Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Precis. Tusenfia har inte kollen på mellanmänskliga relationer. Något har upprört karatefrun, hon kanske har fått höra att föräldrarna misstänker henne, eller att andra gör det, exempelvis genom den här sajten. Klart man kan bli förbannad då, även i denna situation. Av ren stress, av ren stigmatisering av en oskyldig. Tror minsann att Tusenfia också bidragit till ilskan med sina vettlösa påståenden, exempelvis att "uppsöka en vårdcentral". Man måste ha hela historien för att förstå varför folk gör som de gör, men visst, det finns knäppskallar, men då uttrycker man sig inte så här, då skriver man snarare att någon ska uppsöka en vårdcentral.
Tusenfia begriper inte heller att hon stigmatiserar den försvunne genom att förutsätta att personen är "udda". Udda i Tusenfias värld är "ensam, inga kompisar". Vi har inte en susning om detta.
Vad mer... Tusenfia förfasas över påståendet att sexförsäljning kan ge 5000:- i dagsförtjänst. Får jag upplysa om att man bara behöver använda sin hjärna för att casha in betydligt mer än så.
Säg att den försvunne varit svensk, hade snacket om sexhandel kommit upp då? Tror inte det. Ni är fan inte kloka som frossar i sånt. Detta var en tjej som kom till Sverige 12 år gammal, som var student. När ska det gå in?
Tusenfia begriper inte heller att hon stigmatiserar den försvunne genom att förutsätta att personen är "udda". Udda i Tusenfias värld är "ensam, inga kompisar". Vi har inte en susning om detta.
Vad mer... Tusenfia förfasas över påståendet att sexförsäljning kan ge 5000:- i dagsförtjänst. Får jag upplysa om att man bara behöver använda sin hjärna för att casha in betydligt mer än så.
Säg att den försvunne varit svensk, hade snacket om sexhandel kommit upp då? Tror inte det. Ni är fan inte kloka som frossar i sånt. Detta var en tjej som kom till Sverige 12 år gammal, som var student. När ska det gå in?
Innan den kommentaren kom upp på MSP sida så fanns inte den tjejen i nåns tanke här inne det e bara läsa tråden tbx å se, När man sen ser att hennes man tränar på samma karate klubb som VB ingen av dom delar MSP efterlysning, *nnika har juh inte varit aktiv på FB alls har kollat hennes vänner & syster hon har inte gillat eller kommenterat en enda bild sen hon blev medlem på FB (6mån) ingen bild/er 27 vänner medans hennes man har 865 vänner typ inte gillat 1 enda sida, Det är som att det kontot är ett bluff konto eller så tillhör det en tjej vars man e så svartsjuk så han kontrollerar hennes liv, spec att inte ta bort kommentaren när folk ber om det, Hennes enda kommentar på FB va jag kan se...
Väldigt konstigt men ser man som du skriver på att hon va arg på en kille i ett sms (tränaren?) Hon har även skrivit "vet att han har nån annan men jag gillar han ändå" La ut samma dag grejen på FB om att män ska ha flera tjejer bara dom inte vet om varandra so hon försvann. Polisanmälningarna kan va frun som hotat henne via sms tex eller att dom träffats på krogen dragits i håret å sen en anmälan, Fruns FB konto känns väldigt suspekt enl mig bara funnits i 6 mån, Men dom har varit gifta sen 2006 (tränaren har haft sitt konto sedan 2007) behöver inte va nåt konstigt men att hon inte har nån bild bara 27 vänner & aldrig gillat eller kommenterat nån väns bilder eller statusar. Känns som kontot bara legat & ärligt talat så kan det lika gärna va tränaren som har full koll på det kontot frun vill inte ens ha Fb kanske? Han kanske har gjort kontot, Vilket fall så är dessa båda suspekta hos mig å har så varit sen hennes kommentar las upp & att det e det enda som *nnika gjort på FB
Lugna fantasierna en del. Dags att landa och börja spekulera i trovärdiga händelser i försvinnandet.