gillat eller kommenterat nån väns bilder eller statusar. Känns som kontot bara legat & ärligt talat så kan det lika gärna va tränaren som har full koll på det kontot frun vill inte ens ha Fb kanske? Han kanske har gjort kontot, Vilket fall så är dessa båda suspekta hos mig å har så varit sen hennes kommentar las upp & att det e det enda som *nnika gjort på FB
Citera
2013-05-12, 09:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det verkar som man har sökt igenom östra delarna av Boden, Sävast, Bodsvedjan, Gruvberget, Södra Svartbyn mm. Nån som vet om man har sökt i Pagla området?

Där vimlar det av små vägar, fort och fästningar som tex. Leåkersfästet. Stort skogs/bergs område med flera tillfartsvägar och lite trafik både under dagtid och ännu mindre på kvällar och nätter.

Och i vilket område har vittnet sett henne komma från lägenheten?
Har man sökt i närheten av hennes bostad?
Citera
2013-05-12, 09:09
Medlem
Hyfundans avatar
Nu står det i NSD att hon har utgått från en bostad på Bodsvedjan vid 21-tiden. Men då undrar man om journalisten vet något eller blivit påverkad av Flashback. Men är det fakta så är A8 hela vägen ner mot älven väldigt intressant. Kanske älven i synnerhet....
Citera
2013-05-12, 09:18
Medlem
Tattartermoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Har man sökt i närheten av hennes bostad?

Ingen aning men det vore väl tjänstefel av Polisen om dom inte har kollat av närområdet runt bostaden. Sen ligger ju Ugglegatan 4. bara 6-700 meter från polisstation. (fågelvägen)
Citera
2013-05-12, 09:19
Medlem
har kikat lite men inte hittat så kan nån vänlig själv ge mig karatetränarens facebook ?!
Citera
2013-05-12, 09:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ingen aning men det vore väl tjänstefel av Polisen om dom inte har kollat av närområdet runt bostaden. Sen ligger ju Ugglegatan 4. bara 6-700 meter från polisstation. (fågelvägen)
Min bodengeografi är inte mycket att hänga i julgran, men jag ser att Google Maps visar på tre alternativa gångvägar från Bodsvedjan till Ugglegatan
  • Slipvägen och Lulevägen
  • Travbaneleden
  • Hermelinsgatan
Däremellan finns ett stort område som jag inte vet vad det är, och som saknar vägar. Kan hon ha genat över det området? Finns hon där? Har någon sökt?
Citera
2013-05-12, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Min bodengeografi är inte mycket att hänga i julgran, men jag ser att Google Maps visar på tre alternativa gångvägar från Bodsvedjan till Ugglegatan
  • Slipvägen och Lulevägen
  • Travbaneleden
  • Hermelinsgatan
Däremellan finns ett stort område som jag inte vet vad det är, och som saknar vägar. Kan hon ha genat över det området? Finns hon där? Har någon sökt?

När man tittar på maps och tänker att hon skulle gått den här vägen på natten utan gatubelysning så blir man lite fundersam. Jag tror inte många tjejer hade gett sig på att göra det. Finns det någon nattbuss till exempel eller kan hon ha fått skjuts.
Om kompisen som hon var hos hade bil är det verkligen konstigt om han inte har erbjudit henne skjuts.
Citera
2013-05-12, 09:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
När man tittar på maps och tänker att hon skulle gått den här vägen på natten utan gatubelysning så blir man lite fundersam. Jag tror inte många tjejer hade gett sig på att göra det. Finns det någon nattbuss till exempel eller kan hon ha fått skjuts.
Om kompisen som hon var hos hade bil är det verkligen konstigt om han inte har erbjudit henne skjuts.
Solen gick ned kl 21:22, så det var inte kolmörkt på hemväg. Google Maps hittar inget bussalternativ, och vi vet inte om kompisen hade bil.
Citera
2013-05-12, 09:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Seriöst? Lugna fantasierna en del. Dags att landa och börja spekulera i trovärdiga händelser i försvinnandet.

Och vad är trovärdigt enligt dig? Och varför spekulera, du verkar ju vara motståndare till spekulationer, åtminstone spekulationer som du inte själv är upphovsman till.

Vad har hänt, berätta nu.
Citera
2013-05-12, 09:42
Medlem
J-ssons avatar
Det här har säkert konstaterats här.. Har inte läst igenom alla trådar och tempot är, som någon annan skrivit, högt. Men..Läste i Aftonbladet nu på morgonen att det var mamman som loggat in på dotterns konto. Men hur rubbade får människor bli!? Fattade hon inte att dottern är försvunnen och därför loggade in på hennes konto, eller vad...???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in